Týka sa to aj noviniek zo série Galaxy S22.

Podľa webu SamMobile sa Samsung snaží limitovať výkon svojich telefónov, no dôvod zatiaľ nie je jasný. Je tu predpoklad a ten súvisí s batériou a rizikom pri prehrievaní smartfónu. Poďme ale pekne poporiadku a pozrime sa o čo vlastne ide. Samsung vo svojich smartfónoch používa službu Games Optimization Service. Vyzerá, že tá je pravou príčinou, prečo niektoré hry nedosahujú požadovaný výkon. Služba síce optimalizuje hranie hier, no to zároveň nemusí nutne znamenať ich zrýchlenie.

Tzv. game booster funkcie slúžia na vyčlenenie výkonu zariadenia na hranie hier. Karta sa ale môže obrátiť a tak v závislosti na teplote, môže byť výkon CPU a GPU jadra obmedzovaný. Potiaľto by vysvetlenie mohlo dávať zmysel a odpoveď by sme považovali za adekvátnu.

Avšak, objavil sa zoznam hier, ktoré budú prednostne limitované a sú ich tisícky. Ak je hra na zozname GOS, už vopred je jasné, že vám nebude bežať tak plynule, ako si nastavíte. Na stránke Clien si môžete pozrieť niektoré porovnania na telefónoch Galaxy S10 a S22 so zapnutou alebo vypnutou funkciou GOS.

Tá sa ale bežne vypnúť nedá a rootovanie telefónu by preklopilo tzv. Knox Warranty Bit, čím znefunkčníte niekoľko aplikácií. Jediné riešenie je manuálne nastavenie hodnôt FPS cez Games Booster Plus ako súčasť herných pluginov. Samsung sa vyjadril aj, že situáciu preverí a „plánovanie výkonu hier“ je v réžii funkcii Game Booster.

Primárne má teda zvýšiť výkon v hrách, prečo sa tak nedeje, je súčasťou šetrenia. Mohlo by sa jednať aj o softvérovú chybu. Keď si zoberiete porovnanie CPU Exynos 2200 a Snapdragon 8 Gen 1, sú si veľmi podobné a nie je dôvod, aby boli nové S22 pomalšie ako konkurencia na Snapdragonoch.

Oficiálne vyjadrenie spoločnosti Samsung:

„Našou prioritou je poskytovať najlepšiu zákaznícku skúsenosť plynúcu z používania našich smartfónov. Funkcia Game Optimizing Service (GOS) bola navrhnutá tak, aby pomohla herným aplikáciám dosahovať vysoký výkon a zároveň efektívne riadila teplotu zariadenia. Služba GOS neupravuje výkon neherných aplikácií. Vážime si spätnú väzbu, ktorú dostávame k našim produktom, a po starostlivom uvážení plánujeme čoskoro vydať aktualizáciu softvéru, ktorá umožní používateľom ovládať výkon herných aplikácií.“

Zdroj: SamMobile

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.