Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Značka ŠKODA jednoznačne dominuje na slovenskom trhu, jej podiel v predaji dosiahol rekordných 22,4 %

› Aj napriek náročným podmienkam spôsobených pandémiou koronavírusu, 39-dňovému zastaveniu výroby v českých závodoch a niekoľko týždňovému uzavretiu predajných miest odovzdala zákazníkom viac ako  17 000 vozidiel

› Najpredávanejším modelom je opäť FABIA, medzi top päť najžiadanejšími modelmi boli až tri s okrídleným šípom na kapote

› Výsledok predaja potvrdil silnú a stabilnú pozíciu značky ŠKODA na slovenskom trhu

Oproti roku 2019, ktorý bol najsilnejším rokom v predaji vozidiel u nás, zaznamenal trh prepad o takmer 25 %, v minulom roku sa tak dokopy predalo 76 305 vozidiel. Značka ŠKODA aj napriek náročným podmienkam spôsobených pandémiou koronavírusu, 39-dňovému zastaveniu výroby v českých závodoch a niekoľko týždňovému uzavretiu predajných miest jednoznačne posilnila svoju pozíciu na Slovensku a navyše dosiahla rekordný trhový podiel až 22,4 %, najvyšší za posledných 10 rokov. Najpredávanejším modelom sa stala jednoznačne FABIA, nasledovaná modelom OCTAVIA. V prvej pätke najpredávanejších vozidiel na Slovensku je aj model SCALA.

 Najrýchlejšie rastúca značka na trhu bola ŠKODA

Vplyvom pandémie sa v roku 2020 predalo na Slovensku až o štvrtinu vozidiel menej a ich celkový počet tak dosiahol 76 305. Celý predajný rok v auto-moto priemysle sprevádzala neistota, problematické dodávky, uzavreté predajne a mnohé obmedzenia. ŠKODA AUTO Slovensko napriek náročnej situácii priniesla zákazníkov už štvrtú generáciu modelu OCTAVIA a úspešne zahájila jej predaj. OCTAVIA sa stala druhým najpredávanejším vozidlom v roku 2020 u nás. Značka ŠKODA dodala v minulom roku zákazníkom až 17 064 vozidiel, čím jednoznačne potvrdila svoje vedúce postavenie na trhu. Dosiahla tak trhový podiel 22,4 %, čím sa radí medzi európske unikáty v auto-moto segmente. Je to zároveň najvyšší trhový podiel značky u nás za posledných 10 rokov, s výrazným náskokom pred konkurenciou.

Jaroslav Hercog, riaditeľ ŠKODA AUTO Slovensko: „Som nesmierne hrdý na dosiahnuté výsledky značky, je za nimi tvrdá práca a vynikajúca spolupráca celého tímu aj našej predajnej siete. Trhový podiel za minulý rok dosiahol 22,4 %, čo je nárast oproti roku 2019 o 2,5 %. Z tohto pohľadu sme najrýchlejšie rastúca značka a mohli sme tak aspoň čiastočne kompenzovať prepad trhu. Zároveň je to dôkaz silnej značky, ktorá i v tejto neistej dobe ponúka svojim zákazníkom a autorizovaných partnerom v sieti ŠKODA istotu a stabilitu.“

Predajom kraľovala FABIA, ŠKODA dominuje vo väčšine segmentov

Jednoznačné prvenstvo značky ŠKODA potvrdzujú aj celkové predaje jednotlivých modelov, ktoré suverénne vedie model FABIA – 4 607 ks. Na druhom mieste je model OCTAVIA – 3 997 ks. Prvú pätku uzatvára model SCALA – 2 104 ks. Značka ŠKODA na náš trh priniesla za posledné dva roky 3 úplne nové modely – SCALA, KAMIQ a OCTAVIA a rovnako úspešný facelift modelu SUPERB. Odzrkadľujú požiadavky zákazníkov na moderné, dizajnovo atraktívne a technologicky vyspelé autá, ktoré sú kvalitné a bezpečné. Model KAMIQ, ako malý mestský crossover, napriek tomu, že bol uvedený na trh len koncom roka 2019, sa okamžite dostal na čelo segmentu A0 SUV a získal v ňom  takmer 17 % podiel. Rovnako dominovali vo svojich segmentoch aj model SCALA (segment kompaktných hatchbackov) s predajným podielom 11,4 % a model OCTAVIA. Ikonický model v roku 2020 podstúpil výmenu generácií, ktorú značne skomplikovala aktuálna pandémia. Napriek tomu dokázal presvedčiť slovenských zákazníkov svojimi kvalitami a stať sa tak nielen druhým najpredávanejším modelom na Slovensku, ale zároveň aj najžiadanejším modelom v segmente nižšej strednej triedy s podielom 21,7 %. Koncom roka sa pre model OCTAVIA skompletizovala ponuka motorizácií nielen o elektrifikované pohony, ale aj atraktívne deriváty ako je veria RS a SCOUT. Atraktívna a skutočne bohatá ponuka motorov prispela k výraznému nárastu objednávok v posledných mesiacoch 2020.  Model SUPERB doslova ovládol strednú triedu, keďže jeho predaje tvorili až 43 % tohto segmentu.

