Väčšina divákov sleduje televíziu viac ako jednu hodinu denne.
„Telka“ pritiahne každý deň pozornosť väčšiny divákov na Slovensku – viac ako 82 percent z nich pozerá televíziu aspoň jednu hodinu denne. Ukázal to výskum pre spoločnosť SAS ASTRA, podľa ktorého si viac ako tretina divákov (34 percent) užíva sledovanie obľúbených programov 1 až 2 hodiny denne, 33 percent divákov strávi denne pred obrazovkou 3 až 4 hodiny a zvyšných 15 percent pozerá televíziu viac ako 4 hodiny denne. Okrem toho, takmer tri štvrtiny televíznych divákov majú v domácnosti k dispozícii dve a viac zariadení na sledovanie televízie.
Presnejšie, až 73 percent z nich má v domácnosti k dispozícii viac ako jeden prijímač. Absolútnu dominanciu má televízny prijímač. Nachádza sa až v 97 percentách domácností. Okrem toho, 39 percent divákov používa na sledovanie televízie aj notebook. Každý štvrtý (25 percent) pozerá televíziu aj na klasickom PC a približne 17 percent divákov sleduje programy aj na mobilnom telefóne. 13 percent opýtaných používa tablety. “Notebooky sú ako druhá voľba najbežnejšie pre ľudí vo veku 18-24 rokov. Okrem toho táto skupina spomedzi ostatných najviac preferuje aj smartfóny. Klasický televízor však zostáva centrum zábavy pre celú rodinu,” upresňuje výsledky prieskumu Martin Ornass-Kubacki, viceprezident a regionálny riaditeľ SES Video pre strednú a východnú Európu.
Čo sa týka televízneho obsahu, najmenej spokojní sú diváci, ktorí prijímajú TV signál prostredníctvom terestriálneho vysielania. Celých 40 percent z nich pokladá ponuku kanálov za nezaujímavú. Pre ostatných divákov je momentálna televízna ponuka významne atraktívnejšia. Až 72 percent respondentov z radov prijímateľov satelitného vysielania považuje ponuku za zaujímavú, rovnako ako približne 80 percent sledovateľov IPTV a káblovej televízie.
Jedna z ďalších otázok sa týkala povedomia o satelitných operátoroch. ASTRA satelity sa tešia najväčšej popularite. Poznalo ich až 66 percent televíznych divákov. Spomedzi prijímateľov satelitného signálu ich poznalo až 72 percent opýtaných. “ASTRU poznajú dve tretiny slovenských divákov vďaka tomu, že satelitné vysielanie je vo všeobecnosti jedným z najrozšírenejších spôsobov príjmu televízneho signálu na Slovensku” uzatvára Martin Ornass-Kubacki.