Ďalšie elektrické akumulátorové vozidlo Mercedes-Benz eActros druhej testovacej fázy začína v spoločnosti Remondis.
Prvé vozidlá druhej testovacej fázy sú už v prevádzke u zákazníkov v Holandsku a Lipsku. Spoločnosť Remondis prevádzkuje v rámci spoločného projektu so sesterskou spoločnosťou Rhenus 25-tonové vozidlo eActros v centre mesta Kolín – a to aj na cestách s obmedzeným vjazdom a zákazom vjazdu pre dieselové vozidlá.
V spoločnosti Remondis v Kolíne sa v praxi testuje ďalšie akumulátorové elektrické vozidlo Mercedes-Benz eActros. Popredná spoločnosť v oblasti recyklácie, vodného hospodárstva či komunálnych a priemyselných služieb prevádzkuje 25-tonové nákladné motorové vozidlo s dojazdom približne 200 kilometrov v oblasti odpadového hospodárstva pre tzv. službu zabezpečenia zberných nádob na odpad – preprava nových, poškodených alebo opravených smetných nádob. Plnoelektrické vozidlo eActros pritom bude jazdiť aj po trasách, ktoré sú pre konvenčné nákladné motorové vozidlá uzatvorené. Akumulátory vozidla eActros sa nabíjajú v noci v areáli prevádzky spoločnosti Remondis v mestskej časti Rodenkirchen. Spoločnosť Remondis testuje vozidlo eActros spolu so sesterskou logistickou spoločnosťou Rhenus v rámci spoločného projektu na testovanie alternatívnych pohonov.
Heinz Uliczka, predaj nákladných vozidiel spoločnosti Daimler Truck AG: „Po prvých odovzdaniach vozidiel v Holandsku a Nemecku naberá druhá testovacia fáza nášho ‚Inovatívneho autoparku‘ vozidiel eActros na rýchlosti. So spoločnosťou Remondis sa nám podarilo získať zákazníka, ktorý preberá priekopnícku úlohu v dôležitom mestskom komunálnom použití. Vďaka vysokému podielu trás, ktoré si vyžadujú časté zastavovanie a opätovné rozbiehanie sa, a dobre plánovateľným denným jazdám je tento prípad použitia ideálny na testovanie nášho akumulátorového elektrického vozidla eActros. Tešíme sa na intenzívne zákaznícke testy elektrického nákladného motorového vozidla so spoločnosťami Remondis a Rhenus.“
Remondis: Mercedes-Benz eActros v mene budúcnosti
Stephan Krings, konateľ spoločnosti REMONDIS Rheinland: „Keďže sme najväčšia nemecká spoločnosť v sektore odpadového hospodárstva, medzi základné piliere našej podnikovej filozofie patrí trvalá udržateľnosť a šetrenie surovín, ktoré zároveň formujú každý obchodný odbor spoločnosti Remondis. Vozidlo eActros bude v zmysle tejto filozofie plniť v Kolíne svoje komunálne úlohy – aj na cestách s obmedzeným vjazdom a zákazom vjazdu pre dieselové vozidlá – ticho a ekologicky. Spolu so sesterskou spoločnosťou Rhenus sa tešíme na náročné použitia vozidla eActros v centre mesta Kolín a sme veľmi zvedaví na spätnú väzbu od našich vodičov.“
Sascha Hähnke, konateľ spoločnosti Rhenus Transport: „Pre nás v spoločnosti Rhenus je„ zelená logistika“ výsledkom našich základných hodnôt a nášho imidžu globálneho poskytovateľa logistických služieb. Ochrana životného prostredia a zodpovedné využívanie zdrojov sú preto prirodzenou súčasťou našej podnikovej stratégie. Zároveň dôsledne pracujeme na hľadaní čoraz trvalo udržateľnejších prepravných riešení. Z tohto dôvodu je pre nás veľmi dôležité testovať alternatívne technológie pohonu a používať najlepšiu dostupnú technológiu. Spolu so spoločnosťou Remondis teraz podrobne otestujeme vozidlo eActros.“
Množstvo poznatkov získaných z prvej fázy
K množstvu poznatkov, ktoré boli získané pri praktických skúškach z prvej testovacej fázy, patrí zistenie, že približne 200-kilometrový dojazd vozidla eActros sa preukázal ako úplne realistický – nezávisle od nákladu, priebehu trasy alebo topografie. Vozidlo eActros v mestskej premávke, pri jazdách na diaľniciach alebo mimo obcí v porovnaní s tradičným naftovým nákladným motorovým vozidlom, pokiaľ ide o dostupnosť a realizáciu výkonov, v ničom nezaostáva. Chladiaci systém pre náklad aj klimatizačné zariadenie sú poháňané elektricky a počas extrémneho tepla, ako aj v zimných podmienkach fungovali bez obmedzení. Zdá sa, že vodiči sú veľmi očarení neustálou dostupnosťou krútiaceho momentu v celom rozsahu rýchlosti. Okrem toho uvádzajú najmä tichý spôsob jazdenia a príjemný pocit z pokojnej jazdy. K ďalším poznatkom patrí skutočnosť, že pri predvídavom spôsobe jazdenia možno rekuperáciou, teda brzdením motorom, spätne získať elektrickú energiu. Preto je potrebné len zriedka skladať nohu z brzdového pedála.
Vymeniteľný box od spoločnosti Schmitz Cargobull
Vymeniteľný box W.BO od spoločnosti Schmitz Cargobull na prepravu suchého tovaru je skriňa s hladkými stenami, oceľovou konštrukciou a širokou škálou možností vybavenia, ako napríklad dvojpodlažný systém, zhrnovacie dvere či sériovo dodávaný systém kľúčovej dierky.
eActros: lokálne CO2 neutrálna alternatíva mestskej distribučnej prepravy
Vozidlo eActros je založené na ráme vozidla Mercedes-Benz Actros. Architektúra tohto vozidla je však celkom orientovaná na elektrický pohon a má vysoký podiel špecifických dielov. Každý z dvoch elektromotorov v blízkosti nábojov kolies na zadnej náprave poskytuje výkon 126 kW a maximálny krútiaci moment 485 Nm. Po sprevodovaní každý po 11 000 Nm. Jazdný výkon je tak porovnateľný s jazdným výkonom dieselového nákladného vozidla. Lítium-iónové akumulátory s kapacitou 240 kWh poskytujú energiu pre vozidlo eActros. Možno ich úplne nabiť v priebehu dvoch hodín (pri 150 kW), v závislosti od dostupného výkonu nabíjania.
Vývoj a odskúšanie ťažkých elektrických nákladných vozidiel v distribučnej doprave sa realizuje v rámci projektu Concept ELV², do ktorého prispievajú Spolkové ministerstvo pre životné prostredie (BMU), ako aj Spolkové ministerstvo pre hospodárstvo a energiu (BMWi).