Mať e-shop už neznamená len naklikať do šablóny pár bannerov, carouselov, produktové karty a CTA tlačidlá.

My ľudia sme nároční. Máme radi krásne veci, čistý dizajn a smart riešenia, ktoré nám napovedajú, čo máme robiť a ktorou cestou sa vydať. V agentúre Effectix sa stretávajú s dvoma paradoxmi. Majitelia e-shopov často „vytunia“ svoj e-shop až tak vymakane, že sa nevedia vcítiť do roly zákazníka, ktorý reálne nakoniec nevie, kam kliknúť a čo robiť. Druhý paradox je, že niekto spustí e-shop aj s výkonnostnými kampaňami takmer za víkend, no chýbajú mu základné UX prvky. Takže aj výkon je tým znateľne poznačený.

Počas pandémie sa ešte viac ukázala potreba ľudí nakupovať rýchlo a smart. Platí jednoduché pravidlo. Čím menej krokov a jednoduchšia cesta do finále, tým viac nákupov. Čím menej prekážok na ceste, tým skôr sa zákazník dostane do cieľa.

Každá investícia do zlepšenia UX vášho e-shopu sa vám vráti. Zabudnite na kolesá šťastia, nekonečne vyskakovacie okná, komplikované prekliky a dvojité potvrdenia objednávok. Cesta do nákupného košíka nesmie byť strastiplnou cestou hlbokým lesom, v ktorom neviete, kde je koniec. Po príchode na váš e-shop musí zákazník vedieť, čo má robiť a kam smeruje. Základné pravidlo je nenechať ľudí rozmýšľať, inak ich strácate.

Dobrá rada – skontrolujte si používateľskú prívetivosť vášho e-shopu nielen na desktope, ale aj na mobilných zariadeniach. Dnes vám prinášam pár tipov, ako UX vášho e-shopu vylepšiť.

Myslite na pravidlo F

Tepelné mapy ukazujú, že pravý segment desktopu či mobilu upúta naše oči a kliky najviac. Najdôležitejšie informácie a CTA umiestňujte preto do pravého horného rohu vášho e-shopu.

Inovujte prvky

Nepoužívajte klasické znaky, odrážky a odstavce. Používajte odklikávacie okná, checkboxy a ikony. Tieto upútajú pozornosť viac ako klasické prvky.

Používajte tiež správne CTA tlačidlá. Experimentujte s názvami ako „Toto potrebujem“, „Toto chcem“, „Musím vyskúšať“ a pod.

Osviežte jazyk vášho e-shopu

Tzv. „tone of voice“ je veľmi dôležitý a je jedným z top prvkov, ktoré si vaši zákazníci zapamätajú. Ak je nudný, sterilný a generický, neodlíšite sa. Skúste refreshnúť váš e-shop práve hantírkou, ktorá je typická pre váš segment. Buďte vtipní, originálni, žoviálni alebo aj konzervatívni, presne tak, ako sa to hodí pre váš produkt.

Mačka vo vreci sa nekupuje

Venujte dostatočný priestor produktovým fotkám. Umožnite zákazníkom pozrieť sa na produkt z viacerých strán, uhlov, pozícií či zazoomovať si ho. Zákazníci oceňujú, pokiaľ majú viac ako jeden packshot k dispozícii. Využívajte videá.

Buďte osobní

Fotka pri kontakte dodá vášmu e-shopu ľudský rozmer. Zákazníci tak budú mať pocit, že za -eshopom skutočne stoja reálni ľudia, nie roboti.

Obedy so svokrou a weby nie sú dobré dlhé

Len 3 až 5 % ľudí doskroluje na dlhom webe až k pätičke. Preto váš web nesmie byť dlhý. Informácie dávkujte vašim zákazníkom v záložkách, roletkách, no na homepage naozaj nemusíte mať 6 modulov pod sebou.

Prvky dôveryhodnosti

Pochváľte sa vašimi partnermi, referenciami, článkami a spoluprácami. Práve tieto ubezpečia zákazníkov, že ste relevantný obchod a dodajú odvahu a dôveru u vás reálne nakúpiť.

V neposlednom rade, nezabudnite skontrolovať rýchlosť, ale aj responzivitu vášho webu na všetkých zariadeniach. A hlavne – pred spustením sa nezabudnite pozrieť na váš e-shop očami typického zákazníka. Oslovte kamarátov a rodinu a počúvajte ich feedback. Kde sa zasekli, čomu nerozumeli, aký produkt nevedeli nájsť a čo ich prípadne odradilo od nákupu. Toto všetko sú insighty, ktoré vám pomôžu vylepšiť aj váš e-shop na maximum.

Michaela Králiková, Idea maker Effectix.com/Google Certified Trainer

Prečítajte si aj:

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.