Z pohľadu používateľov sa nič nemení.

Facebook má toho za poslednú dobu dosť na rováši. Začiatkom októbra mal niekoľkohodinový výpadok služieb, následne sa na internete začali objavovať interné dokumenty pod názvom Facebook Files / Facebook Papers, ktoré prezrádzajú, že firma vedela o nekalých praktikách na jej sociálnej sieti a nič s tým nerobila.

A práve v tejto dobe prichádza oficiálne oznámenie o zmene názvu. Facebook sa po novom nazýva Meta a nebudeme asi sami, keď povieme, že mení jedinú vec, ktorú by v terajšej situácii nemusel. Je dôležité podotknúť, že z pohľadu používateľov služieb ako Facebook, WhatsApp či Instagram sa nič nemení – tie budú mať aj naďalej rovnaký názov a budú fungovať ako doteraz. Mení sa iba meno spoločnosti, ktorá ich vlastní.

Takáto situácia nie je ničím novým. Google sa pred viac ako 6 rokmi premenoval na Alphabet, aby lepšie reflektoval na diverzifikáciu svojho biznisu. Alebo po slovensky povedané – Google natoľko vyrástol, že vlastnil množstvo spoločností s rozličným zameraním a rozumnejšie bolo združovať ich pod značkou Alphabet.

Niečo také sa teraz deje aj v prípade Facebooku. Spoločnosť vlastní viacero sociálnych sietí (Facebook, Instagram) a komunikačných služieb (WhatsApp, Messenger). Zároveň však investuje do virtuálnej a rozšírenej reality (Oculus, okuliare Ray-Ban Stories) a plánuje aktívne fungovať aj vo svete kryptomien a NFT.

Kombinácia všetkých týchto služieb má vytvoriť tzv. metaverse svet. Facebook, po novom Meta, ho definuje ako budúcnosť a prirodzenú evolúciu internetu, v ktorej používatelia medzi sebou komunikujú cez všemožné digitálne platformy – od rozšírenej reality až po tú virtuálnu.

Zdroj: Facebook

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit