V online priestore je veľké množstvo aplikácií a služieb, ktoré sledujú používateľov kvôli lepšej personalizácii obsahu.
Nie je teda prekvapením, že aj Facebook má k týmto údajom prístup a patrične ich aj využíva. Aktuálne pripravuje prispôsobenie navigačnej lišty svojej aplikácie v závislosti od spôsobu používania.
Pokiaľ otvoríte aplikáciu Facebook hneď teraz, uvidíte päť ikon: Novinky, Priateľov, Marketplace, Notifikácie a Menu. Pomocou personalizácie Facebooku zostanú iba tri nemenné základné ikony – informačný kanál, notifikácie a ponuka. Ostatné miesta môžu byť obsadené niektorou z ďalších kategórií: Profil, Žiadosti o priateľstvo, Marketplace, Skupiny a pod.
Je zaujímavé, že množstvo ikon vo vašom navigačnom paneli bude pomerne často menené zo štyroch na šesť ikon. Takže ak si na Facebooku naozaj pozriete len svoj profil a ďalej nič nerobíte, mali by sa vám zobrazovať teoreticky iba štyri ikony. Na druhej strane, ak používate aj Marketplace, sledujete skupiny a stránky, potom by ste mali mať preplnenú navigačnú lištu až šiestimi ikonami.
Facebook túto funkciu testuje od februára, ale v priebehu niekoľkých nasledujúcich týždňov bude prehodnocovať dizajn a funkčnosť adaptívneho zobrazovania ikon v navigačnej lište. Po pridaní novej ikony do navigačnej lišty sa odošle upozornenie. Nakoniec budete mať možnosť si ikony aj sami vybrať a lištu prispôsobiť.
Zdroj: AndroidPolice
Prečítajte si aj:
Facebook utrpel tvrdý pád. Jeho hodnota sa prepadla až o 123 miliárd dolárov behom pár hodín