Spoločnosť Huawei predstavila svojho virtuálneho asistenta už v roku 2013.
Vtedy ho sprístupnila pre používateľov v Číne. Funguje na podobnom princípe ako Siri, Cortana, Alexa alebo Asistent od Google. Virtuálny asistent spoločnosti Huawei je v súčasnosti každodenne využívaný 110 miliónmi používateľov a technologický gigant sa snaží vylepšiť softvér, ktorý umožňuje používanie emocionálnej AI.
Huawei naznačil, že pracuje na softvéri, ktorý bude používať umelú inteligenciu pre zlepšenie komunikácie s používateľmi. Mal by sa za pomoci vylepšeného softvéru dostať až na emocionálnu úroveň komunikácie. Momentálne virtuálni asistenti nedokážu reagovať na emočné rozpoloženie používateľa a tak odpoveď ostáva zakaždým rovnaká.
Správa výskumnej spoločnosti Gartner začiatkom tohto roka oznámila, že AI emócie budú schopné využívať analýzu na zistenie nálady ľudí a vedieť tak odpovedať cielenejšie.
Správa ďalej odhaľuje nie moc pozitívne vyhliadky. Do roku 2022 by nás mali vedieť osobní asistenti vedieť lepšie prečítať ako naša vlastná rodina. Je otázne, aké konečné následky to prinesie.
Osobní asistenti budú mať možnosť čítať mimiku tváre, analyzovať hlas a správanie používateľa. Ďalej budú schopní porozumieť kontextu príkazov a podávať odpovede, ktoré sú v súlade s emočným rozpoložením používateľa.
Najväčšie uplatnenie takýchto virtuálnych asistentov by mohlo byť v automobilovom priemysle a zdravotníckom odvetví, kde by sa využil obrovský potenciál AI.
zdroj:gizmochina
Prečítajte si aj:
Spoločnosť Huawei tvrdí, že vytvorila smartfón s výrezom v displeji dávno pred iPhone X