Slovenská sporiteľňa prichádza s novou verziou mobilné bankovníctvo. Dnes prešli redizajnom obe bankové aplikácie:  aktívnej pod názvom Platby a pasívnej pod názvom Účty. Ďalšie dve bankové aplikácie, teda Lokátor a Termíny postupne zapracuje SLSP do týchto dvoch aplikácií.

Vyskúšali sme verziu pre Apple iOS, verzia pre Android sa pripravuje. Novinky sa zameriavajú na zmenu grafického dizajnu, pričom sa aplikácie majú  aj ľahko ovládať. Zmenil sa aj funkčný dizajn navigácie. Novinkou je všade bočné menu, ktoré teraz všade a umožňuje rýchlejšiu a jednoduchšiu prácu s aplikáciami a prepínanie medzi nimi. Aplikácie sú prispôsobené aj pre väčšie obrazovky smartfónov, na ktorých sa zobrazuje viac informácií.

S pasívnou aplikáciou Účty je možné mať hneď prehľad o stave a pohyboch peňazí na všetkých účtoch, úveroch, kreditných kartách či sporeniach v tejto banke. Môžete si aj pridávať pridávať vlastné obrázky kontaktov. Automaticky sa zobrazujú logá vybraných obchodov, v ktorých sme už nakupovali. Prehľad o výdavkoch je teraz automaticky zoskupovaný podľa obchodníka (resp. príjemcu platby). K dispozícii je aj fulltextové vyhľadávanie medzi platbami. Pri úvodnej inicializácii aplikácie je potrebné poznať meno a heslo, v rámci inštalácie sa potom zadáva 4-miestne PIN. Na ďalšie prihlásenie do aplikácie potom stačí už len tento štvormiestny PIN.

Aktívna aplikácia Platby umožňuje jednoducho posielať peniaze iba prostredníctvom smartfónu. Klient si môže vybrať, či chce poslať štandardnú platbu vypísaním čísla účtu alebo si príjemcu nájde vo svojom zozname. Ďalšou možnosťou je poslať platbu na mobil, teda na mobilné telefónne číslo príjemcu, ktoré stačí vybrať z kontaktov v telefóne. Aplikácia umožňuje platiť aj jednoduchým skenovaním čiarového kódu poštových poukážok či QR kódov spoločnosti PAY bySquare na faktúrach. Tiež slúži na zadávanie a zmeny trvalých platobných príkazov či dobíjanie kreditu u mobilných operátorov. Je chránená štvormiestnym PINom, ktorý je v prípade, že klient využíva aj aplikácia Účty, rovnaký. Pri prepínaní sa medzi aplikáciami nie je nutné opätovné zadávanie tohto PINu.

Mobilné aplikácie sú návykové

Takmer dve tretiny používateľov aplikácií si kontroluje zostatky na svojich účtoch, kreditných kartách či na sporení minimálne raz za týždeň. Pätina  dokonca spustí aplikáciu Účty každý pracovný deň aj viackrát. Ľudia aktívne využívajú aj aplikáciu Platby. Hoci sa do nej prihlasujú v priemere raz za týždeň, teda menej často ako do aplikácie Účty, počas jedného prihlásenia urobia viacero transakcií.  Výsledkom toho je aj nárast počtu platieb mobilom, medziročne takmer trojnásobne. Na porovnanie, cez klasický internetbanking rastú platby už len o jednu desatinu ročne.

Slováci sú zodpovední, najdôležitejší je pre nich prehľad o pohyboch na účte

Spolu s penetráciou smartfónov na Slovensku prudko rastie aj popularita mobilných bankových aplikácií, má ich už desatina aktívnych klientov najväčšej banky. Údaje Slovenskej sporiteľne tiež prezrádzajú, že ľudia spúšťajú mobilnú aplikáciu 3-krát častejšie, než sa prihlasujú do klasického internetbankingu. Pre Slovákov je však v smartfóne najdôležitejší manažment osobných financií a nie platenie cez telefón. Aj preto bankovú aplikáciu Účty využíva viac klientov (53 %) a tiež častejšie, ako aplikáciu Platby.

Doplnené:

Vo štvrtok o 16:30 dorazili aktualizácia aj na platformu Android. Nižšie uvádzame sceeny z nového prostredia

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.