Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Huawei zverejnila finančné výsledky na základe auditu za rok 2017, z ktorých vyplýva, že značka v minulom roku naďalej rástla. Jej celkové ročné príjmy predstavovali 92,5 miliardy USD, čo znamená 15,7 % zvýšenie oproti roku 2016. Zisk spoločnosti vrástol medziročne o 28,1 % a Huawei dosiahol zisk 7,3 miliardy USD.

Mobilná divízia Huawei Consumer Business Group, ktorá zahŕňa značky Huawei a Honor, zaznamenala tiež rýchly rast na trhoch. Celkovo v roku 2017 predala 153 miliónov smartfónov a jej príjmy v medziročnom porovnaní stúpli o 31,9 % na 36,4 miliardy USD.

Prehĺbenie spolupráce medzi značkami Huawei a Honor

Stratégia úzkeho prepojenia značiek Huawei a Honor v roku 2017 v pozitívnom zmysle slova otriasla trhom a vytvorila komplexné portfólio produktov, ktoré sledujú najnovšie technologické trendy.

Kým Huawei sa sústredí na inovatívne funkcie a používateľský komfort pre náročnejších spotrebiteľov, produkty Honor svojimi špičkovými technológiami v štýlovom balení oslovujú predovšetkým mladých zákazníkov. Synergia značiek priniesla v minulom roku viacero úspechov:

  • Rad Huawei P a Mate, vlajkové línie spoločnosti, potvrdili svoju popularitu medzi užívateľmi po celom svete, a zvýšili globálny vplyv značky. Celosvetovo sa predalo 20 miliónov kusov modelov Huawei P10 a Huawei Mate 9.
  • Produkty z radu Huawei nova a duálne smartfóny Honor zaujali spotrebiteľov prepracovanou kombináciou technológií a dizajnu. Najviac nadchli mladých zákazníkov, ktorí pri nákupe kladú dôraz na estetickú stránku zariadenia.
  • Rok 2017 bol prelomový aj pre produkty z radu G a Y, či modely strednej triedy od Kombinácia výkonu a prijateľnej ceny viedla k rýchlemu rastu oboch značiek.
  • Vďaka globálne rastúcemu povedomiu došlo k výraznému nárastu podielu oboch spomínaných značiek na trhu, ktorý celkovo prekonal 10 % hranicu. Spoločnosť Huawei tak upevnila svoju pozíciu jedného z troch najväčších výrobcov inteligentných telefónov na svete.
  • Globálne povedomie o značkách Huawei a Honor vzrástlo oproti 81 % v roku 2016 na 86 % v roku 2017. Počet spotrebiteľov z mimočínskych trhov, ktorí poznajú produkty Huawei alebo Honor, medziročne stúpol o 100%.
  • Vlajkové produkty Huawei sa stali bestsellermi, čo zvýšilo trhový podiel prémiových modelov s cenou prevyšujúcou 500 USD na viac ako 10 %.

Vyspelé funkcie a inovácie

V oblasti inovácií sa Huawei sústredí na rozvoj funkcií využívajúcich umelú inteligenciu, ktorá zlepšuje výkon a uľahčuje ovládanie smartfónov. Cieľom spoločnosti je dodávať spotrebiteľom zariadenia, ktoré im doslova rozumejú.

Prelomovým bol z tohto hľadiska rad Huawei Mate 10, predstavený v októbri 2017. Ten naštartoval proces premeny smartfónov na skutočne inteligentné telefóny:

  • Operačný systém EMUI 8.0 využíva umelú inteligenciu k redukovaniu chýb v systéme Android, aby zariadenie vždy pracovalo svižne a spoľahlivo.
  • Prostredníctvom AppGallery spoločnosť Huawei vybudovala bezpečný a spoľahlivý obchod s aplikáciami so štvorvrstvovým ochranným mechanizmom. V roku 2017 zaznamenala AppGallery, ktorá ponúka okolo 600 platených aplikácií v 18 kategóriách, viac ako 61 miliárd stiahnutí.
  • V treťom štvrťroku 2017 prekročil počet užívateľov mobilných služieb Huawei 340 miliónov, z ktorých 30 miliónov pochádzalo z mimočínskych trhov.
  • Značka Huawei sa sústredí aj na priamy predaj a servis. K decembru 2017 mala spoločnosť celosvetovo vyše 45-tisíc predajných miest, čo predstavuje 10% medziročný nárast. Cieľom spoločnosti Huawei je poskytovať spotrebiteľom jednoduchý a pohodlný nákup s dôrazom na osobnú skúsenosť a kvalitu namiesto kvantity. To platí aj pre servisné centrá.

