Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Popularita nákupu vianočných darčekov cez internet stále rastie. Hoci mnohí Slováci dnes už nakupujú online aj drogériu či oblečenie, prvenstvo patrí dlhodobo segmentu elektroniky. Internetový obchod Hej.sk si počas vianočného obdobia 2018 opäť polepšil. Najlepšie sa darilo malým domácim spotrebičom.

Očakávania, že rok 2018 bude z hľadiska predaja lepší ako rok 2017, sa naplnili. ,,V predvianočnom období sme zaznamenali mierny nárast predaja v porovnaní s rokom 2017,“ informuje riaditeľka marketingu Hej.sk, Andrea Jankovcová. Dodáva, že v porovnaní s ostatným obdobím v roku sa zvýšil počet objednávok o takmer trojnásobok. Najviac nakupovali Slováci v Bratislavskom, Žilinskom a Banskobystrickom kraji.

Osobný odber volil každý druhý zákazník

Zákazníci nenechávali nič na náhodu. ,,Zaujímavosťou je, že viac ako polovicu objednávok uskutočnených v tomto období si zákazníci vyzdvihli osobne na niektorom z našich odberných miest,“ prezrádza riaditeľka marketingu Hej.sk. Internetový obchod rozšíril v poslednom kvartáli roka 2018 počet odberných miest, a tak možnosť bezplatného vyzdvihnutia tovaru mohli využiť zákazníci vo viacerých mestách Slovenska.

Prekvapili remosky a odšťavovače

Prvenstvo v elektronike patrí dlhodobo malým domácim spotrebičom. ,,Ani štatistiky roka 2018 tento fakt nevyvrátili. Segment malých domácich spotrebičov tvoril z celkového počtu predaja v predvianočnom období 38 percent,“ hovorí Jankovcová, podľa ktorej si veľmi dobre viedli aj smartfóny a kategória IT a príslušenstvo.

Prvé miesto v počte predaných kusov patril už tradične kávovarom. Na druhom mieste sa umiestnili kuchynské roboty a na treťom čističe okien. ,,Prekvapením Vianoc boli remosky a odšťavovače, ktoré si v počte predaných kusov polepšili v porovnaní s rokom 2017 o vyše dvojnásobok,“ dodala Jankovcová z Hej.sk.

Značky: