Populárnu platformu YouTube čakajú širokospektrálne zmeny v obsahu pre detské publikum.

Tvorcovia obsahu pre deti budú výrazne ovplyvnení novými zmenami, ktoré zavádza YouTube. Cieľom je ukončiť používanie osobných údajov detí na účely reklamy. Suma 100 miliónov má byť pritom využitá v priebehu troch rokov na vytváranie originálneho obsahu pre YouTube a YouTube Kids po celom svete.

Predstavitelia Kampane za detstvo bez komercie (CCFC) v poslednej dobe viedli tlak na vyšetrovanie, nakoľko Google podľa nich dlhodobo zneužíval deti na zhromažďovanie osobných údajov. Spoločnosť Google taktiež využívala prezeranie YouTube deťmi na obohatenie sa z reklám. 

Nový kontrolovaný obsah pre deti nemá obsahovať sexuálne témy, násilie, či iné témy, ktoré sú pre mladšie publikum nevhodné. Cieľom YouTube je aj osobitne riešiť problémy, týkajúce sa propagačného obsahu vo videách. Videá by mohli byť postavené na obchodnej dohode medzi tvorcami videí a značkou, ktorá predstaví produkty výmenou napríklad za priamu platbu.

Prehodnocovaniu sa nevyhne ani obsah, v ktorom deti ovplyvňujú ďalšie deti a stali sa tak zdrojom príjmu pre ich rodičov.

Zdroj: TechCrunch

Prečítajte si aj:

Apple sa rozhodol po prvýkrát streamovať svoju septembrovú konferenciu aj na YouTube

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.