Technologické konzorcium Khronos, zodpovedné za OpenGL, WebGL a Vulkan API, obrátilo pozornosť na virtuálnu realitu.
Jedným z aktuálnych problémov virtuálnej reality je roztrieštenosť trhu. Existuje viacero enginov pre vývoj VR hier, vývojári majú na výber z niekoľkých platforiem pre digitálnu distribúciu svojich VR hier, a niekoľko rôznych zariadení, pre ktoré vyvíjať – no každé je iná platforma, s odlišnými potrebami. Vyvíjať softvér pre VR nie je jednoduché.
Cieľom Khronosu je vytvoriť otvorený štandard pre virtuálnu realitu, ktorý by bol aplikovateľný naprieč zariadeniami rôznych výrobcov a každý by ho mohol využívať bezplatne bez akýchkoľvek licenčných poplatkov. Nové API by fungovalo ako štandard, ktorý odstráni potrebu optimalizovať všetky detaily pre každú jednu platformu. Priamo v ňom budú zabudované všetky potrebné API pre headsety, ovládače a ďalšie prvky všetkých VR systémov.
Členmi konzorcia, okrem iných, sú Oculus, Razer, Valve, Google, AMD, Nvidia, Intel, ARM, Tobii a ďalšie firmy. Žiaľ, HTC a Samsung, dvaja z najväčších hráčov na poli VR, sa zatiaľ do konzorcia nezapojili – ich začlenenie by bolo prínosom pre posun VR vpred. Takisto podozrivo chýba Qualcomm, firma, ktorá sa chystá vyrábať procesory špecificky určené len pre VR. Khronos však stále prijíma nových členov a dúfa, že aj ďalšie firmy sa zapoja do vytvárania spoločnej budúcnosti pre virtuálnu realitu.
Zdroj: Khronos