Čo nie je na internete, pre mnohých kupujúcich ako keby ani neexistovalo.
Ponuka s využitím online prezentácie už nie je len doménou bežného spotrebného tovaru, ale je kľúčovým aj pri predaji automobilov. Webové stránky AAA AUTO v jednotlivých krajinách patria medzi najnavštevovanejšie vo svojom segmente. V poslednom období výrazne pribúda počet ľudí, ktorí si na nich vyhľadávajú jazdenky prostredníctvom mobilných zariadení. Mesačná návštevnosť z mobilov v krajinách Vyšehradskej štvorky sa spolu blíži k hranici dva a pol milióna. Na Slovensku, v Českej republike a Maďarsku vzrástla za rok približne o 50 percent, v Poľsku dokonca takmer o 140 percent.
Čoraz viac spotrebiteľov vyhľadáva a porovnáva tovar na najrozličnejších stránkach. Výnimkou nie je ani sledovanie ponuky jazdených áut. Spoločnosť AAA AUTO začala s rozvojom online obchodovania už v roku 1998, kedy spustila prvú webovú prezentáciu. Neskôr spustila webové prezentácie pre všetky krajiny, v ktorých pôsobí. Stránky AAA AUTO prešli neskôr komplexným redizajnom s dôrazom na celkové zjednodušenie online výberu vozidiel a vytváranie nových nástrojov, ktoré vyhľadávanie výrazne uľahčujú a robia ho komfortnejším.
„V dnešnej dobe patrí webová prezentácia k strategickým nástrojom každej spoločnosti. S príchodom smartfónov sme sa zamerali aj na previazanosť hlavného webu s mobilnou verziou. Ide o službu pre našich zákazníkov, ktorí sa vďaka tomu môžu rýchlejšie a pohodlnejšie zorientovať v ponuke. Väčšina ľudí si takto vyberie svoje auto a potom to buď konzultujú s operátormi kontaktného centra spoločnosti alebo rovno navštívia najbližšiu pobočku,“ vysvetľuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
V posledných rokoch výrazne pribúda počet zákazníkov AAA AUTO, ktorí si vyhľadávajú jazdenky z mobilných zariadení. Mesačná návštevnosť z mobilov v krajinách Vyšehradskej štvorky sa spolu blíži k hranici dva a pol milióna. Najviac mesačných návštev bolo v Českej republike (1 240 597), potom nasleduje Slovensko (761 070), tretie je Poľsko (386 081), ktoré už predbehlo v tomto ukazovateli Maďarsko (334 940). Práve v Poľsku návštevnosť vzrástla najviac zo všetkých spomínaných krajín, pričom medziročne predstavuje tento nárast až 136 %. V Českej republike a v Maďarsku sa rast pohybuje zhodne na úrovni 54 %, na Slovensku je to nárast o 46 %.
Návštevnosť stránok AAA AUTO v jednotlivých krajinách
November | 2017 | 2018 | Nárast |
Česká republika | 801 850 | 1 240 597 | 54,72 % |
Slovensko | 520 725 | 761 070 | 46,16 % |
Poľsko | 163 509 | 386 081 | 136,12 % |
Maďarsko | 217 124 | 334 940 | 54,26 % |
Moderné mobilné aplikácie AAA AUTO pre múdre telefóny ponúkajú najväčší výber ojazdených vozidiel v strednej Európe. Aplikácie, rovnako ako web ponúkajú okrem sprievodcu aj funkciu Garáž, kam si zákazník môže virtuálne „zaparkovať“ vybrané automobily a kedykoľvek sa k nim vrátiť. „Internetové stránky sú naším veľmi dôležitým predajným nástrojom. Zvyšuje sa aj podiel zákazníkov, ktorí si automobil cez internet nielen vyberú, ale rovno aj kúpia, väčšinou sa jedná o predaje stálym odberateľom,“ dopĺňa Karolína Topolová.
Na Slovensku, ako aj v susednej Českej republike sú v múdrych telefónoch dlhodobo najvyhľadávanejšími jazdenkami Škodovky pred Volswagenmi. V Maďarsku sú to zase autá značiek Opel a taktiež Volkswagen, ktoré si tento rok vymenili prvú a druhú pozíciu z vlaňajška. Aj v Poľsku sú najvyhľadávanejšími jazdenkami modely od Opla, no na druhom mieste sú tu autá značky Suzuki.