Na trati Hong Kong – Shenzen – Shanghai s Huawei, časť 3
V prvej a druhej časti nášho blogu sme sa dostali najprv do Hong Kongu a potom do Shenzenu. Zistili sme, ako funguje taká obrovská firma, ako Huawei v Číne nepochybne je. V tejto časti si popíšeme naše stretnutie so šéfom dizajnérskej skupiny, pánom Anthony Smithom. Ten pracoval dlhé roky pre firmu Apple a Philips, teraz sa podieľa na návrhu dizajnu produktov Huawei.
Pre Huawei je dizajn veľmi dôležitý. Osobitne sa venuje pozornosť baleniu produktu
Ako sme sa dozvedeli, pod dizajn patrí úplne všetko. Dôležité je balenie produktu, spôsob jeho rozbaľovania, ale aj to, ako vyzerá príslušenstvo vrátane káblov a napájacieho zdroja.
Výroba Huawei P8
Po tejto návšteve sme smerovali do výrobného závodu firmy Huawei v meste Dong Guan asi 50 km od mesta Shenzen. Zvesti o tom, že Huawei nemá vlastnú výrobu sú mylné, Huawei naopak vlastní jednu z najväčších výrobných podnikov v oblasti Shenzenu. Vedľa neho je to napr. aj výrobných závod firmy Coolpad, ten je však asi o 80 % menší. Rovnako nie je pravda, že základom úspechu lacnej výroby hocičoho elektronického v Číne je žmýkanie zamestnancov do posledných síl či práca detí. Práve naopak, zamestnanci firmy Huawei sú celkom vyškolení ľudia, vo výrobnom závode pracujú na dve smeny. Výrobný závod má dve pracoviská – na jednom sa montujú základné dosky a na druhom sa montujú telefóny. Na výrobnom procese sa podieľajú desiatky ľudí, ale hlavne je to založené na strojoch, ktoré pochádzajú prevažne z Japonska a Francúzska.
Testovanie telefónu zahrňuje aj váženie
Najnáročnejšia je časť s testovaním telefónu a skúša sa úplne všetko. Doba skúšok zaberie 13 hodín. Videli sme ako zamestnanci sledujú displej, počúvajú hudbu, fotografujú a porovnávajú odfotenú scénu a telefonujú. Telefón sa následne dôkladne zabalí, do škatule sa uložia všetky komponenty, celá krabica sa zváži, aby sa zistili, čo je tam naozaj všetko. Následne sa telefóny zabalia do veľkej škatule a v tejto podobe smerujú k zákazníkom. Na stene výrobného závodu potom svieti údaj o tom, koľko dní už nezaznamenali žiadny problém pri výrobe a tiež koľko dní nezaznamenali hlásenie problému od zákazníka. Každý problém sa pritom detailne vyšetrí. Napr. ak sa objaví problém pri 13 hodinách testovania u jediného telefónu, rozoberie sa a zistí sa príčina problému. Telefón sa následne testuje dva krát a až potom postupuje ďalej. Pri hlásení problému od zákazníka sa dá vysledovať presne na súčiastku odkiaľ pochádza a kto telefón presne skladal. Tu sa neoplatí riskovať, dôvera zákazníka je veľmi krehká. Mimochodom, nastavenie procesu výroby na iný telefón nieje nič dramatické. Zmení sa súčiastková základňa, mierne sa modifikujú výrobné procesy a za krátky čas sa vyrába iný model.
Smerujeme do Shanghaia
Naša cesta sa prehupla do ďalšej časti a my smerujeme do Shanghaia. Tu sa stretneme s prezidentom pre mobilné telefóny a nazrieme aj do priestorov, kde sa pred výrobou telefónu tieto náročne testujú napr. na odolnosť voči pádu.
Podobné články
Podvody na internete 2026: Falošný kuriér a AI videá (+VIDEO)
HONOR Magic8 Pro: Prvé dojmy a fotografie z vianočnej Budapešti
FitStream: Keď zdravý životný štýl konečne drží krok s tvojím dňom
Krok späť pre smartfóny: Pamäte budú v roku 2026 klesať, 4 GB RAM sa vrátia
Tajná zbraň Samsungu: Celkom nový Galaxy Z Fold ako kladivo na skladací iPhone
POCO budúci rok zruší viacero očakávaných smartfónov, prídu však nové modely