Značka Škoda jednoznačne dominuje slovenskému trhu s osobnými vozidlami, jej predajný podiel dosiahol v októbri 22,87% , kumulatívne za prvých desať mesiacov roka 2024 potom 20,72 %
Je jednotkou medzi súkromnými aj firemnými zákazníkmi. Slovenským zákazníkom dodala v aktuálnom roku už 15 860 vozidiel, čo je nárast o +6,5%. Najobľúbenejším vozidlom slovenských šoférov je Škoda Octavia
Značka Škoda aj naďalej drží pozíciu dominantného lídra na trhu osobných vozidiel. Napriek náročným podmienkam, ktoré ovplyvňuje dlhodobo nepriaznivá ekonomická situácia, dodala zákazníkom 15 860 vozidiel, čím dosiahla trhový podiel 20,72 %. Každé piate nové predané vozidlo na Slovensku v roku 2024 tak nesie logo značky Škoda. Dlhodobo najobľúbenejšou voľbou Slovákov medzi novými autami je model Škoda Octavia (3 659 ks), darilo sa aj modelu Fabia (3 260 ks) či SUV modelom značky Škoda ako Kamiq (2 187 ks) či Karoq (2 037 ks). Silnejúci záujem bolo počas celého roka cítiť aj pri elektrických a elektrifikovaných modeloch, pričom model Enyaq si zakúpilo celkovo 209 zákazníkov.
Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko hodnotí výsledky nasledovne: „Prvých 10 mesiacov bolo pre Škoda Auto Slovensko napriek stagnujúcemu trhu veľmi úspešných, čo nám robí obrovskú radosť. S kumulatívnym trhovým podielom 20,72 % sme tak opätovne posilnili našu pozíciu dlhodobého lídra na trhu ako súkromných tak aj firemných klientov. Navyše až päť modelov značky Škoda sa nachádza v prvej desiatke najpredávanejších áut na Slovensku. Modernizovaná Octavia je i naďalej najpredávanejším modelom na slovenskom trhu, čo len potvrdzuje jej všestrannosť a obľúbenosť, nízke prevádzkové náklady, výbornú úžitkovú a zostatkovú hodnotu. Veľmi dobre sa darí i najnovším modelom Škoda Superb a Škoda Kodiaq, ktoré kraľujú predajom vo svojich segmentoch. I vďaka nim sme tento rok spolu s našou profesionálnou predajnou a servisnou sieťou dodali zákazníkom celkovo už 15 860 vozidiel, čo je v medziročnom porovnaní nárast o +6,5%.. Svedčí to o vysokej lojalite našich zákazníkov voči značke Škoda a jej vozidlám, za čo sme nesmierne vďační. Jednoznačne sa potvrdilo, že i v čase tvrdého konkurenčného boja si silné a dôveryhodné značky dokážu svoju pozíciu na trhu udržať.“
Predajným kráľom opäť Octavia, popularitu si získali modely vo väčšine segmentov
Jednoznačné prvenstvo medzi slovenskými šoférmi získal model Octavia s počtom 3 659 dodaných vozidiel štvrtej generácie (liftback a kombi spoločne). Nemenej populárna je tiež Fabia štvrtej generácie, ktorej sa v tomto roku predalo celkovo 3 260 kusov. Už tradične sa darilo aj modelom Kamiq (2 187 ks), Scala (1 829 ks) a prvú päťku dopĺňa model Karoq (2 037 ks). Silnej obľube sa tešili aj ďalšie modely z portfólia českého výrobcu. Najväčšie SUV z ponuky, model Kodiaq, bol dodaný 1 560 zákazníkom, komfortnú a priestrannú limuzínu Superb štvrtej generácie si kúpilo 624 Slovákov.
Jednotkou aj v segmente firemných zákazníkov
Na Slovenku patrí značke Škoda už tradične prvenstvo v predaji firemným zákazníkom. Silný záujem fleetových zákazníkov zaznamenala Škoda počas celého roka, a to najmä vďaka atraktívnej ponuke nových modelov, flexibilným modelom financovania, ako aj proaktívnemu prístupu celej siete autorizovaných partnerov. Z celkového počtu 15 860 predaných vozidiel ich firemná klientela odobrala až 11 995 kusov.
Počet predaných vozidiel značky Škoda na Slovensku v období 1 – 10 / 2024:
Škoda Enyaq 98 ks
Škoda Enyaq Coupé 111 ks
Škoda Fabia 3 260 ks
Škoda Kamiq 2 187 ks
Škoda Karoq 2 037 ks
Škoda Kodiaq 1 560 ks
Škoda Octavia 4 1 413 ks
Škoda Octavia 4 kombi 2 246 ks
Škoda Scala 1 829 ks
Škoda Superb 3 205 ks
Škoda Superb 3 kombi 290 ks
Škoda Superb 4 268 ks
Škoda Superb 4 kombi 356 ks
SPOLU 15 860 ks