Doplnené: Sme na tlačovej konferencii a článok budeme aktualizovať o nové informácie. Nové balíky zatiaľ 4ka neoznámila, ostávame pri TO.10.

Operátor predstavuje najmä vymoženosti novej webovej zákazníckej zóny (kontrola spotreby, automatické a pravidelné dobíjanie, viď. nižšie) a zdôrazňuje výhody balíka TO.10 v porovnaní s paušálami, ako je možnosť si ho kedykoľvek vypnúť alebo zapnúť podľa potreby.

Keď napr. viete, že nebudete potrebovať veľa dát, tak si ho vypnete a o mesiac neskôr si ho v prípade potreby opäť aktivujete. Bežné paušály takúto flexibilitu podľa 4ky neumožňujú.

dobitie_4ka

Pôvodný článok 16. septembra: Štvrtý operátor prekvapil novým balíčkom.

4ka pred pár dňami rozposlala pozvánky novinárom na tlačovú konferenciu, ktorá sa uskutoční v pondelok 19. septembra o 10:00. Dnes však najmladší operátor prekvapil predstavením nového balíčka, ktorému bude tlačová konferencia v pondelok pravdepodobne venovaná.

4ka oznámila svoju novinku s názvom TO.10 prostredníctvom oficiálnej webovej stránky. TO.10 obsahuje 10 GB dát v sieti operátora 4ka, 100 minút / SMS doma aj v EÚ a volania po 3. minúte v sieti 4ky zadarmo (tento benefit však majú všetci zákazníci 4ky). Balík stojí 10 eur mesačne a prípadní záujemcovia by si mali dať pozor na to, že sa obnovuje automaticky po 30 dňoch, resp. po spotrebovaní 10 GB dát. Skratka TO. znamená Total Online.

4kato10-5

Balík je možné kedykoľvek aktivovať a deaktivovať zaslaním SMS správy na číslo 950. V prípade aktivácie treba poslať správu TO.10, pre vypnutie služby TO.10 STOP.

Operátor na svojom webe informuje:

S automatickou obnovou balíka TO.10 sa vám balík obnoví každých 30 dní. Ak minitie 10GB dát v balíku skôr, balík sa obnoví skôr. Stačí, ak máte na SIM karte dostatočný kredit. Nespotrebované minúty/SMS nestratia svoju platnosť skôr a môžete ich využívať aj naďalej. Ak spotrebujete minúty/SMS skôr ako dáta, môžete naďalej telefonovať a SMSkovať iba za 4 centy za 1MIN/1SMS v celej EÚ.

to-10_infografika_nowat

TO.10 obsahuje veľa dát a 100 minút bezplatných volaní

Oplatí sa?

Z pohľadu bežného používateľa sa balík oplatí tým jedincom, ktorí veľa surfujú. Pripomeňme, že 4ka má v ponuke balík GIGA, ktorý obsahuje 1 GB dát za 1 euro v sieti 4ky. 1 minúta a 1 SMS je spoplatnená poplatkom 4 centy, takže si viete jednoducho spočítať, kedy sa oplatí ísť do novinky.

Ak každý mesiac dokážete presurfovať 10 GB dát, potom sa TO.10 oplatí, pretože 100 minút / SMS získate de facto zadarmo.

4kato10-4

V prípade že veľa telefonujete alebo SMS-kujete, museli by ste každý mesiac pretelefonovať viac ako 100 minút, resp. poslať viac ako 100 SMS (alebo akákoľvek kombinácia minút + SMS, kde je sumárny počet jednotiek väčší ako 100) a spotrebovať viac ako 6 GB dát, aby bol nový balík pre vás cenovo atraktívny.

V opačnom prípade je výhodnejšie ostať pri kombinácii platené volania + balík GIGA, ktorý sa po spotrebovaní automaticky obnoví. Ak napr. v priemere spotrebujete 5 GB dát, pretelefonujete 20 minút a pošlete 20 SMS, váš mesačný poplatok je 5 + 0,8 + 0,8, teda 6,4 eur.

4kato10-2

4ka má aktuálne viac ako 200 tisíc zákazníkov. 20% z nich využíva dátové služby, priemerná spotreba na dátujúceho zákazníka je cca 1 GB. TO.10 má podľa 4ky pomôcť zmeniť zmýšľanie používateľov, ktorý majú mentálnu brzdu pri používaní mobilného internetu, pretože „je drahý„.

TO.10 neobsahuje dáta v národnom roamingu. Balíček GIGA PLUS si môžete aktivovať ako doplnok. Stojí 4 eurá a obsahuje 1 GB dát v národnom roamingu.

4ka_to10

Novinka na webe: Moja zóna (doplnené)

Operátor takisto spustil zákaznícku zónu na svojom webe. Nazýva sa Moja zóna a zákazníkom 4ky ponúka možnosť nastavenia automatické dobitia kreditu, informácie o dokladoch o úhrade, možnosť dobíjať viacero čísel súčasne v rámci jednej transakcie a informácie o aktuálnej spotrebe.

Kredit si môžete dobiť jednorazovo, automaticky pri poklese pod 1 alebo 0,5 eura (môžete si nastaviť limity) alebo pravidelne každý konkrétny deň v mesiaci alebo týždni pevne danou sumou. Kredit môžete dobíjať aj iné čísla, ako sú tie, ktoré vlastníte.

4kato10-1

Prehľad detailnej spotreby bude dostupný od mesiaca september, technicky je možné zobrazovať celkovú spotrebu aj niekoľko mesiac dozadu.

Operátor však finalizuje, o koľko mesiacov dozadu si bude môcť používateľ skontrolovať svoju spotrebu. Konkrétnu informáciu zatiaľ neoznámil. Detailný výpis hovorov poskytuje aj naďalej na vyžiadanie.

4ka spustila zákaznícku zónu na webe

4ka spustila zákaznícku zónu na webe

Prečítajte si aj:

4ka exkluzívne pre TOUCHIT: Chceme rozruch a budeme v tom pokračovať

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.