Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Lepšie zdieľanie dát a rozšírenie zefektívnenia fungovania Sociálnej poisťovne a Centra právnej pomoci sú eurofondové projekty, ktorými v praxi pokračuje ťaženie proti byrokracii. Toto sú technické riešenia pre realizáciu princípu Jeden krát a dosť, ktoré prinesú nové IT projekty. Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu zverejnil vyzvania na národné projekty.

 Významné projekty na zníženie byrokracie, centrálne riadenie ľudských zdrojov v štátnej správe, zefektívnenie fungovania Sociálnej poisťovne a Centra právnej pomoci schválil Riadiaci výbor prioritnej osi 7 Informačná spoločnosť Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (PO7 OPII) pod vedením vicepremiéra Petra Pellegriniho v decembri 2017.

Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu ako Sprostredkovateľský orgán pre Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII) zverejňuje vyzvania na národné projekty:

  • projekt „Centrálny informačný systém štátnej služby“ (CISŠS),
  • projekt „Efektívny manažment údajov v prostredí Sociálnej poisťovne“ (MÚSP),
  • projekt „Informačný systém Centra právnej pomoci “ (ďalej len „IS CPP“).

Cieľom CISŠS je vybudovanie nadrezortného personálno-informačného systému, ktorý bude fungovať ako centrála riadenia ľudských zdrojov v štátnej správe. Výhody tohto projektu pre občana predstavujú hlavne centralizované a dostupné informácie o voľných pracovných miestach a výberových konaniach pre celú štátnu správu. Uchádzači a zamestnanci budú proaktívne informovaný o dôležitých personálnych informáciách.

Projekt MÚSP zabezpečí, že Sociálna poisťovňa bude používať kvalitné a jednotné údaje získané od ostatných orgánov verejnej moci (OVM), aby tieto údaje nemuseli žiadať od fyzických alebo právnických osôb. Rovnako bude jednotný spôsob poskytovania údajov Sociálnej poisťovne platiť smerom k iným úradom a inštitúciám.

IS CPP nahradí existujúce, nedostatočné riešenie a zároveň poslúži ako IT podpora pre pripravovanú reformu na posilnenie a dobudovanie kapacít v oblasti poskytovania právnej pomoci a prevencie eskalácie právnych problémov. Projekt zabezpečí nielen softwarové riešenie, ale zároveň aj IKT vybavenie jednotlivých pracovísk Centra právnej pomoci tak, aby bolo možné plnohodnotne poskytovať právnu pomoc, konzultácie a iné služby a zároveň eliminovať administratívnu záťaž pre obe zúčastnené strany. Súčasne sa pokryjú procesné zmeny súvisiace s rozšírením agendy Centra právnej pomoci o oblasť osobného bankrotu.

Všetky projekty podporujú realizáciu princípu „jeden krát a dosť“ a ich spoločným menovateľom je znižovanie administratívnych nákladov, zvýšenie automatizácie procesov, podpora zdieľania údajov medzi registrami a úspora času aj peňazí.

Vyzvania na národné projekty sú spolu s ďalšími podrobnými informáciami zverejnené na stránkach www.informatizacia.sk, www.opii.gov.sk a www.partnerskadohoda.gov.sk .

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.