Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Bezkontaktný spôsob preberania zásielok, presne dohodnutý termín a dodržiavanie hygienických opatrení – spoločnosť DPD SK maximalizuje bezpečnosť doručovania počas súčasnej náročnej situácie so šírením koronavírusu. Doručovanie s PIN kódom, ktoré DPD zaviedla v lete ako reakciu na pandémiu a bola jedna z prvých, sa osvedčilo. Vďaka bezkontaktnému preberaniu zásielok sú omnoho viac chránení zákazníci i kuriéri spoločnosti, riziko prenosu vírusu sa znižuje na minimum.

Zákazník sa nemusí preukázať dokladom totožnosti, nepodpisuje prebratie zásielky. Stačí, ak pozná pridelený štvormiestny PIN kód. V prípade, že sa pri doručovaní zásielky nenachádza na mieste, prevziať balík môže spoľahlivý sused či kolega, ktorému zverí číselný kód. „Po zhruba polročnej skúsenosti môžeme konštatovať, že sa služba bezkontaktného doručovania s PIN kódom veľmi osvedčila. Urýchlila a zjednodušila samotný proces preberania balíka príjemcom.“ hovorí Peter Pavuk, generálny riaditeľ spoločnosti DPD. Ku každej zásielke adresovanej súkromnej osobe systém vygeneruje vlastný PIN kód, ktorý príjemca dostane včas e-mailom alebo v SMS správe. DPD svojimi inováciami chráni zákazníkov i kuriérov, naďalej je však nevyhnutné dodržiavať aj prísne hygienické opatrenia a upozorňuje príjemcov zásielok, aby mali pri preberaní rúško či respirátor. V prípade karantény by zásielky nemali objednávať vôbec.

V súčasnej pandemickej situácii sa síce väčšina ľudí, ktorá očakáva zásielku, zdržiava na svojej domácej adrese, napriek tomu chcú viacerí z nich poznať presný čas jej doručenia. Mnohí pracujú na spôsob home office, čo zahŕňa pracovné telefonáty, online porady či online stretnutia, preto sa chcú uistiť, že ich balík dorazí v dohodnutý čas a nevyruší ich v pracovnom procese. DPD má už osvedčenú službu Predict a vďaka nej si môžu s predstihom aj zaneprázdnení príjemcovia zásielok všetko vopred naplánovať. „Pri službe Predict nehrozí žiadne celodenné vyčkávanie na zásielku. Príjemcu vopred informujeme e-mailom alebo cez SMS o presnom hodinovom intervale, kedy kuriér privezie balík. Vďaka tejto našej službe, ktorá funguje v rámci DPD v celej Európe, máme priaznivé čísla v doručovaní zásielok na prvý pokus,“ konštatuje Peter Pavuk. V poslednej hodine pred doručením môže príjemca sledovať pohyb kuriéra online na mape, takže presne vidí, kde sa kuriér nachádza a koľko zastávok má ešte pred príchodom na jeho adresu.

Spoločnosť DPD Sk neustále sleduje aktuálne dianie v súvislosti s koronavírusovou pandémiou a opatreniami na Slovensku i v zahraničí a prispôsobuje im svoje služby tak, aby boli zákazníci a zamestnanci jednak čo najviac chránení, a tiež aby nevznikali nedorozumenia s doručovaním zásielok. Na svojej webovej stránke aktualizuje informácie, zákazníci si preto môžu denne preveriť, aký je aktuálny stav. Napríklad v týchto dňoch je sťažené doručovanie zásielok do Portugalska, kde je potrebné počítať s výrazným zdržaním. Naďalej pretrvávajú komplikácie s doručovaním do Veľkej Británie pre obmedzovanú dopravu cez Eurotunel, ako aj platnosťou colných pravidiel, ktoré sa na tovar opúšťajúci priestor Únie v súvislosti s Brexitom vzťahujú.

Značky: