Nepatria k typickým vorkoholikom, striktne oddeľujú voľný čas od práce, aktívne vyhľadávajú zábavu, výborne ovládajú technológie, nemajú radi konzervatívne riadenie v práci a hltajú nové informácie z rôznych online zdrojov aj mimo médií.
Práve táto nastupujúca generácia mladých ľudí Y a Z narodených od 80. rokov a neskôr je najčastejším zákazníkom online služieb, ako napríklad objednávanie jedál, taxi či zliav. Šéfovia najväčších portálov online služieb na Slovensku sa zhodujú, že uspokojiť túto cieľovú skupinu nie je jednoduché. Vyžadujú pestrosť, rýchle dodanie služby, technologické inovácie a najmä inšpiráciu pre voľný čas.
„Výhodná cena už nie je pre väčšinu našich zákazníkov hlavným dôvodom návštevy zľavového portálu. Na Zľavomate hľadajú inšpiráciu najmä na voľné chvíle pre seba, svojich priateľov a rodinu. Čím je ponuka pestrejšia a častejšie sa mení, tým častejšie mladí ľudia portál navštevujú – podobne ako kontrolujú spravodajské portály alebo sociálne siete pre nové správy. S technológiami dokážu dnešní tridsiatnici veľmi slušne narábať, preto si môžeme dovoliť do aplikácie vložiť napríklad zaujímavé funkcie ako trhačku kupónov či vyhľadávanie zliav v okolí,“ uviedol Štefan Miho, marketingový manažér Zľavomat.sk.
Podľa Country managera mobilnej taxi aplikácie Liftago Tomáša Sroku si aj taxíky cez aplikáciu v smartfóne počas dňa najviac objednávajúmladí podnikatelia, manažéri agentúr či start-upisti z kategórie tridsiatnikov, ktorí riadia rôzne projekty a musia sa rýchlo presúvať medzi stretnutiami. „Taxi aplikáciu Liftago využívajú počas pracovných dní najmä ľudia vo veku 25 až 35 rokov s vyšším príjmom, ktorí chcú efektívne využívať svoj čas aj používaním nových technológií. Ľahko a rýchlo dostupné taxi je pre nich pohodlnejšia voľba než dlhé hľadanie parkovacieho miesta v preplnenom centre mesta. Mladí tridsiatnici zároveň používajú taxi aj ako doplnok mestskej dopravy,“ povedal T. Sroka.
Využívanie technológií nie je výnimkou pre generáciu Y a Z ani pri riešení stravovania. Okrem videoreceptov si mladí ľudia čoraz častejšie doprajú jedlo zo svojej obľúbenej reštaurácie bez toho, aby museli odísť od počítača alebo z domu. Potvrdzuje to obrovský, až 80% medziročný nárast online objednávok dovozu jedla z reštaurácií na portáloch DajmeJedlo.sk a DameJidlo.cz, ktoré vlani prevzal start-up gigant nemecký Delivery Hero.
„Slováci aj Česi si zaobstarávajú jedlo najmä domov, do práce, na párty pre priateľov či na firemný večierok. Typický zákazník donáškovej služby má 26 – 33 rokov. Väčšinou je slobodný, býva vo väčšom meste a je zamestnaný v administratíve alebo technológiách, kde prevažne pracuje s počítačom. Sledujeme nový trend, že donášku najmä obedov si zákazníci plánujú dlhšie vopred tak, aby boli pracovne efektívni a stihli čo najlepšie využiť obedňajšiu pauzu,“ prezradil Marcel Milo, marketingový manažér DajmeJedlo.sk.