Je tomu už viac ako 15 rokov, odkedy Apple otvoril svoj prvý kamenný obchod Apple Store. Bolo to – kde inde ako v Kalifornii, 19. mája 2001 a obchod slávnostne otváral sám Steve Jobs.
Hlavnými poznávacími znakmi kamennej predajne boli minimalizmus a dokonalosť v kombinácii s možnosťou okamžitého odskúšania produktov. Tieto aspekty mali priniesť potenciálnym zákazníkom jedinečný používateľský zážitok už pri prvom kontakte so zariadením, aby si následne pár minút na to sami uvedomili, že s novým produktom od Apple bude ich život šťastnejší a jednoduchší. Jedna z najhodnotnejších technologickejších firiem súčasnosti nepoľavuje z tohto trendu a snaží sa prinášať inovácie v oblasti zákazníckej skúsenosti aj naďalej.
Najnovšie prišla so zaujímavým nápadom odstránenia bezpečnostných káblov z vystavených iPhonov, iPadov či MacBookov. Na niektorých predajniach vo Veľkej Británii a Kanade už v dnešných dňoch nenájdete zariadenie pripútané k stolu. Sú umiestnené len v dokovacích staniciach. Dôvod je jednoduchý. Snaha o maximálne priblíženie ich použitia v dennodennom svete a tiež snaha o dokonale čistý dizajn. Bežne, predsa len, netelefonujete so smartfónom pripevneným k vášmu kuchynskému stolu, ani nelistujete dennú tlač na svojom iPade v stoji (česť výnimkám). Záujemcovia o kúpu si takýmto spôsobom môžu iPhone pohodlne podržať v ruke, nasadiť naň kryt, vyskúšať si, ako im sadne pri chôdzi do vrecka, alebo či sa bez väčších komplikácií zmestí k peňaženke a šminkám do malej kabelky.
Apple myslelo aj na bezpečnosť
A čo v prípade špekulantov, ktorí by si úplnou náhodou jeden z vystavených modelov vo svojom vrecku zabudli a opustili s ním predajňu? Aj na toto sa myslelo. Prípadnú krádež má eliminovať systém, ktorý jednak spustí alarm, no hlavne zariadenie znehodnotí. Zlodej teda musí rátať s tým, že ak aj je dobrým šprintérom a prvý stupeň ochrany (alarm) zvládne, domov si prinesie nepoužiteľné zariadenie. Ako presne bezpečnostný systém funguje, samozrejme, Apple neuvádza. Ak sa však osvedčí jeho funkčnosť, celkom určite sa táto novinka postupne zavedie celoplošne vo všetkých kamenných predajniach s logom nahryznutého jablka.