Domáce kino je pre mnohých jeden zo spôsobov, ako si vychutnať nielen TV vysielanie, Blu-ray filmy, ale aj dobrú hudbu.

Problémom však býva ochota prijať spleť káblov a rozostaviť neraz ťažké alebo nepraktické reproduktory. Bose na to ide úplne inak. Má vlastný reproduktor k TV označený ako SoundTouch 300. Vystačíte si aj s ním, no ak chcete absolútny zvuk, pripojiť môžete špeciálny basový reproduktor a dva satelity na vytvorenie priestorového zvuku. Všetky súčasti sme vyskúšali spolu.

Hlavný reproduktor je SoundTouch 300. Je to úzky reproduktor typu soundbar, ktorý umiestnite pod alebo pred TV. Bude základom domáceho multimediálneho systému. Pripojíte sa k nemu cez Wi-Fi, Bluetooth, optiku alebo cez HDMI kábel. Zostava sa dá ovládať z počítača alebo smartfónu.

Rozšíriteľný zvuk

Už na pohľad ide o luxusný produkt, ktorý sám o sebe skrášli vašu miestnosť. Horná časť je z temperovaného skla a zvyšok z hliníka. Sám o sebe je to poriadny kus „dosky“. Podporuje rýchle spárovanie cez NFC. Ak si k nemu prikúpite aj basový reproduktor a dva satelity na vytvorenie priestorového zvuku, pripoja sa k reproduktoru automaticky, bezdrôtovo. Káblov sa nezbavíte, nakoľko oba satelity treba napájať samostatne a majú vlastné adaptéry, tak aj basový reproduktor. Zbavíte sa však prepojenia s audiokáblami. Výrobca ponechal používateľom voľnú ruku a v prípade basového meniča sa dá so soundbarom prepojiť klasickým 3,5 mm audiokáblom.

Súčasťou balenia je diaľkový ovládač, ktorý bude slúžiť aj na ovládanie internetových aplikácií napojených v aplikácii Bose. Ak si teda budete púšťať hudbu cez počítač alebo zo smartfónu, budete môcť ovládačom ovládať aj ich aplikácie. Teda napríklad „lajkovať“ si pesničky a potom ich umiestňovať priamo do zoznamu Songs v Spotify. Princíp je podobný ako na multimediálnych reproduktoroch tejto značky. Tu sú prvky premiestnené do ovládača. Priamo ním sa dá nastaviť intenzita basového reproduktora v piatich stupňoch. Piaty stupeň rozozvučí basový reproduktor Acoustimass 300 naozaj poriadne.

Maximálne štýlový basový reproduktor Acoustimass 300

SoundTouch 300 má celkovo štyri meniče. V zásade nepotrebujete ďalšie rozšírenia. Iste, rozšírenia dodajú zvuku správnu atmosféru. Bez pripojeného subwooferu bude produkcia nízkych tónov vedená priamo zo soundbaru. Ak sa pridá subwoofer, presmerujú sa nízke tóny prioritne na Acoustimass 300. Tento doplnok používa technológiu QuietPort, ktorá má na svedomí práve hutné basy bez skreslenia. Spraviť basový reproduktor nie je žiadna veda, no spraviť ho poriadne, chce už trochu umu. Váži 13,6 kg a je to poriadny kus „hardvéru“. Vo vnútri má špeciálne tvarovaný basový tunel, hlavný nízkofrekvenčný menič smeruje nahor na sklenenú dosku. Tá ladí so štýlom SoundTouch 300.

Virtually Invisible 300 sú dva satelity, ktoré sa k systému pripoja bezdrôtovo. Iná možnosť nie je a nijako to neprekáža. Naopak, popri 9 metrových kábloch to bude len prospešné. Na umiestnení satelitov si treba dať záležať. Ak ich pridáte do vášho zvukového systému, je vhodné spustiť sprievodcu analýzou zvuku znova.

Na to, aby ste ich naplno využili, potrebujete kvalitný obsah. Hrať budú aj bežné stereo, ktoré zostava spracuje a rozšíri do všetkých reproduktorov. No ideálne využitie je na sledovanie TV s podporou priestorového zvuku alebo hranie hier. V prípade primárneho počúvania hudby si vystačíte s hlavných soundbarom a modulom Acoustimass 300.

Na dosiahnutie ozajstného 5.1 zvuku potrebujete satelity Virtually Invisible 300

Kvalita zvuku

Kvalita zvuku je veľmi dobrá. To budete počuť od prvého okamihu. Pri prvej inštalácii, resp. po zmene rozmiestnenia je na ideálny zvuk treba zapojiť špeciálne „slúchadlá“ s mikrofónmi ADAPTiQ, ktoré budú analyzovať reprodukciu. Na základe toho interný zvukový systém vyhodnotí parametre na zabezpečenie čo najlepšej reprodukcie. Reprodukcia je vynikajúca, a to najmä v oblasti čistoty jednotlivých frekvenčných pásiem. No toto je zostava, kde hneď rozpoznáte nízku kvalitu hudby napr. z YouTube. Nie všetky no väčšina klipov z tohto zdroja je určená pre takpovediac „bežné reproduktory“. Na výkonnejšej zostave, ako je táto, budete počuť zastretú reprodukciu. Baviť sa o tom, aby ste mali doma všetko vo formáte FLAC asi nemá zmysel. No v tomto prípade, ak môžete, použite čo najkvalitnejší zdroj hudby. Oplatí sa to. Na streamovacích službách si nastavte vysokú kvalitu zvuku, budete to hneď poznať.

Extra vlastnosťou sú silné basy, no nie kontinuálne, len v určitých okamihoch hudobnej reprodukcie. Ak teda na to máte odpovedajúce nahrávky. V prípade, že počúvate hudbu so silnými basmi, reproduktor ich podá ako vhodný doplnok, nebude prekrývať hlavný soundbar. Zároveň v prípade extrémnejších výkyvov budete cítiť dunivé burácanie a vibrácie na podlahe. Pointou však je, že budete mať pocit, ako keby tento dunivý zvuk prichádzal z iného miesta. Na umocnenie zážitku je to vynikajúce, zároveň vás toto burácanie nebude nijako rušiť ani deformovať hudbu.

Bose SoundTouch 300 je výborný zvukový systém v soundbare. Mnohí by mohli namietať, že soundbar nemôže hrať tak ako veľký reproduktor. Kto však pozná značku Bose detailnejšie, vie, že dokáže z malého objemu vyprodukovať vynikajúci zvuk. To platí aj pre tento prípad. Pokojne si môžete kúpiť SoundTouch 300 samostatne. Ale aj tak vám odporúčame aj basový reproduktor Acoustimass 300. No a keď chcete ešte lepší zážitok z priestorového zvuku, je tu súprava Virtually Invisible 300.

Hodnotenie:

+ špičkový zvuk, bezdrôtové riešenie, automatické pripojenie, basový menič
– občas potreba manuálne pripojiť reproduktory cez softvér