Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Osviežený dizajn, hodnotnejšie materiály a asistenčné systémy najnovšej generácie: to je nový ID.3. Dva a pol roka po spustení predaja prvej generácie prichádza elektrický bestseller Volkswagen na trh v modernizovanej podobe. Okrem najnovšieho softvéru má kompaktný elektrický automobil vycibrený vonkajší dizajn a zušľachtený interiér. Nové farby ako Dark Olivine Green rozširujú paletu lakov karosérie. Hodnotnejšie a udržateľné materiály, ako aj absencia materiálov živočíšneho pôvodu odzrkadľujú stratégiu značky Volkswagen pre rodinu elektrických modelov ID.

Imelda Labbé, členka predstavenstva Volkswagen pre predaj, marketing a popredajné služby: „Modernizovanou verziou ID.3 pokračujeme v písaní histórie úspechu našej rodiny ID. Dizajn pôsobí dospelejšie, materiály v interiéri sú výrazne hodnotnejšie. Nový ID.3 potvrdzuje naše vysoké nároky na kvalitu, dizajn a ovládateľnosť. Dôsledne reagujeme na želania našich zákazníčok a zákazníkov.“ Nový ID.3 je jeden z desiatich nových elektrických modelov do roku 2026

Exteriér: vycibrený dizajn, zlepšená aerodynamika. Zvonka má elektrický model kompaktnej triedy osviežený a vycibrený vzhľad. Predná časť karosérie s optimalizovanými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu a veľkými lakovanými plochami pôsobí z každej perspektívy sebavedomo a priateľsky. Je to zásluha nového nárazníka. Kapota je teraz dlhšia, pretože čierna lišta pod predným oknom bola vypustená. Aerodynamiku konštruktéri VW ďalej optimalizovali zvislými štrbinami v rohoch predného nárazníka, ktoré privádzajú vzduch k predným kolesám tak, aby vytvárali tzv. vzduchové zásterky („Air Curtain“). Na zadnej časti karosérie teraz delené zadné svetlá po prvý raz svietia aj vo dverách batožinového priestoru.

Interiér: hodnotný, udržateľný a bez materiálov živočíšneho pôvodu. Interiér nového ID.3 kombinuje moderný dizajn s udržateľnými materiálmi. Precízne, farebne odlíšené prešívanie čalúnenia dodáva interiéru hodnotnejší vzhľad. Na obloženia dverí a poťahy sedadiel VW používa materiál Artvelours Eco – mikrovlákno, vyrobené na 71 percent z recyklátu. Druhotná surovina sa vyrába pri recyklácii plastového odpadu, ktorý už predtým bol najmenej jeden raz recyklovaný. Artvelours Eco má pritom rovnaké vlastnosti na vzhľad a dotyk, ako aj odolnosť voči opotrebovaniu ako bežné nové materiály. Okrem toho nikde v interiéri nie sú použité materiály živočíšneho pôvodu.

Pri modernizácii boli využité mnohé návrhy a zákazníkov na zlepšenie produktu a obohatenie sériového vybavenia. Povrchy v kokpite s mäkkým penovým podkladom vytvárajú nový haptický zážitok. Aj nanovo vymodelované výplne dverí majú mäkšie povrchy a väčšie plochy potiahnuté textilom.

Už sériovo s inteligentnou digitálnou konektivitou. Sériové funkcie ako Plug & Charge, pri ktorej sa automobil po zasunutí kábla na nabíjacom stojane automaticky autentifikuje a spustí nabíjanie, ako aj inteligentný plánovač trasy pre elektrické vozidlá zabezpečujú pri novom ID.3 ešte jednoduchšie a pohodlnejšie nabíjanie. Inteligentný plánovač trasy (e-Routenplaner) na dlhšej trase započítava prestávky na nabíjanie, ktoré plánuje tak, aby vozidlo došlo do cieľa čo najskôr. Pri tom systém zohľadňuje okrem úrovne nabitia batérie aj aktuálnu situáciu v premávke a  prognózy jej vývoja. Posudzovanie prestávok na nabíjanie sa uskutočňuje dynamicky a riadi sa podľa výkonu nabíjacích staníc. Tak môže napríklad systém naplánovať dve krátke prestávky na nabíjanie vysokým výkonom namiesto jedného dlhšieho nabíjania menším výkonom. Okrem toho plánovač rozoznáva obsadené nabíjacie stojany a pri výpočte ich neberie do úvahy. Zvláštne ciele sa dajú do automobilu preniesť pomocou bezplatnej aplikácie We Connect ID. App.

Moderná a intuitívna koncepcia ovládania. Nový ID.3 je vybavený najnovšou generáciou softvéru. Tá zlepšuje výkonnosť systémov a je schopná prijímať aktualizácie na diaľku (Over-the-Air) pomocou mobilného prenosu dát. Kompaktný displej vodiča s uhlopriečkou 13,4 centimetra (5,3 palca) sa ovláda pomocou multifunkčného volantu. V strede palubnej dosky je teraz sériovo dotykový displej s uhlopriečkou 30,5 centimetra (12 palcov) pre navigáciu, telefón, médiá, asistenčné systémy a nastavenia vozidla. Aj pri štruktúre menu výrobca zohľadnil mnohé želania zákazníkov. Napríklad teraz má prehľadnejšie usporiadanú štruktúru a menu nabíjania sa nachádza v prvej úrovni dotykového displeja.

Voliteľný head-up displej s rozšírenou realitou (Augmented-Reality-Head-up-Display) zobrazuje informáciu o rýchlosti a dynamické inštrukcie pre navigáciu na celej ploche predného okna. Vodič ich vníma zdanlivo vo vzdialenosti 10 metrov pred vozidlom – správne prispôsobené z hľadiska perspektívy a jednoznačné.

Asistenčné systémy2 najnovšej generácie. Voliteľný „Travel Assist s kolektívnymi  dátami“3 je teraz k dispozícii aj pre ID.3. S adaptívnym tempomatom „ACC“ na vedenie vozidla v pozdĺžnom smere v rozsahu od 0 km/h do maximálnej rýchlosti a asistentom na vedenie v jazdnom pruhu „Lane Assist“, zabezpečujúcom vedenie v priečnom smere, „Travel Assist“ v ID.3 využíva dva osvedčené systémy fungujúce vo vzájomnom prepojení. Ak sú k dispozícii kolektívne dáta, asistenčnému systému pri jazde mimo mesta stačí na udržiavanie jazdného pruhu iba jedna rozoznaná vodiaca čiara na ceste.

Kai Grünitz, člen predstavenstva Volkswagen pre technický vývoj: „Novým ID.3 prinášame najmodernejšie technológie do kompaktnej triedy – v duchu ambície značky postupne ponúkať naše inovácie v celom modelovom programe. To sa prejavuje aj pri komfortných a asistenčných systémoch najnovšej generácie v ID.3. S využitím húfových dát pri systéme ‚Travel Assist‘ robíme ďalší krok na ceste k vysoko automatizovanej jazde.“

Volkswagen on way to ZERO. VW na ceste k poskytovateľovi mobility bez emisií dosiahol ďalší míľnik. Od spustenia výroby rodiny ID. sa doteraz na celom svete predalo vyše 600 000 exemplárov elektrických automobilov na báze modulárnej stavebnice elektromobilty MEB. Medzičasom výrobný program Volkswagen obsahuje šesť modelov radu ID. Nový ID.3 sa okrem závodov Zwickau a Dresden bude od jesene 2023 vyrábať aj v materskom závode Wolfsburg.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.