Najväčšia banka na Slovensku spúšťa svoju vianočnú kampaň s odkazom Dobrých a zodpovedných Vianoc. Tá nadväzuje na letnú kampaň prezentujúcu dlhodobú hodnotovú komunikáciu značky. Slovenská sporiteľňa pomocou hashtagu #mamnato šíri odkaz o sile jednotlivca meniť svoj život, spoločnosť či krajinu. Túto silu má v sebe každý z nás. Vianočná kampaň sa nesie v rovnakom duchu a banka si ňou obsadzuje tému moderných a zodpovedných Vianoc. Kampaň bola vytvorená v spolupráci s agentúrou Zaraguza.
Spot o priateľstve medzi dievčatkom a vianočným stromčekom vyvoláva silnú emóciu. Tá je podporená okrem ústrednej myšlienky Darujte dobro, dostanete šťastie aj cover verziou pesničky Sweet Child O‘ Mine od známej kapely Guns N’ Roses.
„Vianočnou kampaňou nadväzujeme na hodnotovú komunikáciu našej značky a jej pozicioning. Ako inovatívny a zodpovedný líder chceme ľudí inšpirovať pomocou emócie k tomu, aby k Vianociam a aj k predvianočným nákupom pristupovali zodpovedne,“ hovorí vedúci oddelenia marketingovej komunikácie Peter Holík.
Banka však o zodpovedných Vianociach nielen hovorí, ale rozhodla sa k nim ľuďom aj dopomôcť. Pripravila web (aktívny od 16.11.), na ktorom budú môcť ľudia súťažiť o živý stromček v kvetináči a adventný kalendár s 24 tipmi a trikmi pre zodpovedné trávenie Vianoc. Podporí tiež myšlienku dobrého a zodpovedného nakupovania darčekov vďaka Štedrej karte a mobilným platbám cez Google Pay. Zodpovedne prebiehala aj produkcia TV spotu. Slovenská sporiteľňa pri natáčaní použila ekologický celulózový umelý sneh, catering bez plastov, tiež sa triedil odpad vzniknutý pri natáčaní.
Slovenská sporiteľňa sa spolu so svojou nadáciou venuje zeleným projektom dlhodobo. Mnoho rokov podporuje napríklad Nadáciu Ekopolis, neziskovú organizáciu Živica či cykloiniciatívu v Banskej Bystrici. Najviac zelených projektov (až 15 ročne) Nadácia Slovenskej sporiteľne podporuje v rámci grantového projektu Obce bližšie k vám v kategórii Životné prostredie.
“Vianoce sú na jednu stranu najkrajším obdobím roka, sviatky radosti a pokoja. Na druhej strane je to obdobie nezodpovedného konzumu. Kvôli pár dňom hojnosti dochádza k výraznému a nezodpovednému zadlžovaniu, obrovskému plytvaniu s potravinami a tvorbe odpadu. Tento paradox sa stal základným insightom, na ktorý chceme reagovať.” hovorí Juraj Pobjecký, hlavný stratég agentúry Zaraguza.