Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Medzinárodné konzorcium Green NCAP uplynulý týždeň zverejnilo výsledky testov šiestich automobilov s rozličnými druhmi pohonu. Táto nadnárodná organizácia od roku 2019 testuje environmentálne kvality vozidiel, pričom používa výsledné hodnotenie škálou piatich hviezdičiek, rovnako ako Euro NCAP pri hodnotení bezpečnosti.

Green NCAP testuje vozidlá so všetkými druhmi pohonu – spaľovacími motormi na benzín, naftu a plyn, s hybridným pohonom aj s elektrickým pohonom na batérie. Testy prebiehajú najprv v laboratóriu – na motorovej brzde ako pri testoch WLTP, no pri reálnejších rámcových podmienkach (zapnuté svetlá a klimatizácia vozidla nastavená na 23°C) a následne v reálnej premávke (meranie emisií RDE). Testované vozidlá sú zakúpené u autorizovaných predajcov, takže výrobcovia ich výber nemôžu nijako ovplyvniť.

Z doteraz testovaného celkového počtu 121 vozidiel malo 44 benzínové motory. Automobily so spaľovacím motorom na benzín majú všeobecne vyššie emisie CO2 ako vozidlá s iným druhom pohonu, čo limituje ich výsledky v oblasti „skleníkové plyny“ (Greenhouse Gas Index). Na druhej strane majú oproti naftovým motorom menej problematických zložiek emisií vo výfukových plynoch, čo je výhodou pre oblasť hodnotenia „čistota výfukových plynov“ (Clean Air Index). Treťou hodnotenou oblasťou je „energetická efektivita“ (Energy Efficiency Index) ovplyvnená spotrebou paliva.

Pri ostatnom teste Volkswagen T-Roc poháňaný turbodúchadlom prepĺňaným benzínovým motorom s priamym vstrekovaním paliva 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a vybavený 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahol v oblasti Clean Air Index vynikajúce hodnotenie 7,7 bodu z 10 možných, čo predstavuje najlepší výsledok zo všetkých doteraz testovaných automobilov so spaľovacím motorom. Na celkovom hodnotení sa však negatívne podpísala vyššia spotreba paliva (Energy Efficiency Index) oproti modelom s naftovým motorom, resp. hybridným pohonom, takže T-Roc dosiahol celkový výsledok 49 % alebo 2,5 hviezdičky, čím tesne minul trojhviezdičkové skóre.

Konzorcium Green NCAP tvorí 18 organizácií z rozličných štátov Európy –národné autokluby (napr. ADAC, TCS, ACI, ÖAMTC), skúšobné organizácie (napr. DEKRA), štátne orgány (ministerstvá dopravy), ako aj nadnárodná Medzinárodná automobilová federácia FIA.

T-Roc je jedným z bestsellerov značky Volkswagen. Predávať sa začal v roku 2017 a minulý rok prešiel dizajnovou a technickou modernizáciou. Už za ten krátky čas sa z neho predalo vyše milióna exemplárov. V roku 2022 bol T-Roc tretím najpredávanejším modelom na domácom nemeckom trhu a v Európe sa umiestnil v Top 5. Kompaktný crossover má menší veľkostný formát ako SUV Tiguan. S dĺžkou 4,24 m je nepatrne kratší ako Golf aktuálnej generácie, no jeho karoséria so zväčšenou svetlou výškou a vyššie položenými sedadlami má priestorovo odlišne koncipovanú kabínu a o 45 litrov väčší základný objem batožinového priestoru. T-Roc sa vyrába s benzínovými motormi TSI pokrývajúcimi výkonové pásmo od 81 do 140 kW (110 – 190 k) a s naftovými motormi TDI s výkonom 85 a 110 kW (115 a 150 k), z ktorých najvýkonnejšie sa montujú s pohonom všetkých kolies 4Motion. Pri väčšine motorov je k dispozícii aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Okrem toho je v ponuke športový T-Roc R poháňaný motorom 2.0 TSI s výkonom 221 kW (300 k) a verzia T-Roc Cabriolet – momentálne jediný model Volkswagen so skladacou plátennou strechou. V súčasnosti slovenský importér Porsche Slovakia poskytuje na T-Roc časovo obmedzený bonus 1500 eur, vďaka ktorému je najlacnejší T-Roc dostupný už za cenu od 22 090 eur. Navyše môže zákazník pri financovaní vozidla prostredníctvom vybraných produktov spoločnosti Volkswagen Financial Services získať ďalší bonus 500 eur. Toto cenové zvýhodnenie platí do 30.6.2023.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.