Jednotkou pre retailových aj firemných zákazníkov

Na Slovenku patrí značke ŠKODA už tradične prvenstvo v predaji firemným zákazníkom. Minulý rok tu ŠKODA získala trhový podiel až 24,9 %. To znamená, že takmer každé štvrté auto predané v tomto segmente malo na kapote okrídlený šíp. Trhový podiel tak oproti predchádzajúcemu roku vzrástol o 1,3 %.Ešte výraznejší nárast zaznamenal retailový segment. Ten narástol nielen v rámci trhového podielu na 17,5 % (nárast o 4,8 % oproti roku 2019), ale aj v absolútnych predajných číslach. Kým v roku 2019 ŠKODA dodala retailovým klientom 4 400 vozidiel, minulý rok to bolo 4 523 kusov. Rastúci trend zaznamenala ŠKODA ešte pred nástupom pandémie a podarilo sa jej ho vďaka atraktívnej ponuke nových modelov, spolupráci s partnerom VOLKSWAGEN Finančné služby, stabilným dodávkam, pružnému prispôsobeniu situácie a proaktívnemu prístupu celej siete autorizovaných partnerov, udržať.

„Chcem sa úprimne poďakovať našim klientom za prejavenú dôveru. Bez nich by sme toto náročné obdobie prekonať nedokázali. Robíme všetko preto, aby sme dokázali zabezpečiť ich potreby a boli im skutočne blízko. Aj vďaka spolupráci s najširšou sieťou našich profesionálnych autorizovaných partnerov, ktoré flexibilne reagovali na požiadavky zákazníkov, sme dokázali poskytovať naše služby a pritom spĺňať prísne nariadenia Úradu verejného zdravotníctva, hovorí Jaroslav Hercog, riaditeľ ŠKODA AUTO Slovensko a dodáva: „Minulý rok preveril našu schopnosť nevzdávať sa a prinášať netradičné riešenia v zdanlivo bezvýchodiskových situáciách, čo potvrdili aj naše predajné výsledky.“

Úspešný vstup do elektromobility

Rok 2020 bol pre Slovensko v znamení elektromobility. Aj keď v predaji elektrifikovaných modelov sa s krajinami západnej Európy Slovensko porovnávať nemôže, v minulom roku zaznamenalo výrazný nárast záujmu o tieto vozidlá. Záujem o plne elektrické vozidlá vzrástol o 456 %, čo predstavuje 918 predaných kusov a celkový trhový podiel 1,2 %. Podiel rastu v segmente plug.in hybridných modelov zaznamenal podobný nárast. Celkovo sa vozidiel s plug-in hybridnou motorizáciou predalo v minulom roku 863 ks, čo zodpovedá trhovému podielu 1,3%. Aj tu sú najpredávanejšími modelmi vozidlá značky ŠKODA. V rámci plne elektrických vozidiel to bolo CITIGO iV – 165 ks. Najpredávanejším plug-in hybridným vozidlom bola ŠKODA SUPERB iV – 175 ks. Trend poukazuje na to, že práve segment elektrifikovaných áut by mal aj v tomto roku rásť najrýchlejšie. Značka ŠKODA už koncom minulého roka spustila predaj elektrifikovaného modelu OCTAVIA, ktorý je dostupný hneď v troch variantoch: mild hybrid, plug-in hybrid a plug-in hybrid vo verzii RS. V priebehu tohto roka značka ŠKODA predstaví ďalšie elektrifikované modely a najočakávanejším autom tohto roka bude v portfóliu značky plne elektrický model ENYAQ iV s dojazdom až 537 km. Ten hneď po svojej svetovej premiére vzbudil veľkú pozornosť a záujem medzi retailovými aj firemnými zákazníkmi. Dostupný je už aj pre slovenských zákazníkov a prvé vozidlá budú jazdiť po našich cestách už v druhom kvartáli tohto roka. Značka ŠKODA svojim prístupom aj pestrou modelovou paletou iV potvrdzuje, že je na novú éru pripravená.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.