Veľa ľudí je doma a telekomunikačné služby využíva na prácu či zábavu.

Orange a určite aj ostatní operátori robia maximum pre to, aby telekomunikačné siete a služby fungovali naplno. Vyťaženie sietí je však vyššie ako počas bežných dní a aj preto Orange vyzýva k podpore a zodpovednému prístupu ľudí, čo pomôže udržať tento stav aj počas najnáročnejších dní, ktoré nás čakajú.

Ako môžeme zodpovedne a efektívne využívať telekomunikačné služby?

Internet a dáta:

  • počas pobytu doma, keď máte pevný domáci internet, nezabudnite si skontrolovať, či máte svoje zariadenia – mobil, tablet, počítač pripojené na domácu Wi-Fi sieť, pripadne si mobilné dáta vypnite úplne a zapínajte ich len v prípade, ak idete nevyhnutne von
  • ak využívate mobilné dáta počas dňa a primárne, ak pracujete z domu, sťahujte iba tie dokumenty alebo súbory, ktoré skutočne potrebujete, a ak môžu počkať, sťahujte väčšie súbory v noci alebo v hodinách s menšou prevádzkou, ideálne medzi 20. hodinou večer a 8. hodinou ráno
  • vždy, keď je to možné, vyhnite sa priamemu posielaniu súborov s veľkým objemom dát, ako sú napríklad videá alebo prezentácie
  • posielajte odkazy alebo linky, kde sú tieto súbory uložené na sieti (napr. Google docs, Wetransfer, Úschovňa, Orange úložisko a iné)
  • ak je napriek všetkému nevyhnutné odoslať súbory s veľkým objemom, komprimujte ich alebo uložte vo formáte, ktorý ma menší objem dát (napríklad z ppt do pdf)
  • používajte nástroje na spoluprácu – napríklad Teams alebo Slack, a ak je to možné, nie vždy s videom
  • vyhnite sa posielaniu alebo odpovedaniu na hromadné e-maily
  • optimalizujte svoju prevádzku a fungovanie podľa toho, čo skutočne potrebujete v danom čase – e-maily, práca, tele-konferencie, školské a vzdelávacie aplikácie, prístup k informáciám či nástroje pre voľný čas, videohry, live streaming, prehrávanie videa – zvážte, či nie je možné nechať si tieto aktivity na hodiny s menšou prevádzkou

Volania a správy:

  • využívajte chatovacie aplikácie a sociálne média, cez ktoré si môžete písať, telefonovať aj uskutočňovať videohovory
  • využívajte SMS správy
  • v prípade hlasových hovorov cez mobilnú sieť počas dňa, kedy je sieť najviac vyťažená, volajte krátko a stručne, dlhšie hovory si nechávajte na večerné, nočné a skoré ranné časy

Zdroj: Orange

Prečítajte si aj:

Telekom a Orange pomáhajú aj podnikateľom: Tieto benefity budú môcť využiť

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.