Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Médiá z celej Európy, vrátane slovenských, sa budú môcť už tretí krát uchádzať o podporu na ich inovatívne projekty v oblasti digitálnej žurnalistiky či rozvoja nových obchodných modelov.

DNI Inovačný fond, ktorý  je jedným zo základných pilierov iniciatívy Googlu, tzv. Digital News Initiative (DNI), otvára už tretie kolo grantového programu, na ktorý je celkovo vyčlenených 150 miliónov eur. Minulý rok (v prvom a druhom kole) boli udelené granty pre 251 ambicióznych projektov z 27 európskych krajín, ktoré boli podporené celkovou sumou 51 miliónov eur. Uspieť sa podarilo aj vydavateľom slovenských denníkov – SME (Petit Press) a Denníka N (N Press).

Tretie grantové kolo sa spúšťa dnes 7. marca a bude otvorené až do 20. apríla 2017. Vybrané projekty budú oznámené už začiatkom letných prázdnin!

Google sa touto cestou snaží podporiť nové nápady. Prostredníctvom DNI Inovačného fondu chce motivovať vydavateľstvá k hľadaniu nových spôsobov, ako napredovať a dať ich myšlienkam skutočnú tvár. Projekty môžu byť zamerané na podporu rozvoja nových biznis modelov, inovatívnym spôsobom pristupovať k digitálnej žurnalistike, prípadne meniť spôsob, akým používatelia konzumujú správy. Google v rámci tejto iniciatívy podporuje spoluprácu medzi regiónmi, či medzi jednotlivými odvetviami. V rámci tretieho kola je novou oblasťou záujmu testovanie nových spôsobov monetizácie, ktoré by potenciálne dokázali odkryť nové možnosti príjmu pre mediálne domy.

V 2. grantovom kole boli medzi úspešnými žiadateľmi o podporu DNI Inovačného fondu aj projekty vydavateľov slovenských denníkov – SME (Petit Press) a Denníka N (N Press).

Víťazné slovenské projekty:

  • Platforma REMP (Reader´s engagement and monetization platform) je založená na spolupráci vydavateľov z 3 krajín – slovenského N Press, českého Internet Info a maďarského Magyar Jeti. Ide o platformu založenú na open-source nástrojoch, ktorá ma vydavateľom pomôcť lepšie pochopiť a monetizovať ich publikum, zhodnotiť ich obsah a predávať ich služby s využitím najlepších skúseností stránok zaoberajúcich sa elektronickým obchodom.
  • Webová aplikácia Sľuby.sk – ide o projekt vydavateľstva Petit Press, aplikácia umožní verejnosti aj novinárom „trackovať“ sľuby politikov a iných osobností verejného života.

Iniciatíva Digital News Initiative začala partnerstvom Googlu len s niekoľkými európskymi vydavateľstvami. Dnes ju tvorí ekosystém vyše 180 organizácií a spoločne podporujú kvalitnú online žurnalistiku prostredníctvom nových technológií a inovácií, vrátane open-source projektu AMP (Accelerated Mobile Pages) pre rýchlejšie načítanie článkov zo spravodajských serverov na smartfóny a tablety alebo aj YouTube Player pre vydavateľov, ktorý sa využíva na spravodajských portáloch v Európe.

 

Značky: