Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Monitora otvára úplne nový segment. Popri tradičných médiách Monitora integruje tiež sociálne siete a komunitné stránky. Meranie a analýza dosahu komunikácie na sociálnych sieťach.

Zdroj: Monitora

Zdroj: Monitora

Spoločnosť Monitora predstavuje novú funkciu svojho nástroja pre monitoring a mediálne analýzy – Social Monitora. Do svojho portfólia sledovaných zdrojov pridáva tradičné sociálne siete ako Facebook, Twitter, Instagram či YouTube a tiež tisíce blogov, diskusných skupín, fór a komentárov pod článkami. Firmy tak získavajú nový silný nástroj, ktorý posilní komunikáciu ich značky na základe realtime analýzy správania užívateľov na sociálnych sieťach. Monitora sa vďaka novej funkcii stáva najkomplexnejším nástrojom pre monitoring tradičných a digitálnych médií na slovenskom i českom trhu.

 Nové príspevky na sociálnych sieťach, videá, blog posty, ale aj zmienky, alebo komentáre pod článkami. Social Monitora dopĺňa existujúce funkcie monitoringu o analýzu správania užívateľov na sieťach, ktorá je kľúčová predovšetkým pre online komunikáciu značiek, meranie jej vplyvu, stráženie sentimentu a všeobecného vplyvu na komunity. Výstupy zo sociálnych sietí sú integrované priamo do užívateľského rozhrania Monitory, kde sú radené na prehľadnej časovej osi a možno ich triediť, prioritizovať a ďalej analyzovať podľa konkrétnych potrieb.

Samozrejmosťou nového nástroja je nielen samotný monitoring, ale predovšetkým analýza jednotlivých výstupov, ktorá zohľadňuje rad ukazovateľov vrátane zásahu, sentimentu či autorov. „Sociálne siete monitorujeme už niekoľko rokov, teraz je ale ich monitoring a analýza integrovanou súčasťou aplikácie rovnako ako monitoring tradičných médií. Užívatelia tak majú všetky výstupy prehľadne k dispozícii a môžu s nimi efektívne pracovať. Jednoducho zistia, kto a v akej tonalite o značke najčastejšie píše, a svoju komunikáciu tomu prispôsobia. Ľahko porovnajú napríklad prítomnosť značky na sieťach s konkurenciou, lepšie sa zorientujú v aktuálnej situácii v odbore, alebo objavia nové možnosti komunikácie v podobe zaujímavých influencerov, či ambasádorov,“ doplňuje Tomáš Berger, CEO Monitora Media.

Novinkou, ktorá významne uľahčí prácu s influencermi, je ukazovateľ skóre vplyvu. Systém vyhľadá relevantné výstupy na sociálnych sieťach a hodnotí ich na stupnici od 1 do 10, pričom reflektuje počty vzhliadnutí, komentárov i zdieľanie spolu s pravdepodobnou úspešnosťou príspevku. Vďaka tomu môžu značky ľahšie vyhodnotiť úspešnosť komunikácie na sieťach, objaviť nových ambasádorov, získať dôležité metriky a pripraviť komunikačné kampane na základe overených dát.

Prednosťou novej funkcionality je tiež pokročilý reporting, ktorý možno nastaviť na mieru potrieb značky a jednotlivcov. Social Monitora môže posielať reporty ako denne, tak napríklad aj raz za mesiac, a formu výstupov je možné prispôsobiť individuálnym požiadavkám príjemcu. Prehľadné grafy si užívatelia v aplikácii nastavia podľa aktuálnych potrieb, aby ich mohli využívať ako v internej komunikácii, tak na klientskom reportingu. Kompletnú analytiku je možné exportovať vo formátoch png, zip, pptx aj pdf.

Monitora Media je český technologický startup, ktorý vznikol v roku 2015 s cieľom poskytnúť českému PR prostrediu moderné nástroje pre analýzu a prácu s dátami. V roku 2018 Monitora rozširuje svoje pôsobenie aj na slovenskom trhu a otvára samostatnú pobočku.

Tento rok sa Monitora už druhýkrát dostala medzi päťdesiatku najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v strednej Európe a získala ocenenie Deloitte Technology Fast 50. Ponúka široké portfólio komplexných monitorovacích a analytických služieb, ktoré neustále rozširuje o nové funkcionality. Pokročilé nástroje real-time monitoringu umožňujú komplexné analýzy výstupov, e-mailové reporty, prehľadné štatistiky i monitoring sociálnych sietí. Služby Monitora využíva množstvo významných spoločností, medzi ktoré patrí Transparency International, CzechInvest, Sazka, Siemens, rohlik.cz, Ministerstvo dopravy ČR, OMV Česká republika a mnoho ďalších firiem, ktoré chcú efektívne komunikovať a vnímať informácie v širšom kontexte.

Značky: