Silné búrky spojené s bleskami a intenzívne dažde napáchali počas júla veľké škody po celom Slovensku.
Klienti Allianz – Slovenskej poisťovne nahlásili za uplynulý mesiac takmer 1700 poistných udalostí spôsobených výkyvmi počasia. Najčastejšie boli príčinou výdatné dažde spojené so silným vetrom a krupobitím. Celková výška škôd prekročila 1,5 milióna eur. Najväčšie škody evidujeme v okresoch Komárno, Dunajská Streda, Bánovce nad Bebravou a Pezinok. Výrazná búrková vlna sa prehnala Slovenskom aj v posledný júlový víkend. Len za uplynulý víkend Allianz – SP zaevidovala 130 škôd za približne 115-tisíc eur.
„Búrka a silný vietor mi odfúkla časť našej strechy. Dážď vytopil pivnice a suterén, poškodil steny, podlahy, elektrické spotrebiče aj nábytok,“ nahlásil nám klient z okresu Pezinok.
Hlásenia pribúdajú
„Klienti najčastejšie hlásia zaplavené pivnice a suterény, poškodené strechy, zatečené maľovky či dažďom zničené fasády domov. Vyčíňanie počasia poškodilo desiatky vozidiel. Väčšinou majitelia áut hlásili poškodené strechy a kapoty po krupobití, ale aj vozidlá zaplavené po výdatných lejakoch,“ bilancuje hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová. Najvyššia individuálna škoda bola vo výške 148-tisíc, keď pre silnú prietrž došlo k vybreženiu potoka a zaplaveniu cestnej komunikácie. Výkyvy počasia neobišli ani úrodu. V okrese Levice búrka spojená so silným vietor zničila úrodu jačmeňa. Škoda sa vyšplhala na 35-tisíc eur. V okrese Topoľčany zas silná búrka s krúpami poškodila úrodu tekvíc a spôsobila škodu za 30-tisíc eur. V ďalšom prípade krúpy v okrese Liptovský Mikuláš zničili úrodu repky ozimnej, škoda dosiahla 8-tisíc eur. V okrese Pezinok víchrica poškodila slnečnicový porast za približne 12-tisíc eur. Prívalové dažde a silný vietor zaplavili aj viacero administratívnych budov a areálov firiem.
Odškodnenie už do 24 hodín
Pri vzniku škody je potrebné poisťovni nahlásiť poistnú udalosť čo najskôr. Škodu je možné nahlásiť telefonicky, cez internet a najnovšie aj cez mobilnú aplikáciu. Poisťovňa s vami následne dohodne termín obhliadky. Pri vzniku škody je dobré mať aj vlastnú fotodokumentáciu a tiež doložiť prípadné doklady, napríklad doklady o kúpe poškodených vecí.
„Allianz – SP rieši nahlásené poistné udalosti tak, aby mohla čo najrýchlejšie odškodniť nároky klientov. Škody, pri ktorých nie je potrebná obhliadka a klient si ich plánuje odstrániť svojpomocne, vybavíme už od 24 hodín od ich nahlásenia. Pri rozsiahlejších škodách, ktoré sú odstraňované dodávateľsky, musí poisťovňa čakať na doloženie dokladov o oprave. V takýchto prípadoch však ponúkame klientom zálohu na poistné plnenie,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Jozef Hrdý.