Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Príslušné orgány schválili zlúčenie spoločností Volkswagen India Pvt. Ltd. (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Pvt. Ltd. (NSC) a ŠKODA AUTO India Pvt. Ltd. (SAIPL). Zlúčenie troch spoločností koncernu Volkswagen, zaoberajúcich sa výrobou a predajom osobných vozidiel, je dôležitým míľnikom projektu INDIA 2.0 Za Managing Directora nového podniku bol vymenovaný Gurpratap Boparai. Spojenie umožňuje efektívnejšie využitie existujúcich synergií na dôležitom rastúcom trhu

Koncern Volkswagen, ktorého aktivity na indickom trhu vedie spoločnosť ŠKODA AUTO, oznámil po obdržaní potrebných, legislatívou predpísaných povolení, zlúčenie svojich troch dcérskych spoločností, zaoberajúcich sa výrobou a predajom osobných vozidiel – Volkswagen India Private Limited (VWIPL), Volkswagen  Group Sales India Private Limited (NSC) a ŠKODA AUTO India Private Limited (SAIPL). Zlúčenie týchto subjektov do novo vzniknutej spoločnosti s názvom ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) je dôležitým míľnikom projektu INDIA 2.0. Novú spoločnosť povedie ako Managing Director Gurpratap Boparai. Spoločnosť sídli v západoindickom Pune v štáte Maháráštra. SAVWIPL disponuje dvomi výrobnými závodmi v Pune a Aurangábáde a regionálnymi kanceláriami v Mumbaí, Novom Dillí a ďalších miestach v krajine. Spojenie spoločností umožní efektívnejšie využívanie existujúcich synergií na dôležitom rastúcom trhu v Indii.

 Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, hovorí: „Zahájenie fungovania spoločnosti ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited predstavuje dôležitý míľnik v projekte INDIA 2.0. Fúzia nám umožňuje vytvoriť jeden z hlavných predpokladov pre to, aby sme mohli efektívnejšie spolupracovať na všetkých úrovniach a dosiahli náš dlhodobý cieľ: získať do roku 2025 pre značky Volkswagen a ŠKODA významný podiel na trhu. V rýchlom slede budú teraz nasledovať ďalšie kroky: už budúci rok predstavíme na autosalóne Auto Expo v Dillí prvé dizajnové štúdie modelového portfólia z projektu INDIA 2.0.“

Gurpratap Boparai, Managing Director ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd., dodáva: „Vďaka fúzii skombinujeme odbornosť v oblasti technológií aj riadenia nášho tímu v Indii, čo nám umožní v náročnom konkurenčnom prostredí využiť náš skutočný potenciál. Budeme ďalej posilňovať našu prítomnosť v Indii, zaistíme profesijný rozvoj zamestnancov a udržateľnú profitabilitu pre našich predajcov.“

Vznik nového subjektu so silným portfóliom značiek Volkswagen, ŠKODA, Audi, Porsche a Lamborghini bude obsluhovať široké spektrum trhových a zákazníckych segmentov. Každá zo značiek si zachová svoju vlastnú identitu aj predajnú sieť, vrátane implementácie vlastných aktivít v oblasti starostlivosti o zákazníkov. Budú však spoločne na indickom subkontinente presadzovať jednotnú víziu a stratégiu. V júni 2018 oznámil koncern Volkswagen v rámci projektu INDIA 2.0 investíciu vo výške približne jednej miliardy eur.

V januári 2019 bolo otvorené nové technologické centrum v indickom Pune, kde sa budú vyvíjať vozidlá na báze lokalizovanej subkompaktnej platformy MQB-A0-IN, prispôsobenej potrebám a želaniam tamojších zákazníkov. V prvom kroku modelovej ofenzívy plánuje spoločnosť ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited uviesť na trh SUV strednej veľkosti, ktoré budú ponúkať značky ŠKODA a Volkswagen. Dizajnové štúdie týchto vozidiel budú predstavené na autosalóne Auto Expo v indickom Dillí, ktorý sa bude konať od 6. do 9. februára 2020.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.