Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Ford predstavuje dve nové linky na montáž akumulátorov pre elektrifikované vozidlá vo výrobnom závode vo Valencii ako podporu stratégie elektrifikácie v Európe.

Vo Valencii sa budú vyrábať nové modely S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid, ktoré sa predstavia na budúci rok. Spoločnosť Ford predstaví v Európe do konca roku 2020 – 14 elektrifikovaných modelov.

Spoločnosť Ford investovala od roku 2011 vo Valencii 3 miliardy eur vrátane 750 miliónov eur na podporu výroby modelu Kuga – najelektrifikovanejšieho vozidla značky Ford v histórii.

VALENCIA/ Bratislava, 17. januára 2020 – Spoločnosť Ford oznámila investíciu vo výške 42 miliónov eur do svojho výrobného závodu v španielskej Valencii, ktorou okrem nových modelov S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid podporí stratégiu elektrifikácie prostredníctvom najmodernejšieho zariadenia na montáž akumulátorov.

Dve nové montážne linky umožnia výrobu vyspelých lítiovo-iónových akumulátorov, ktoré budú poháňať úplne nové modely Kuga Plug-In Hybrid, Kuga Hybrid, S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid. Tieto modely sa budú vyrábať spolu s ostatnými vozidlami, čím sa zvýši efektivita výroby a udržateľnosť. V novom závode na montáž akumulátorov sa po investícii vo výške 24 miliónov EUR začne výroba v septembri tohto roku.

Po uvedení na trh začiatkom roku 2021 bude mať nový model pre športové aktivity S-MAX Hybrid a mikrobus Galaxy Hybrid nižšiu spotrebu paliva, nižšie emisie CO2 a vyššiu kultivovanosť. Elektrifikovaná pohonná jednotka, ktorá je v súčasnosti v segmente jedinečná, ponúkne presvedčivú alternatívu k vznetovým modelom Ford EcoBlue bez kompromisov v oblasti priestoru v interiéri, komfortu alebo flexibility.

Výroba nových samonabíjacích elektrifikovaných variantov S-MAX a Galaxy – poháňaných 2,5-litrovým zážihovým motorom s Atkinsonovým cyklom, elektromotorom, generátorom a lítiovo-iónovým akumulátorom – je možná vďaka dodatočnej investície vo výške 8 miliónov eur do nového vybavenia a modernizácie montážnej linky v závode spoločnosti Ford vo Valencii. Ďalšia investícia vo výške 10 miliónov EUR podporí výrobu úplne nového SUV Kuga Hybrid. Do konca roku 2020 uvedie spoločnosť Ford na trh v Európe 14 elektrifikovaných vozidiel.

„Elektrifikácia bude čoskoro tvoriť hlavný prúd, takže zvyšujeme našu investíciu vo Valencii, aby sme našim zákazníkom ponúkli ešte viac elektrifikovaných modelov a pohonných jednotiek,“ povedal Stuart Rowley, prezident spoločnosti Ford of Europe. „Očakávame, že do konca roku 2022 bude elektrifikovaná väčšina predaných osobných vozidiel, takže prechod na elektrifikované vozidlá bude hladší než doteraz.“

Spoločnosť Ford investovala od roku 2011 do svojho závodu vo Valencii 3 miliardy eur vrátane 750 miliónov eur na podporu výroby modelu Kuga – najelektrifikovanejšieho modelu značky Ford. Komplexný modelový rad tvorí Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (48-voltový mild hybrid) a Kuga Hybrid** (full hybrid).

S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid

Modely S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid zdieľajú najnovšiu plne hybridnú architektúru spoločnosti Ford, ktorá sa predstavila s úplne novým modelom Kuga Hybrid. Využíva vodou chladený lítiovo-iónový akumulátor uložený v nárazuvzdornej a vodeodolnej konštrukcii pod spodnou časťou vozidla, aby sa čo najefektívnejšie využil priestor.

S-MAX Hybrid bude k dispozícii v konfiguráciách s 5 a 7 sedadlami a päťmiestny variant si zachová existujúci objem batožinového priestoru až 2 200 litrov. Galaxy Hybrid bude štandardne vybavený siedmimi sedadlami a ponúkne optimalizovanú flexibilitu pri zachovaní existujúceho objemu batožinového priestoru na úrovni 2 339 litrov.*

Pohonné jednotky pre modely S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid sú spárované s automatickou prevodovkou s funkciou rozdeľovania výkonu. Majú výkon 200 koní a krútiaci moment 210 Nm pre ešte lepšie zrýchlenie z pokoja aj pružnosť počas jazdy, a to v porovnaní s modelmi poháňanými vznetovým motorom Ford EcoBlue. Pritom môžu ťahať príves s hmotnosťou 1 500 kg.

Modely dokážu jazdiť v čisto elektrickom režime aj s kombinovaným benzínovo – elektrickým pohonom pre kultivovaný a citlivý zážitok z jazdy. Emisie CO2 (WLTP) budú na úrovni 140 g/km a výrazne sa znížia emisie NOx.**

Ďalšie technológie sú určené na asistenciu vodičovi a optimalizujú efektivitu bez obmedzenia komfortu.

Dostupné sú tieto technológie:

  • technológia rekuperačného brzdenia, ktorá zachytáva až 90 percent energie, ktorá by sa v normálnom prípade stratila počas brzdenia a ktorá sa využíva na nabíjanie akumulátora,
  • rozhranie Ford Smartgauge, pomocou ktorého možno sledovať spotrebu paliva a energie s funkciou „Brake Coach“, ktorá podporuje postupné brzdenie s cieľom vrátiť do akumulátora viac energie,
  • elektrický posilňovač riadenia a elektricky poháňaná klimatizácia, systémy chladenia a podtlaku pohonnej jednotky, ktoré významne znižujú odpory v motore.

Ford S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid sa pripoja k modelovému radu, z ktorého sa od uvedenia najnovšej generácie na trh v roku 2015 predalo takmer 125 000, resp. 69 000 vozidiel. Model S-MAX zaznamenal od januára do novembra 2019 medziročný nárast predaja o 9 percent.

Spoločnosť Ford vyrába vo svojom výrobnom závode vo Valencii aj Mondeo Hybrid a kombi Mondeo Hybrid.

* Dvojsedadlový režim, náklad po strop.

** Oficiálne homologované údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 budú zverejnené pred začiatkom predaja.

* Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 platia pre variant vozidla, a nie pre jednotlivé vozidlo. Použitý štandardný testovací postup umožňuje vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Na spotrebu paliva/energie, emisie CO2 a dojazdovú vzdialenosť na elektrický pohon má okrem technických vlastností vozidla vplyv aj štýl jazdy a iné netechnické činitele. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie.

Od 1. septembra 2017 sa niektoré nové vozidlá typovo schvaľujú podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 začal WLTP úplne nahradzovať nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je zastaraný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisiami bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.

  • Ford Kuga Plug-In Hybrid má emisie CO2 od 26 g/km, spotrebu paliva od 1,2 l/100 km (NEDC).
  • Ford Kuga EcoBlue Hybrid má emisie CO2 od 111 g/km, spotrebu paliva od 4,3 l/100 km (NEDC).
  • Ford Mondeo Hybrid má emisie CO2 od 94 g/km, spotrebu paliva od 4,1 l/100 km (NEDC).
  • Kombi Ford Mondeo Hybrid má emisie CO2 od 99 g/km, spotrebu paliva od 4,3 l/100 km (NEDC).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.