Nárast dopytu po elektrifikovaných vozidlách MINI pokračoval aj v roku 2022. S 25,5% navýšením predajov oproti roku 2021 a 43 744 predanými kusmi po celom svete sa čisto elektrické a lokálne bezemisné MINI Cooper SE (kombinovaná spotreba elektriny: 17,6–15 2 kWh/100 km, emisie CO2: 0 g/km, podľa WLTP) stalo s veľkým náskokom najobľúbenejším modelom MINI.
Čisto elektrické vozidlá už tvoria 15 % celkových celosvetových predajov a ich podiel v Európe opäť vzrástol, keď sa v roku 2022 predalo viac ako 27 000 kusov elektrického MINI Cooper SE. To znamená, že MINI Cooper SE sa na celkových predajoch podieľa už 22 percentami. Silný nárast predaja MINI Electric zaznamenalo najmä Nemecko, Francúzsko a Veľká Británia. Najväčší podiel na celkových predajoch vykazuje čisto elektrické trojdverové MINI v Škandinávii, a to 45 percent.
V roku 2022 MINI ďalej rozšírilo svoju globálnu ponuku lokálnej bezemisnej prémiovej mobility zahájením predaja čisto elektrického MINI Cooper SE v Kórei a na Taiwane. Okrem toho sú modely MINI SE stále viac populárnejšie aj v Hongkongu, kde v roku 2022 už predstavovali 43,3 percenta predajov. Tento vývoj je dôkazom pretrvávajúceho silného záujmu globálnej komunity MINI o lokálne bezemisnú elektromobilitu.
„Pokračujúci úspech modelov MINI s elektrickým pohonom potvrdzuje správnosť cesty značky k plne elektrickej budúcnosti. Vďaka jasnému zameraniu na udržateľnosť s minimálnou ekologickou stopou priťahuje MINI po celom svete stále viac zákazníkov, ktorí si užívajú pocit z jazdy ako v elektrickej motokáre,“ hovorí Stefanie Wurst, riaditeľka MINI.
Zameranie na nové trhy a cieľové skupiny úspešné
Strategický rozvoj so zameraním na nové trhy a cieľové skupiny zaistil MINI v roku 2022 silný rast. Napríklad predaje v Japonsku boli o 7 % vyššie ako v predchádzajúcom roku a predalo sa tu 19 530 kusov. V Číne dosiahlo MINI Cabrio silný nárast predaja o 38 percent s 1 215 predanými kusmi. Okrem toho zaznamenali posilnenie predajov aj trhy v Indii, Thajsku, Malajzii, Indonézii, Vietname a na Novom Zélande, ktoré rok 2022 zakončili s doteraz najlepšími predajnými výsledkami.
MINI tiež ukazuje svoju BIG LOVE (Veľkú lásku) k planéte Zem svojimi sociálnymi záväzkami po celom svete. Napríklad na Taiwane sa fanúšikovia MINI inšpirovali k účasti na rozsiahlych upratovaniach pláží. V rámci kampane 333 vodičov MINI zozbieralo z pláží takmer tonu odpadkov. Vo Veľkej Británii venovalo MINI spoločne so svojimi predajcami a komunitou MINI v minulom roku charitatívnym organizáciám vo Veľkej Británii viac ako 680 000 eur pod heslom „Pomáhame šíriť BIG LOVE“.
Značka John Cooper Works opäť s rekordnými predajmi
Modelom John Cooper Works priniesol uplynulý rok opäť rekordný predaj. Celosvetovo sa predalo 23 005 týchto najvýkonnejších modelov MINI, čo predstavuje nárast o 8,9 % oproti už aj tak silnému predchádzajúcemu roku. Najväčší nárast bol zaznamenaný na americkom (+52 %) a na čínskom trhu (+42 %). Doteraz najvyššie predajné čísla dosiahli posilnené modely MINI aj v Nemecku, Japonsku a Kórei. Najvyšší podiel na predaji dosiahla značka MINI John Cooper Works na Taiwane s 13,6 % a v Číne s 11,5 percentami.
S celkovým počtom 10 372 predaných kusov zostáva trojdverové MINI JCW najobľúbenejším modelom svojej športovej rodiny. Až 4 639 nových vozidiel pripadá na MINI John Cooper Works Countryman (kombinovaná spotreba paliva: 8,3 – 7,6 l/100 km, kombinované emisie CO2: 168 – 161 g/km, podľa WLTP), 4 220 kusov na MINI John Cooper Works Cabrio (kombinovaná spotreba paliva: 7,4 – 7,1 l/100 km, kombinované emisie CO2: 168 – 161 g/km, podľa WLTP) a 3 750 kusov na MINI John Cooper Works Clubman (kombinovaná spotreba paliva: 7,9 – 7 ,4 l/100 km, kombinované emisie CO2: 180 – 168 g/km, podľa WLTP).
Zatiaľ najvyšší trhový podiel značky MINI vo Veľkej Británii
S 46 757 predanými kusmi a trhovým podielom 2,84 % zostala Veľká Británia aj v roku 2022 pre MINI najdôležitejším predajným trhom. Tu vykázalo čisto elektrické MINI doteraz najlepšie výsledky v podobe registrácií 7 500 vozidiel, čo zodpovedá 11 % medziročnému nárastu. Druhým najväčším trhom pre MINI zostáva Nemecko so 40 251 predanými kusmi, nasledované USA (29 504 kusov) a Čínou (28 746 kusov). V Európe zaznamenali nárast aj trhy v Rakúsku (+7,6 %), Taliansku (+1,7 %) a Francúzsku (+1,0 %).