Apple uvádza, že iMessage nepoužíva toľko používateľov, aby ho museli otvoriť iným aplikáciám.
Digital Markets Act má vo veľkom zmeniť to, ako vyzerá trh so smartfónmi aj inými zariadeniami nielen v rámci Európskej únie. Tento zákon prešiel do platnosti ešte koncom minulého roka a na väčšinu služieb a produktov sa začal vzťahovať v máji tohto roka. Podľa tohto zákona si má EÚ posvietiť na tzv. „gatekeeperov“, teda veľké služby a spoločnosti, ktoré nejakým spôsobom zvýhodňujú svoje produkty. Azda najviac však týmto zákonom bude trpieť Apple so svojim uzatvoreným ekosystémom produktov. Najnovšie ale portál androidauthority.com poukazuje na problematiku služby iMessage.
Zelené alebo modré správy?
Problematika rozdielov Androidu a systému iOS v iPhonoch je častou debatou medzi fanúšikmi ktorejkoľvek strany. Zatiaľ čo Android vo veľkej miere ponúka možnosti nastavení a úprav podľa vlastnej preferencie, tak iOS rád pracuje so svojimi službami. Kompatibilita týchto dvoch systémov je pritom častokrát diskutabilná, no tŕňom v oku vie byť aj komunikácia medzi zariadeniami s rôznym systémom. Problém je však na strane iMessage.
Služba iMessage je vstavanou komunikačnou platformou v zariadeniach od spoločnosti Apple. Jej konkurentom je služba Správy od spoločnosti Google, ktorá ale využíva novší a bezpečnejší štandard RCS správ. Ak by ste sa ale pokúšali komunikovať medzi službou iMessage a Správy od Googlu, tak by ste nevyužili zabezpečenie ani na strane iMessage, ani šifrovanie RCS správ od Googlu.
Jednoducho by ste komunikovali starším SMS štandardom, ktorý neponúka dostatočnú bezpečnosť. To sa ale snaží zmeniť Google, ktorý Apple dlhodobo vyzýva k otvoreniu služby iMessage aj pre iné štandardy. Zmeniť by to mal aj zákon Digital Markets Act, Apple sa však odvoláva na to, že tento zákon sa na ich službu nevzťahuje.
iMessage vraj nepoužíva dostatok používateľov
Základné podmienky určené zákonom DMA klasifikujú dotknuté služby jasne. Musí ísť o platformu s ročným obratom minimálne 7,5 miliardy eur, trhovou kapitalizáciou viac ako 75 miliárd eur a viac ako 45 miliónov aktívnych používateľov mesačne v rámci EÚ. Apple sa ale odvoláva na to, že tieto podmienky iMessage nespĺňa a v rámci EÚ má menej ako 45 miliónov aktívnych používateľov za mesiac. Toto tvrdenie je ale odvážne, nakoľko približne tretina smartfónov na európskom trhu pochádza práve od spoločnosti Apple.
Je však vysoko pravdepodobné, že mnohí používatelia dnes ani službu iMessage nevyužívajú. V Európskej únii je totiž populárne využívať iné služby pre komunikáciu. Medzi tieto služby zaradíme napríklad aj WhatsApp či Messenger od Facebooku.
Európska únia aktuálne rozhoduje o službe iMessage a Microsoft Bing, teda či sa majú nakoniec nachádzať na zozname „gatekeeperov“. Výsledok pravdepodobne uvidíme už v blízkej dobe a teda aj to, či Apple otvorí službu iMessage aj ďalším štandardom ako je aj RCS.
Zdroj: androidauthority.com
Prečítajte si aj: