Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Rakuten Viber, jedna z popredných komunikačných platforiem na svete, zvýšila svoju kapacitu pre kľúčové služby a vytvorila niekoľko iniciatív s cieľom posilniť súdržnosť ľudí a udržať ich psychickú pohodu v dobe globálnej pandémie COVID-19. Výsledkom týchto aktivít je nárast využívania služieb komunikačnej platformy po celom svete.

V posledných týždňoch zaznamenala aplikácie Viber nárast aktivity užívateľov v rámci celej platformy. Najpopulárnejšími nástrojmi sú v súčasnosti komunikačné možnosti, ktoré aplikácia ponúka – hlavne skupinové správy a hovory. Skupinových správ bolo v porovnaní s posledným týždňom v januári poslaných o 134% viac. Počet prijatých skupinových hovorov sa u priemerného používateľa navýšil v posledných dvoch týždňoch o 370%. Priemerná angažovanosť v komunitách vzrástla o 78% a to v súvislosti s projektmi, akými je napríklad aktuálne spravodajstvo denníka Washington Post. Prispievajú k tomu aj ďalšie iniciatívy, ktoré vznikli s cieľom šíriť užitočné informácie medzi užívateľmi Viber v čase, keď sú osobné kontakty obmedzené na minimum.

Od vypuknutia pandemie COVID-19 došlo k:

  • Navýšeniu počtu denných aktívnych užívateľov Viber o 18% v priebehu marca;
  • Počet nových užívateľov, ktorí sa do aplikácie registrujú každý deň je vyšší o 25%;
  • Hovory prostredníctvom aplikácie sú dlhšie – dĺžka hovorov vzrástla o 35%;
  • Ľudia tiež posielajú o 75% viac videí.

“V tomto zložitom období robíme všetko pre to, aby sme pomohli učiteľom a študentom, kolegom, partnerom, priateľom a rodinám zostať v nepretržitom kontakte. Naši užívatelia sa na nás spoliehajú a my budeme naďalej vylepšovať ich možnosti, ako komunikovať slobodne a bezpečne,” povedal Djamel Agaoua, CEO Rakuten Viber.

Novinky týkajúce sa aplikácie zahŕňajú:

  1. Navýšenie počtu účastníkov skupinových hovorov z päť osôb na dvadsať;
  2. Rozposlanie správy o dôležitosti nasledovať zdravotné doporučenia niekoľko miliónom používateľov Viber v 22 jazykoch;
  3. Spustenie chatbota spoločne s WHO s cieľom oddeliť fakty o koronavíruse od dezinformácií. Viber tiež s rovnakým cieľom spolupracuje s Unicef U-Reports na zverejňovaní noviniek a informácií v reálnom čase v niekoľkých jazykoch;
  4. Vytvorenie oficiálnych komunít pre šírenie oficiálnych informácií o COVID-19 spolu s relevantnými inštitúciami v 12 krajinách. Užívatelia tak môžu dostávať oficiálne a dôveryhodné informácie o pandémii a relevantných opatreniach;
  5. Spustenie novej “zostaňte doma” samolepkovej kampane s cieľom zabaviť užívateľov v čase, keď sa nemôžu stretávať so svojimi blízkymi.

Najnovšie informácie o aplikácii Viber sú vždy pripravené v oficiálnej komunite Viber Slovakia. Tu sa dozviete novinky o nástrojoch v aplikácii a môžete sa tiež zúčastniť zaujímavých ankiet.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.