Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Viac ako štyri desiatky mladých IT nadšencov, stovky miliónov dátových záznamov a tri prístupy do in-memory platformy SAP HANA.

Počas víkendového podujatia Hackathon dolovali budúci úspešní startupisti a softvéroví experti zaujímavé údaje z databáz spoločností Profesia.sk a TNS Slovakia s cieľom odhaliť v nich skryté informácie o trhu práce a správaní sa Slovákov na internete. Tí najúspešnejší z nich majú šancu naštartovať svoju kariéru či dokonca stať sa v budúcnosti súčasťou globálneho SAP Startup Focus Programu.

V priestoroch The Spot, významného slovenského startup integrátora, a v spolupráci s IBM a HP dostali účastníci k dispozícii dataset Profesie.sk za obdobie šiestich rokov očistený o personálne informácie. Pracovať mohli aj s údajmi TNS Slovakia, ktoré monitorujú pohyb 5-tisícovej vzorky populácie na internete. Ich úlohou bolo identifikovať súvislosti, odhaliť zaujímavé fakty a výstupy, ktoré obe firmy bežne nesledujú, ale mali by z pohľadu využitia význam. „Dôležitý je predovšetkým nápad a spôsob, akým ho budete realizovať,“ povedal v úvode Peter Priesol, expert v oblasti Big Data spoločnosti SAP Slovensko.

hackathon1_web2016_3_nowat

Vďaka SAP HANA dokázali tri tímy pracovať so všetkými dátami v reálnom čase. V nedeľu poobede tak mohli ich zástupcovia prezentovať viaceré zaujímavé zistenia. Odhalili, ako ovplyvňuje zverejnenie nástupného platu záujem uchádzačov o konkrétnu pozíciu. Napríklad v sektore IT viac reagujú v prípade, ak firma mzdu nezverejní. Sledovali aj očakávané mzdové ohodnotenia v závislosti na počte zamestnaní, v ktorých už uchádzač pracoval, či porovnali trhové segmenty z pohľadu minimálnych požadovaných platov, ponúkaných miezd a priemerných miezd podľa portálu platy.sk .

Pre sledovanie vývoja na slovenskom trhu práce môžu byť zaujímavé aj zistenia, ktoré znalosti a zručnosti sú nedostatkové a ako sa vyvíjajú v čase. Na to slúžilo porovnanie vývoja v rokoch 2014 a 2015. Z dát Profesia.sk je možné získať aj údaje o tom, ktoré zručnosti boli potrebné v konkrétnych mesiacoch a napríklad odporučiť uchádzačom, aby si svoje vedomosti v určitej oblasti doplnili a zvýšili tak šancu na uplatnenie sa v praxi.

hackathon3_web2016_3_nowat

V prípade TNS Slovakia dokázali účastníci podujatia Hackathon zistiť nákupné správanie sa Slovákov. Zo štatistík sa vďaka moderným softvérovým nástrojom dá vo veľmi krátkom čase identifikovať, ktoré príjmové alebo vekové kategórie navštevujú e-shopy, rozdeliť tieto skupiny podľa pohlavia, sledovať, obyvatelia ktorých okresov trávia nakupovaním najviac času, či vek návštevníkov internetových obchodov podľa krajov.

„S výsledkami aj s celým priebehom podujatia sme maximálne spokojní,“ skonštatoval Peter Priesol. „Páčilo sa nám, ako zanietene a odborne dokázali títo mladí ľudia diskutovať a hľadať riešenia. A ako rýchlo a bez predchádzajúceho zaškolenia zvládli prácu s niektorými analytickými SAP nástrojmi a so SAP HANA.“ Tá vďaka in-memory technológii otvára nové možnosti na analýzu obrovských objemov dát v horizonte niekoľkých sekúnd, maximálne minút. Zároveň je ideálnou platformou na vývoj a zdokonaľovanie aplikácií, ktoré slúžia na prácu so štruktúrovanými, ale aj neštruktúrovanými informáciami napríklad zo sociálnych sietí.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.