Aj v období prvej Československej republiky pokračovala séria úspechov mladoboleslavskej značky v motoristickom športe. Väčšina z nich bola dosiahnutá s vozidlami blízkymi sériovej produkcii a často išlo o súťaže v náročných terénnych a klimatických podmienkach. V zimnej Rallye Monte Carlo 1936 sa ŠKODA POPULAR Sport umiestnila ako druhá v triede do 1 500 cm3, v RMC 1937 bolo kupé RAPID štvrté v poradí. Victor Borrat Fabini z Uruguaja zvíťazil v juhoamerickom závode Mercedes – Montevideo (1938).
Po prvej svetovej vojne počas globálnej epidémie španielskej chrípky malo, obzvlášť v rozvrátenej Európe, absolútnu prioritu zásobovanie potravinami. Dobové „súťažné“ úspechy značky Laurin & Klement boli preto spojené s jej motorovými pluhmi Excelsior, ktoré výrazne zvyšovali produktivitu v poľnohospodárstve. V roku 1919 zvíťazil Excelsior v Senlis pri Paríži v súťaži v orbe nad 75 súpermi. O dva roky neskôr zase triumfoval v katalánskej Lleide. Otvoril tak značke L & K brány k exportu na francúzsky, španielsky a latinskoamerický trh.
V povojnovej situácii, keď bolo vlastníctvo automobilu spojené s neúmerne vysokými nákladmi, patril k najpádnejším predajným argumentom dôkaz o vysoko nadpriemernej životnosti a nenáročnosti prevádzky automobilu. Vozidlá Laurin & Klement ju opakovane preukázali svojimi úspechmi v mnohých populárnych súťažiach spoľahlivosti. Napríklad na 2 000 kilometrov dlhej trati, vytýčenej v júli 1921 Československým klubom automobilistov, dosiahol voz L & K typu So striebornú plaketu a verzia Se získala zvláštnu cenu predsedu autoklubu profesora Otakara Kukulu.
V roku 1921 vznikli, z iniciatívy legendárneho pretekára Sašu Kolowrata-Krakowského, na báze dvoch starších vozidiel špeciály Laurin & Klement RK / M. Tento mohutný, päťdesiatkoňový štvorvalec OHV s objemom 4 713 cm3 / 50 k (37 kW) vybavený zdvojeným zapaľovaním umožňoval otvorenému vozidlu dosiahnuť rýchlosť 125 km/h. Okrem súťaží spoľahlivosti zaznamenal úspech napríklad aj v závode do vrchu Zbraslav – Jíloviště 1922, kde sa jazdec František Svoboda umiestnil štvrtý v triede do 5 300 cm3.
Od polovice 20. rokov sa nákladné pretekárske špeciály už príliš vzďaľovali od sériovej produkcie. Navyše v roku 1929 vypukla svetová hospodárska kríza. Spoločnosť Laurin & Klement / ŠKODA preto dočasne obmedzila svoje pôsobenie v motoristickom športe. Pozornosť sústredila na zavádzanie progresívnych konštrukčných prvkov, efektívnej pásovej výroby a zlepšovania kvality služieb pre zákazníkov. Nové športové trofeje automobilov ŠKODA priniesli až 30. roky. Šesťvalce ŠKODA 637, predchádzajúce modelovej rade SUPERB, sa úspešne zúčastnili pretekov 1 000 míľ československých (1933 a 1934) a v roku 1935 obsadila ŠKODA RAPID Six piate miesto v celkovej klasifikácii.
Na prestížnej Rallye Monte Carlo sa len 790 kg ťažký roadster ŠKODA POPULAR Sport, s motorom z väčšieho modelu RAPID, umiestnil na skvelom 2. mieste v triede do 1 500 cm3. Jazdu z Prahy cez Atény do Monaka absolvovala posádka Pohl – Hausman v januárových mrazoch, často po neupravených cestách. Odmenou bol zisk cenných bodov. V nasledujúcom roku svoj úspech zopakovala česká posádka s kupé ŠKODA RAPID. Tentokrát zamierila z Československa cez sicílske Palermo až na Riviéru po 4 134 km dlhej trase. Z druhého miesta vo svojej triede posunula Pohla s Hausmanom na štvrté miesto penalizácia za malé rozmery vonkajšieho spätného zrkadla. Česká posádka nevyužila príležitosť k jeho výmene, dala prednosť fair play.
Exportné úspechy prvorepublikovej automobilky ŠKODA vytvárali podmienky aj pre účasť zahraničných jazdcov na miestnych motoristických pretekoch. Napríklad víťazstvo na balkánskej rely Belehrad – Atény 1937 dosiahla juhoslovanská posádka. V rovnakom roku sa predviedol aj bežný model POPULAR, ktorý bol vtedy ale už tri roky prevádzkovaný. 8000 kilometrov juhoafrických pretekov Nairobi – Johannesburg navyše absolvoval bez jedinej poruchy. K posilneniu pozícií značky ŠKODA na juhoamerických trhoch výrazne prispelo aj nečakané absolútne víťazstvo Uruguajčana Victora Borre Fabiniho v náročných pretekoch Mercedes – Montevideo v roku 1938, a jeho druhé miesto celkovo (prvý v triede) na pretekoch Montevideo – Melo – Montevideo (1939). V tom čase už patrila prvá Československá republika minulosti. Športové zápolenie, bohužiaľ, prerušila druhá svetová vojna.