V Šen-čene sme sa zhovárali s riaditeľom Honoru Georgeom Zhanom, ktorý nám prezradil niekoľko ďalších detailov o novom smartfóne Magic a to hlavne v rámci jeho potenciálnej budúcnosti na svetovom trhu.

Značka a rada produktov Honor, ktorá patrí pod krídla spoločnosti Huawei, sa vyznačuje odlišným prístupom k produktom. Na rozdiel od materskej spoločnosti sú jej produkty určené predovšetkým na on-line predaj a sú zamerané najmä na mladých ľudí, pričom základnou víziou je väčšia voľnosť v experimentovaní a takisto v snahe vypočuť požiadavky špecifickej kategórie používateľov.

Honor minulý piatok predstavil svoj nový smartfón Magic a my sme boli pri tom. V súčasnosti je určený len pre čínsky trh, pričom podľa slov riaditeľa vníma Honor tento produkt ako experiment s novým konceptom zariadení, ktoré sa môžu v budúcnosti uplatniť vo viacerých vyhotoveniach.

Ide predovšetkým o veľkú naviazanosť na rôzne služby a automatické reakcie telefónu na základe analýzy do neho vkladaných dát. Honor vníma tento smer ako neprebádaný a potrebuje ho vyskúšať, pričom Magic slúži ako nástroj na jeho verifikáciu. Ak sa tento princíp naozaj osvedčí, mohol by sa stať základom nielen pre ďalšie modely smartfónov Honoru a následne aj Huawei, ale aj na iné produkty, ako napríklad tablety či domáce sieťové prvky (tie sú v Číne dostupné pod značkou Honor takisto).

Všetko pri tom záleží na spätnej odozve používateľov, teda toho, v akej miere budú schopnosti tohto smartfónu čínski zákazníci naozaj používať. Nasledujúce mesiace preto budú kľúčové aj z hľadiska toho, či sa Magic objaví na európskom, americkom či akomkoľvek inom než čínskom trhu.

George Zhan sa pri tom vyjadril, že ak by všetko šlo dobre, Honor by spoločne s Huawei začal vynakladať veľké úsilie na hľadanie vhodných alternatív k dohodám a spoločnostiam, ktoré zabezpečujú funkčnosť Magicu na čínskom trhu, aby ich mohol poskytovať aj inde. Ide pritom nielen o spoluprácu s vyhľadávačmi (napr. Google) a veľkými e-shopmi (napr. Amazon), ale aj sociálnymi sieťami (Facebook, Twitter) a najväčšími komunikátormi (napr. WhatsApp), ktoré majú v Číne svoje obrovské a veľmi silné náprotivky (viď. článok: Gigantické čínske IT firmy útočia na prvé priečky). To si nepochybne bude vyžadovať veľa času.

Dozvedeli sme sa zároveň, že Honor Magic bol vyvíjaný 4 roky a vzhľadom na finančnú nákladnosť si od neho Honor a Huawei veľa sľubuje. Prajú si pri tom, aby sa tento koncept stal príkladom pre celý mobilný priemysel a ukazoval cestu ktorou sa má vývoj uberať.

V tomto ohľade je zaujímavé, že Magic je prvým smartfónom, ktorý sa z hľadiska používateľského rozhrania výrazne odkláňa od toho, čo sme doteraz u tohto výrobcu videli (Honor doteraz používal rovnaké rozhranie ako smartfóny Huawei). George Zhan sa vyjadril, že ak na rozhranie používatelia dobre zareagujú, bude použité aj na iných telefónoch Honoru a napokon možno aj na telefónoch predávaných pod značkou Huawei. Zákazníkom ale nebudú nič vnucovať a bude záležať čisto len na ich názoroch a odozve.

Na otázku aké inovácie môžeme očakávať na trhu smartfónov v nasledujúcich rokoch sa George Zhan vyjadril, že je dlhodobo vidieť trend zlepšovania kamerových systémov a aj preto sa Magic ubral aj týmto smerom. Najväčší pokrok však očakáva v zlepšovaní softvéru a naviazaných webových služieb. Koniec koncov práve na služby a prepojenie digitálneho a fyzického ekosystému sú na Magicu hlavným lákadlom.

Zaujímalo nás aj to, či sa Honor plánuje zaradiť do najvyššieho cenového segmentu, ktorý okupuje napríklad so svojimi vlajkový loďami Apple či Samsung (s cenou 699 dolárov a viac) a či nechce využiť zaváhanie Samsungu, ktoré prišlo v súvislosti s Note 7. Honor sa však podľa slov jeho riaditeľa vidí stále v pozícii značky pre mladých ľudí a v blízkej doby sa neplánuje príliš odchyľovať od cenových hladín 399 a 499 dolárov (bez DPH).

Problémy v súvislosti s batériami sú podľa Georgeho Zhana strašiakmi pre každého výrobcu a on sám očakával minimálne jednu aféru v takomto rozsahu už dlhšiu dobu.

Podotkol pri tom, že na svetových trhoch Honor ani nerobí na rozdiel od iných veľkých výrobcov veľké reklamné akcie a spolieha sa skôr na budovanie dôvery v rámci bežných používateľov a z nej vychádzajúci postupný prirodzený rast.

Zároveň cíti, že „ukazovanie svalov“ v podobe propagovania výkonného procesora, kvalitného displeja a iných hardvérových parametrov začína byť čoraz menej relevantné, pretože pokroky v tomto smere sú stále menšie. On sám pri tom budúcnosť vidí hlavne v zlepšovaní softvéru a jeho previazania s cloudovými službami. Smartfón Magic je teda zhmotnenou víziu tohto druhu pokroku.

Značky:

František Urban

František Urban
Zameriavam sa najmä na prehľadové a analytické články z oblasti najrôznejších technológií a ich vývoja. Nájdete ma takisto pri diagnostike HW a SW problémov.