Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Presne pred rokom prišli na Slovensko moderné platby prostredníctvom mobilnej aplikácie Google Pay. Prvou veľkou bankou, ktorá službu priniesla, bola Slovenská sporiteľňa. Využívanie Google Pay výrazne prekročilo očakávania, najväčšia banka eviduje neustály nárast počtu klientov aj platieb. Za posledný štvrťrok 2018 narástol objem platieb o takmer 40 %.

Užívatelia Google Pay urobia v priemere dvakrát viac platieb ako tí, čo platia priamo platobnou kartou. Služba sa teší veľkej popularite, reakcie klientov sú v drvivej väčšine pozitívne, čo potvrdzuje aj hodnotenie aplikácie v obchode Google Play.

„Rozdiely vo využívaní Google Pay a platobných kariet sú aj v sumách, ktoré aplikáciou ľudia platia. Pri vyšších čiastkach používajú Google Pay porovnateľne s platobnými kartami. Pri nižších platbách však aplikácia výrazne vedie. Znamená to, že mobilom platíme aj také drobnosti, na ktoré sme doteraz nevyberali platobnú kartu z peňaženky ale radšej zaplatili mincami,“ vysvetľuje Milan Bednár, vedúci oddelenia denného bankovníctva Slovenskej sporiteľne.

Google Pay je jednoduchý, rýchly  a bezpečný spôsob platby mobilným telefónom bez použitia peňaženky v obchodoch aj na internete. Používať ho je možné na zariadeniach so systémom Android 4.4 alebo vyšším, ktoré podporujú technológiu NFC.

Bezpečnosť je základným stavebným prvkom Google Pay. Služba využíva všetky bezpečnostné prvky poskytované bankou, ktoré dopĺňa ešte ďalšia úroveň zabezpečenia. Preto táto platobná metóda pri platbe u obchodníkov nezdieľa s nikým vaše číslo karty. Namiesto toho pre každú platbu vytvorí jedinečné virtuálne číslo účtu a zároveň bezpečnostný kód,  ktorým bezpečne spojí transakciu s konkrétnym bankovým účtom. Navyše, na rozdiel od straty peňaženky, môžu používatelia Google Pay zistiť polohu strateného telefónu vďaka funkcii „Nájdi moje zariadenie”. Potom ho môžu na diaľku buď uzamknúť novým heslom alebo, v prípade potreby, celý vymazať. Pri strate telefónu nie je nutné deaktivovať platobnú kartu, pretože jej údaje sa v telefóne nenachádzajú.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.