Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Volá sa Manta – Opel Manta. Vozidlo rovnako nadčasové ako najslávnejší tajný agent Jej Veličenstva.

Manta prišla na trh pred viac ako 50 rokmi so štvorvalcovým zážihovým motorom a dnes je opäť v najlepšej forme – ako prvé elektrické vozidlo MOD v dejinách tejto nemeckej značky. Nový Opel Manta GSe ElektroMOD prináša to najlepšie z oboch svetov: klasický vzhľad štýlovej ikony v spojení so špičkovými technológiami. Pretože nová Manta je pripravená na budúcnosť: je elektrická, bezemisná a plná emócií.

Opel Manta GSe

Opel Manta GSe ElektroMOD

„Manta GSe pôsobivo demonštruje nadšenie, s ktorým v spoločnosti Opel vyrábame autá. Spája v sebe bohatú tradíciu značky Opel so súčasnou oddanosťou mobilite bez emisií, ktorá zaisťuje veľmi žiadúcu udržateľnú budúcnosť. Spoločnosť Opel je elektrická už v prípade mnohých modelov – a teraz je elektrická už aj legendárna Manta,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Opel Michael Lohscheller.

Model Opel Manta GSe ElektroMOD odráža fascináciu rozrastajúcej sa komunity fanúšikov, ktorá transformuje klasické automobily ako Manta na takzvané modely „RestoMod“ s modernými technológiami a novým dizajnom. Čisto batériová elektrická Manta je rovnako športová ako originálny model Opel GSe a hrdo vystavuje na obdiv svoje ambície skrývajúce sa v jej mene – ElektroMOD. „MOD“ znamená zmenu, technické a štylistické MODifikácie, ako aj MODerný udržateľný životný štýl.

Opel Manta GSe

Opel Manta GSe ElektroMOD

Štvorvalcový motor pod kultovou čiernou kapotou značky Opel preto ustúpil elektromotoru s výkonom 108 kW/147 k. Samotné „e“ v skratke GSe znamená elektrifikáciu, vďaka čomu je nový model GSe najvýkonnejšou Mantou A, aká kedy vyšla z továrne spoločnosti Opel. V rokoch 1974 a 1975 bola Manta GT/E modelom s motorom prvej generácie s výkonom 77 kW/105 k, zatiaľ čo elektrická Manta roku 2021 dodá maximálny krútiaci moment 255 Nm zo státia. Vodič má dnes možnosť vybrať si buď manuálne radenie pomocou pôvodnej štvorstupňovej prevodovky, alebo jednoducho zaradiť štvrtý prevodový stupeň a pokračovať v jazde automaticky; výkon sa vždy prenáša na zadné kolesá. Manta tak zostáva klasickým športovým automobilom – s inovatívnym a modernizovaným pohonom.

Lítiovo-iónový akumulátor má kapacitu 31 kWh, čo umožňuje priemerný dojazd približne 200 kilometrov. Rovnako ako v prípade sériových modelov Opel Corsa-e a Opel Mokka-e, aj Manta GSe dokáže rekuperovať brzdnú energiu a ukladať ju v akumulátore. Bežné nabíjanie prebieha pomocou palubnej nabíjačky s kapacitou 9,0 kW pre jednofázové a trojfázové nabíjanie striedavým prúdom. To znamená, že úplné nabitie akumulátora v modeli Manta trvá len necelé štyri hodiny.

Opel Manta GSe

Opel Manta GSe ElektroMOD

Po vizuálnej stránke prináša Manta GSe novú masku značky Opel. Hoci Manta A bola inšpiráciou pre masku Opel Vizor v modeloch Mokka a Crossland, elektrický ElektroMOD má teraz masku Opel Pixel-Vizor roztiahnutú po celej šírke vozidla. Manta GSe dokáže komunikovať so svojím okolím po celej ploche tejto obrazovky LED. Naprieč celou novou prednou časťou sa skvie nápis „Moje nemecké srdce je ELEKTRifikované“. „Som na nulovej e-misii,“ vysvetľuje model GSe a vzápätí zobrazí siluetu lúča Manta kĺžuceho sa po celej maske Pixel-Vizor. Technológia LED sa použila aj v integrovaných svetlách na denné svietenie, hlavných svetlometoch a nápadne trojrozmerných koncových svetlách.

Neónovo žltý lak ladí s nedávno vynoveným rozhraním Opel CI a lemuje charakteristickú čiernu kapotu v žiarivom kontraste. V podbehoch kolies sú teraz umiestnené špeciálne navrhnuté 17-palcové disky z ľahkých zliatin od spoločnosti Ronal s pneumatikami 195/40 R17 vpredu a 205/40 R17 vzadu. Na dverách batožinového priestoru sa hrdo vyníma nápis „Manta“ v novom, modernom skripte Opel. Chrómové obloženie blatníkov pôvodného modelu zmizlo – rovnako ako aj v minulosti v prípade mnohých tunningových a pretekárskych automobilov od spoločnosti Irmscher and Co.

Opel Manta GSe

Opel Manta GSe ElektroMOD

Interiér je vybavený najnovšími digitálnymi technológiami od spoločnosti Opel. Klasické okrúhle prístroje sú minulosťou; namiesto nich sa vodič teraz pozerá na široký a čistý Opel Pure Panel, rovnako ako v novom sériovom modeli. Dve integrované širokouhlé obrazovky s uhlopriečkou 12 a 10 palcov orientované na vodiča zobrazujú dôležité informácie o vozidle, ako napríklad dojazd či stav nabitia akumulátora. Hudba sa rozlieha po interiéri vďaka Bluetooth od legendárnej značky zosilňovačov Marshall – moderná klasika v modernej klasike.

Športové sedadlá s centrálnou žltou ozdobnou líniou boli kedysi vyvinuté pre model Opel ADAM S. Teraz ponúkajú omnoho vyššiu úroveň komfortu a bočnej opory než v pôvodnom modeli Manta. Vodič si sadne za trojramenný volant Petri, ktorý značka Opel prepracovala. Štýl sedemdesiatych rokov minulého storočia je zachovaný a k športovému charakteru prispieva aj žltá značka na dvanástej hodine. Navyše povrchy v kokpite a na paneloch dverí majú teraz matnú sivú úpravu, ktorá dokonale ladí s ostatnými žltými a čiernymi prvkami tejto neoklasiky. Strop kabíny v priestore pre cestujúcich je obložený jemným materiálom Alcantara a dotvára štýlové prostredie nového modelu Opel Manta GSe ElektroMOD.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.