Účinnými prostriedkami, ako podporiť firemný brand a propagovať firemnú značku sú obsahové kampane Google AdWords.

Brand a firemnú značku môžete v obsahovej sieti propagovať ako bannerovú reklamu, aj natívnymi textovými inzerátmi. Bannery asi netreba nijako viac popisovať, tie pozná každý. Natívne textové inzeráty sú však v Google AdWords ešte celkom novinkou. Natívny textový inzerát sa skladá z obrázka produktu alebo služby, nadpisu, popisu, loga a viditeľnej URL adresy. Google AdWords natívne textové reklamy umiestňuje do bannerových plôch v rámci celej obsahovej siete Google.

Čo je vlastne obsahová sieť Google? Obsahová sieť Google sa celosvetovo skladá z miliónov webov, ktoré sa združujú podľa rôznych tém do skupín a podskupín.

Cielenie podľa tém

Na základe týchto tematických skupín potom môžete svoju reklamu presne zacieliť na konkrétny typ používateľov internetu. Tém a podtém nájdete v Google AdWords niekoľko stoviek, dokonca aj tisícov. Ľahko tak zacielite napríklad na weby, ktoré navštevujú prevažne muži (weby o automobilizme, športe alebo weby o finančných trhoch). Alebo naopak, weby kam chodia prevažne ženy, napríklad weby o materstve, kráse, weby s módnymi trendami.

Cielenie podľa záujmov

Ďalšou možnosťou, ako zacieliť obsahové reklamy, je zacielenie podľa záujmov používateľov. Google zbieraním informácií o používateľoch internetu, zaraďuje každého do záujmových skupín. Napríklad, keď si v jeden deň prezeráte televízory v troch rôznych e-shopoch a v žiadnom z nich nenakúpite, ste automaticky na cca 14 dní zaradený do skupiny „pravdepodobný záujem o nákup televízora“. Môžete teda zacieliť na používateľov, ktorí si v poslednej dobe prezerali konkrétny druh tovaru alebo služby. Záujem o pôžičku, záujem o nákup plastových okien, záujem o poistenie… 

Cielenie na umiestnenie

Tým, že Google obsahuje milióny webov, môžete si vďaka cieleniu na umiestnenie vyberať medzi konkrétnymi stránkami, na ktoré chcete svoju reklamu cieliť. Vybrať si môžete aj z veľkých slovenských webov.

Výhodou cielenia na umiestnenie je aj opačný postup. V prípade, že nechcete na nejakom webe v obsahovej sieti Google svoju reklamu zobrazovať, je možnosť ju v kampaniach AdWords pridať formou vylúčeného umiestnenia. Vylúčiť zo zobrazovania weby, kde nechcete mať svoju reklamu, odporúčam urobiť aj u predchádzajúcich dvoch cielení (podľa tém a podľa záujmov). Ešte lepšie potom zacielite svoju reklamu.

Cielenie podľa demografie

Tu sa klasicky cieli na mužov a ženy. Toto cielenie obsahuje aj skupinu neurčité. Pod tým sa skrývajú používatelia, ktorí buď nevyplnili svoje pohlavie pri zakladaní Google účtu (toto je povinné pole len cca 3 roky), alebo uviedli, že sú muž, ale navštevujú weby s rýdzo ženskou tematikou (platí to aj naopak). Google si tak nie je istý, či nezačiarkli políčko pohlavia len tak „halabala“.

Odporúčania ohľadom cielenia v kampaniach Google AdWords

Rôzne kombinácie cielenia témy × záujmy × umiestnenia spresňuje cielenie vašej reklamy. Nič sa však nesmie preháňať. Pokiaľ kombinácie cielení preženiete, prienik cielení bude veľmi malý a je možné, že Google nebude vaše reklamy zobrazovať vôbec. Vždy je pri skladbe cielenia potrebné dávať pozor na počet oslovených používateľov. Ak vám Google AdWords odhadne počet používateľov na 0 ÷ 1000, vždy nejaký okruh cielenia odstráňte.

Smart Display kampane v obsahovej sieti Google

Novinkou v kampaniach Google AdWords sú tzv. Smart Display kampane.

Smart Display kampane sú plne optimalizovaným a automatizovaným nástrojom od Google.

Tento nový druh kampaní však nemôže použiť každý účet. Google AdWords vám vytvorenie tohto druhu kampaní sprístupní až po splnení podmienok v existujúcich kampaniach. Je potrebné za posledných 30 dní nazbierať minimálne 50 konverzií z obsahovej siete a 100 konverzií z vyhľadávacej siete. Konverziou môže byť nákup na vašom webe, vyplnenie formulára, alebo, ak je to pre vás dôležité, navštívenie stránky s kontaktmi.

Pri vytváraní kampane dodáte napríklad 5 nadpisov, 5 popisov, 15 obrázkov a 2 logá, a Google AdWords vám z týchto podkladov vytvorí viac ako 750 rôznych kombinácií reklamných bannerov a natívnych textových reklám.

V tomto druhu kampane nemožno upravovať žiadne druhy cielenia.

Nastavenie rozpočtu pre túto kampaň je potom už na úrovni alchýmie. Pri zostavách sa nenastavuje cena za klik, alebo zobrazenie, ale cena za konverziu, ktorú by ste chceli dosiahnuť. Pri nastavení reklamnej zostavy by ste však mali zadať cenu za konverziu rovnakú alebo vyššiu, než aká bola priemerná cena za konverziu za posledných 30 dní vo všetkých kampaniach. Denný rozpočet na kampaň by potom mal byť 20-násobkom nastavenej ceny za konverziu.

Príklad: Priemerná cena konverzie za posledných 30 dní je 3 €. 3 € a viac by teda malo byť nastavené ako cieľová cena za CPA. Denný rozpočet je 20-násobok = 3 € x 20 = 60 €.

Mgr. Jana Trojanová
CTO – Technická riaditeľka
Rubriku pripravujeme v spolupráci s Effectix.com

Značky: