Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pri príležitosti 30. výročia založenia World Wide Webu sa v prieskume spoločnosti Cisco viac ako 11-tisíc respondentov z Európy, Blízkeho východu a Afriky podelilo o to, v čom im internet pomohol, čo im umožnil dokázať a na čo ho budú podľa ich predpokladov používať budúce generácie. Web priniesol mnoho prvenstiev – od prvej stránky (info.cern.ch – 1990), cez prvú online objednávku pizze (1994) až po prvé pripojenie na internet z vesmíru (Cisco – 2010). Prieskum predstavil ambície ľudí v oblasti využívania internetu a ukázal, aké možnosti môže internet ešte našej spoločnosti ponúknuť. Prepojenie ľudí, lepšia komunikácia a nové spôsoby učenia sú zatiaľ považované za najväčšie prínosy webu.

Prieskum naprieč 13 krajinami v Európe, na Blízkom východe a v Afrike ukázal obrovský dopad World Wide Webu ako najväčšej aplikácie na internete. Tá má na svedomí prepájanie ľudí a delenie sa o informácie už 30 rokov. Medzi najčastejšími odpoveďami respondentov prieskumu spoločnosti Cisco na otázku, aké možnosti ponúkne internet budúcnosti, boli poskytnutie lepšieho prístupu k vzdelaniu (63 %) a lepší prístup k zdravotnej starostlivosti (57 %).

Hlavné zistenia o vplyve internetu na naše životy:

  • Ostatných 30 rokov: Z prieskumu vyplýva, že najčastejšími dôvodmi používania internetu sú potreba nepretržitej informovanosti o aktuálnom dianí (74 %), zábava (71 %) a kontakt s rodinou a priateľmi (70 %). Zábavný priemysel (39 %) a odvetvie financií (31 %) podľa respondentov dokázali najlepšie využiť možnosti, ktoré svetová sieť ponúka.
  • Nasledujúcich 30 rokov: 63 % respondentov počíta s tým, že internet počas najbližších 30 rokov umožní jednoduchší prístup k vzdelávaniu. O trochu menej, 57 % respondentov odhaduje, že bude dostupnejšia i zdravotná starostlivosť. Podľa respondentov budú z technologického pokroku najviac ťažiť práve oblasti vzdelávania a zdravotníctva (34 % a 32 %).
  • Najpozitívnejší dopad: Medzi najpozitívnejšie prínosy webu podľa respondentov patria prepojenie ľudí (39 %), zlepšené možnosti komunikácie (35 %) a nové spôsoby učenia (35 %).
  • Nemôžeme žiť bez: Viac ako tretina (39 %) respondentov je presvedčená, že by nedokázali v osobnom živote bez internetu fungovať. Ďalšia tretina ľudí (33 %) si nevie predstaviť, že by boli schopní bez internetu pracovať.

Značky: