Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slováci čoraz častejšie využívajú internetbanking či mobilné bankovanie. Aktuálne internetové bankovníctvo na Slovensku využíva 78 % Slovákov. Pred nami skončila Česká republika, kde online bankovanie využíva 80 % obyvateľov. Zo sledovaných krajín výrazne menej využívajú túto službu Maďari (49 %), Chorváti (45 %), Srbi (36%) či Rumuni (33 %). Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre skupinu Erste zrealizovala spoločnosť IMAS International počas septembra tohto roka. 

Z vekových kategórií najčastejšie bankujú ľudia vo veku 15- 29 rokov, a to až 92 %, najmenej 50 roční a starší (64 %). „Medziročne sa počet ľudí využívajúcich internetové bankovníctvo na Slovensku zvýšil o 10 %. Ide o najväčší nárast zo sledovaných krajín. Pred tromi rokmi využívali internetbanking ani nie dve tretiny Slovákov,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.

Na Slovensku k internetovému bankovníctvu viac inklinujú muži (82 %)  v porovnaní so ženami (74 %). Platobné platformy ako PayPal, Apple Pay či Google Pay využíva na Slovensku 38 % ľudí. V tomto prípade sme na tom rovnako ako Česi, najmenej tieto platformy využívajú Srbi (19 %). Počet ľudí využívajúcich PayPal, Apple Pay či Google Pay sa za posledné tri roky zdvojnásobil.

Slováci prostredníctvom internetu nielen bankujú, ale aj čoraz častejšie nakupujú. Z prieskumu vyplýva, že online obchody využívajú na nákup oblečenia, obuvi či rôznych doplnkov 61 % Slovákov, zhodne 61 %-tný podiel zaznamenala elektronika ako TV, počítače, tablety či smartfóny. Najmenej nakupujeme prostredníctvom internetu jedlo (22 %). Postupne menej ľudí je takých, ktorí si nevedia predstaviť, žeby si objednávali jedlo online. Aktuálne ich nie je ani polovica, pred troma rokmi sa v neprospech objednávania jedla cez internet vyjadrili viac ako dve tretiny Slovákov.

„Vyše polovica Slovákov nakupuje cez internet letenky alebo platí za hotel či iné cestovné položky. Rovnako vyše 50 % Slovákov uviedlo, že cez interne nakupuje knihy. Česi najčastejšie nakupujú online knihy (61 %), Maďari zase elektroniku (43 %),“ dodala Buchláková.