So sviatkami a tradičnými zľavovými akciami pred koncom roka sa pre predajcov elektrospotrebičov približuje vrchol sezóny. Pripravujú sa na veľký dopyt a vysokú návštevnosť zákazníkov ako v predajniach, tak aj v e-shopoch.
Po-pandemický návrat zákazníkov do obchodov konštatuje aj DATART, popredný predajca domácich spotrebičov a elektroniky. „Už čiastočné uvoľnenie v minulom roku ukázalo, že nákupy v predajniach nestrácajú na popularite. V tomto roku sa DATART na Slovensku pripravuje na mimoriadny nápor zákazníkov ,“ hovorí Sabina Boudová, marketingová riaditeľka DATARTu. „Návrat zákazníkov do predajní po dvoch pandemických rokoch dokazuje, že takéto nakupovanie je pre mnohých zážitkom, o ktorý nechcú prísť. Chcú produkty vidieť, ohmatať si ich a vyskúšať predtým, ako si ich kúpia,“ vysvetľuje.
Zároveň je stále vysoká aj úroveň nakupovania cez internetový obchod DATARTu a mnohí záujemcovia kombinujú obidva spôsoby – fyzický aj internetový nákup.
Veľké kapacity skladovania a dopravy
V závere roka nadobúda veľký význam najmä schopnosť rýchlo a presne doručiť zakúpený výrobok k zákazníkovi. DATART vstupuje do tohto obdobia výborne pripravený – vďaka nedávno rozšíreným skladovým a dopravným kapacitám.
„Náš nový centrálny sklad v Senci s plochou 12-tisíc metrov štvorcových nám dovoľuje skladovať dvakrát viac výrobkov ako predtým a pripraviť ich na expedovanie k zákazníkom rýchlejšie,“ vysvetľuje S. Boudová. Sklad odovzdali do používania pred rokom, v septembri 2021, a zaťažkávacou skúškou preň bolo už minulé predvianočné obdobie, vtedy však ešte poznamenané pandémiou. Teraz obchodníci veria, že koniec roka sa zaobíde bez lockdownov a predpokladajú ešte vyššie obraty. DATART s novým skladom je aj pri súčasnom rastúcom trende v tržbách veľmi dobre pripravený na vrchol sezóny.
To isté platí aj o dopravných možnostiach DATARTu. „Každoročné výrazne posilňujeme aj náš vozový park, takže dnes prevádzkujeme na celom Slovensku vyše niekoľko desiatok vlastných vozidiel. Aj vďaka tomu môžu zákazníci DATARTu naplno využívať našu službu DOPRAVART,“ dopĺňa marketingová riaditeľka značky. V rámci tejto služby predajca zabezpečí doručenie spotrebiča až do bytu prakticky kamkoľvek, jeho následnú inštaláciu, sprevádzkovanie a aj odvoz starého spotrebiča na ekologickú likvidáciu.
DATART ponúka aj služby RÝCHLART a RÝCHLART – expresné doručenie. RÝCHLART garantuje zákazníkovi, že výrobok zakúpený cez internet si môže vyzdvihnúť v predajni DATARTu do 30 minút. Pri využití služby RÝCHLART – expresné doručenie zákazníkom doručíme produkt na adresu v Bratislave a v okolí už do 60 minút.
Zákazníci eshopu DATART môžu taktiež využiť služby niekoľkých prepravcov, vďaka ktorým im bude doručená ich zásielka z eshopu priamo domov. Medzi obľúbené spôsoby dodania tovaru patrí aj vyzdvihnutie na výdajných miestach a Z-Boxoch spoločnosti Packeta, ktorá má viac ako 2400 odberných miest po celom Slovensku.
Pribúdajú nové predajne
DATART sa v uplynulých mesiacoch priblížil k slovenskému zákazníkovi aj geograficky a ďalej zvyšuje počet svojich predajní. V júni uviedol do prevádzky novú predajňu v Piešťanoch a do konca roka pribudnú ďalšie tri – na západnom, strednom aj východnom Slovensku. Tým sa zväčší ich počet na dvadsať. Skvalitnenie predajnej siete predstavovala aj rekonštrukcia predajne DATARTu v bratislavskom OC Eurovea a rekonštrukciou aktuálne prechádza aj prevádzka v Banskej Bystrici. „Vďaka systematickému zväčšovaniu kapacít vstupuje DATART do záverečných mesiacov roka vo veľmi dobrej kondícii. Pred nami sú tradičné predajné vrcholy sezóny – novembrový Black Friday, predvianočné nakupovanie darčekov a následné povianočné výpredajové akcie. V tomto roku sme pripravení uspokojiť dopyt zákazníkov po kvalitných produktoch viac ako kedykoľvek predtým počas pôsobenia DATARTu na Slovensku,“ uzatvára Sabina Boudo