Budúcnosť ako otvorený ekosystém

Smartfóny v súčasnosti prechádzajú fázou, kedy sa z telefónov menia na inteligentné zariadenia v pravom zmysle slova. Prestávajú byť “iba” technologickým nástrojom a postupne sa stávajú prirodzenou súčasťou našich životov.

Vďaka strojovému učeniu a analýze dát zastávajú inteligentné telefóny v každodennom živote oveľa viac funkcií, než tomu bolo ešte v nedávnej minulosti. Podľa príležitosti sa premenia na pozornú gazdinú, osobného trénera, opatrovateľku, vodiča, sekretárku alebo učiteľa, ktorý vždy zohľadní bežné zvyky užívateľov. Huawei Consumer Business Group tento trend inteligentných produktov zhmotnila v týchto krokoch:

  • V roku 2017 predstavila výkonnú čipovú súpravu Kirin 970 s jednotkou NPU (Neural Network Processing Unit) a umelou inteligenciou, ktorý je súčasťou Mate 10 a Mate 10 Pro. Jeho úlohou je zabezpečovať plynulý výpočtový výkon a vytvárať nové možnosti vo vzťahu medzi človekom a strojom.
  • Čipsety Kirin sú základom ekosystému HiAI. Ten integruje čipsety, užívateľské prostredie EMUI a inteligentné cloudové služby do jednej výpočtovej platformy s umelou inteligenciou. Aby spotrebiteľom vždy poskytla komfortnú skúsenosť, rozšírila spoločnosť Huawei svoju prítomnosť tiež do počítačov, tabletov, nositeľnej elektroniky, riešení pre inteligentné domácnosti či vozidlá.
  • Predaje tabletov Huawei napriek spomaľujúcemu trhu medziročne zaznamenali rast na úrovni 40 %, čím sa spoločnosť zaradila medzi trojicu výrobcov s najväčším podielom na svetovom trhu. V roku 2017 bola tiež predstavená nová generácia notebookov MateBook a rad Matebook X získal niekoľko prestížnych cien za svoj výkon i dizajn.

Koncept inteligentnej domácnosti bude kľúčovou súčasťou prepojeného sveta. Spoločnosť Huawei preto počíta s tromi fázami rozvoja inteligentného domáceho ekosystému HiLink.

Prvá fáza sa vyznačuje zvyšujúcou sa mierou technologickej konektivity, v priebehu ktorej dôjde k prepojeniu všetkých zariadení.

Druhým štádiom je úplná konektivita, kedy nastane prepojenie ľudí, zariadení a služieb do uzatvorenej slučky.

Treťou fázou je inteligentná konektivita, ktorá prístrojom umožní nezávislé učenie sa a efektívne riešenie najrôznejších komplexných situácií.

Prostredníctvom domáceho ekosystému HiLink spoločnosť Huawei odštartovala úzku spoluprácu s viac než 80 značkami z 50 rôznych produktových kategórií. Z ekosystému na základe zapojenia partnerov už vzišlo vyše 300 produktov.

Huawei verí, že konkurencieschopnosť začína a končí u spotrebiteľa. S ohľadom na túto skutočnosť plánuje aj v roku 2018 pokračovať v inováciách a rozvíjaní kľúčových technológií, či už ide o umelú inteligenciu, rozšírenú alebo virtuálnu realitu.

Vďaka novým riešeniam ktoré optimalizujú spoluprácu medzi čipsetmi, zariadeniami a cloudom, sa bude Huawei aj naďalej usilovať o to, aby  stála v čele premeny celého odvetvia inteligentnej elektroniky.

Špičkový Huawei P20 Pro je novou vlajkovou loďou značky

Huawei rozhodne nezaháľa ani v oblasti smartfónov. Koncom marca spoločnosť v Paríži slávnostne predstavila dlho očakávané modely P20 Pro a P20, ktoré so sebou prinášajú malú fotorevolúciu.

Prémiový Huawei P20 Pro ako prvý smartfón na svete disponuje unikátnym trojitým fotoaparátom Leica a, rovnako ako model P20, pri fotení využíva umelú inteligenciu. Rad noviniek dopĺňa Huawei P20 lite. Ten cieli najmä na mladých užívateľov, ktorí kladú dôraz na vyrovnaný pomer kvality, výkonu a dizajnu.

Viac o Huawei P20 Pro

Prvé dojmy: 5 vlastností, ktorými si nás získal Huawei P20 Pro

Značky: