Každý nový model pred uvedením na trh podlieha extrémnym testom pre dosiahnutie prémiovej kvality
- 150 technikov a inžinierov, 60 testov, 30 000 km a štyri mesiace práce v extrémnych podmienkach na overenie výkonnosti vozidla
- Každý rok 90 automobilov zápasí so snehom, ľadom a nízkymi teplotami, ktoré môžu dosahovať až -35 stupňov Celzia
Zasnežené brezové a borovicové lesy, teploty dosahujúce 35 stupňov pod nulou a zamrznuté jazero s hrúbkou ľadu 60 centimetrov, ktoré tvorí testovaciu trať počas zimných mesiacov. Na mieste v blízkosti polárneho kruhu inžinieri SEAT každý rok preverujú limity až 90 automobilov. Tieto najextrémnejšie zimné testy absolvoval aj model SEAT Ateca FR.
Stabilizačný systém: Tento test sa robí na kruhovej trati na zamrznutom povrchu jazera s plochou 6 štvorcových kilometrov. Vonkajšia časť je menej vyhladená ako vnútorná, ktorá je šmykľavejšia. Trakčná kontrola vozidla je zoslabená v rozličných stupňoch a na niektorých modeloch je úplne vypnutá pre športovejšiu jazdu. Keď sa vozidlo vychýli zo smeru, elektronický stabilizačný systém ESC pribrzďovaním kolies koriguje smer jazdy vozidla.
Test bŕzd: 200 metrová trať s dvoma rozličnými povrchmi – s vysokou a nízkou adhéziou. Jedna z tratí je vyhrievaná na teplotu +10 stupňov Celzia aby sa zabránilo zamrznutiu asfaltu, druhá je schladená na -16 stupňov aby sa na nej udržal ľad. Tento test pomáha inžinierom kalibrovať protiblokovací systém ABS a asistenčné systémy regulujúce stabilitu vozidla v najextrémnejších podmienkach.
Test nasávacej sústavy: Zmyslom tohto testu je overiť, čo sa vzduchový filter nezanesie snehom, zvíreným iným vozidlom idúcim vpredu. Na simuláciu týchto podmienok musia obidva automobily jazdiť rýchlosťou 80 km/h. Prvé vozidlo vytvára oblak zvíreného snehu, druhé vozidlo idúce za ním má na prednej časti namontovaný merací valec. Podľa množstva zachyteného snehu sa výsledok potvrdzuje alebo koriguje. Vzdialenosť medzi dvoma automobilmi je pri teste konštantne 40 metrov na trase dlhej 50 km.
Analýza kontaktného hluku: Vodič a technik sa snažia odhaliť každý zvuk, ktorý preniká do kabíny a nájsť jeho zdroj. Kvôli extrémne nízkym teplotám niektoré z troch tisícov súčiastok, z ktorých sa automobil skladá, zmrštia a pri kontakte s inými časťami vydávajú zvuky. Na analýzu týchto zvukov automobily jazdia na rozličných druhoch povrchov rozličnými rýchlosťami. Jednou z verzií tohto testu je mnohonásobný prejazd cez trať dlhú 30 metrov s akustickými pásmi rýchlosťou medzi 20 a 30 km/h.
30 000 km intenzívnej prevádzky: To je vzdialenosť, ktoré vozidlá absolvujú v teste odolnosti, používanom na analýzu opotrebovania vozidla v počas mnohých rokov prevádzky. V tomto prípade automobily jazdia po normálnych cestách, pokrytých snehom a ľadom. V priebehu testu vodiči zaznamenávajú vlastnosti vozidla a tieto informácie inžinieri analyzujú neskôr.
To je iba päť z takmer šesťdesiatych rozličných druhov extrémnych testov, ktoré musí automobil absolvovať. Všetky tieto testy sú v súčasnosti oveľa dôležitejšie ako v minulosti kvôli integrácii čoraz komplexnejších elektronických systémov, vďaka ktorým môže vodič bezpečnejšie jazdiť na všetkých druhoch ciest v rozmanitých a klimatických podmienkach.
Drsné testovanie a následná výsledná kontrola má pre značku SEAT skutočne vysokú prioritu. Aj vďaka testovaniu až na hranu ponúka SEAT prémiovú kvalitu a ponúka 6 rokov / 150 000 km garancie na všetky nové modely. Kompletný výpočet prémiových služieb a zvýhodnení vrátane balíka Servis Gratis do 100 000km / 4 roky nájdete teraz v programe SEAT Premium GRATIS.