Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Popularita čierneho piatku na Slovensku stále rastie.

Mnohí Slováci využívajú Black Friday na nákup vianočných darčekov, kedy utratia výrazne menej ako v bežné dni. Vlani nakupovali Slováci najmä malé domáce spotrebiče. Podľa Hej.sk bol dopyt najmä po kávovaroch.

Hoci Black Friday tradične pripadá na štvrtý piatok v novembri, predajcovia jeho začiatok z roka na rok posúvajú dopredu. Tohtoročný čierny piatok štartuje na Hej.sk už dnes (16.11.) a zákazníci môžu nakupovať produkty s výraznými zľavami, ktoré sa vyšplhajú až na 80 percent. ,,Zníženie cien sa dotýka všetkých produktových kategórií naprieč našim e-shopom. Zákazníci tak môžu nakupovať domáce spotrebiče, doplnkový sortiment, chovateľské potreby i výrobky z kategórie IT,“ opisuje Andrea Jankovcová, riaditeľka marketingu Hej.sk.

Výsledky z roka na rok prekvapujú

Slováci využívajú Black Friday predovšetkým na nákup vianočných darčekov. ,,Každoročne rastie počet objednávok uskutočnených počas trvania akcie. Výsledky sú veľmi priaznivé, o čom svedčia aj nárasty predaja. Vlani sme zaznamenali vyše 40 percentné zvýšenie predaja oproti roku 2016,“ tvrdí riaditeľka marketingu Hej.sk. Priemerná hodnota objednávky na Hej.sk vzrástla vlani počas čierneho piatku medziročne o 25 percent.

,,Predpokladáme, že tento rok budú výsledky rovnako pozitívne a nárast presiahne minuloročné výsledky,“ prezrádza Jankovcová. Očakáva, že tento rok vzrastie predaj najmä v kategórii nositeľnej elektroniky, do ktorej patria smart hodinky, fitness náramky či športtestery.

V popularite vedú malé domáce spotrebiče

Hoci zľavy sa každoročne dotýkajú všetkých produktových kategórií, prvenstvo v predaji patrí malým domácim spotrebičom. V roku 2017 tvorili 32 percent z celkového počtu zakúpených výrobkov na Hej.sk počas Black Friday. Podľa Jankovcovej bude tento rok segment malých domácich spotrebičov rovnako silný.

,,Vlani bol najväčší záujem o kávovary, ktoré patria celoročne medzi najvyhľadávanejšie produkty na Hej.sk,“ dopĺňa riaditeľka marketingu. Priemerná cena predaného kávovaru počas Black Friday dosiahla minulý rok na Hej.sk hodnotu 230€.

O čo majú Slováci počas Black Friday záujem?

  • IT a technológie (príslušenstvo): smartfóny, notebooky, slúchadlá
  • Malé domáce spotrebiče: espressá, kuchynské roboty, elektrické zubné kefky, holiace strojčeky, vysávače
  • Neelektro: chovateľské potreby
  • Spotrebná elektronika: televízory, reproduktory, autokamery
  • Veľké domáce spotrebiče: sušičky bielizne, umývačky riadu, práčky

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.