Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Má vám kto po kliknutí na produkt zákazníkom zabaliť tovar, máte vlastný sklad, distribúciu a logistiku? Pravdepodobne ste na biznis počas koronakrízy pripravení. Nie všetci podnikatelia sú však v podobnej situácii. Mnohí prešli do sveta eCommerce náhle, s cieľom prežiť časy karantény a stretli sa s výzvou, ako zabezpečiť úspešné a bezpečné doručenie produktu až k zákazníkovi. Koronakríza navyše nakupovanie cez internet zintenzívnila a ukazuje sa, že aj po uvoľnení karanténnych opatrení záujem o eCommerce neopadne. Vlastniť eshop sa preto pre podnikateľov stane samozrejmosťou v oveľa väčšej miere. Udržať nový biznis nad vodou pomôže dobre zvládnutý fulfillment.

Nárast predaja niektorých produktov cez eshopy je prirodzenou odpoveďou na koronakrízu. Pre mnohých podnikateľov, ktorí doteraz cez internet nepredávali, je zakladanie eshopov prirodzeným reflexom podnikateľského prežitia.

„A dobrým krokom do budúcnosti, pretože nie je dôvod očakávať, že náhly vzostup eCommerce opäť opadne. Nakupovanie cez internet dosahuje úrovne čísel z obdobia Vianoc, no pravdepodobne už nemusí klesnúť späť na pôvodnú úroveň. Mnoho ľudí, ktorí doteraz nedôverovali nakupovaniu cez internet, si eCommerce počas koronakrízy osvojí natoľko, že sa nebudú chcieť vzdať nakupovania z pohodlia domova ani po uvoľnení karanténnych opatrení. Očakávam, že viac cez internet budú nakupovať aj seniori nad 65 rokov a že ľudia začnú podstatne viac dôverovať nakupovaniu potravín cez internet,“ konštatuje Michal Helcman, manažér spoločnosti Swiss Point.

Zánik dobierkovej éry

Radikálne obmedzenie osobného kontaktu má za následok zmenu nášho spotrebiteľského správania. Podľa M. Helcmana to môže znamenať ústup nakupovania tovaru na dobierku, hlavne na hotovostnú formu. Takýto spôsob dištančného nakupovania je špecifický skôr pre krajiny bývalého východného bloku a je pozostatkom obdobia socializmu. V západnej časti Európy je platba hotovosťou (tzv. cash on delivery) skôr marginálny a príliš drahý spôsob platby za doručený tovar.

„U nás hotovostné dobierky prirodzene využívajú najmä seniori, no, samozrejme, nielen oni. Nemať takúto možnosť platby môže často znamenať aj stratu zákazníka. Spotrebitelia sú počas koronakrízy nútení dodávateľmi platiť vopred prostredníctvom internetbankingu alebo kartou cez terminál. Myslím si, že karanténa bude znamenať významný pokles takýchto platieb za dobierku a zmenu zaužívaných zvykov,“ hovorí M. Helcman.

Obrúsené očakávania

Založiť si ešte v tomto čase eshop môže mať aj ďalšiu výhodu. Dnes, oveľa viac ako inokedy, postačí podnikateľom aj jednoduché riešenie. „Zákazníci si počas koronakrízy zvykli nakupovať cez internet v oveľa väčšej miere a ich očakávanie, ako má eshop vyzerať z pohľadu dizajnu, je obrúsené. Oveľa viac majú tendenciu zaujímať sa o dostupnosť a kvalitu samotného tovaru. Nižšiu kvalitu dizajnu stránky vedia teraz skôr prepáčiť ako pred koronakrízou. Zároveň však netreba zabúdať, že naši nakupujúci si už dávnejšie zvykli na určitú úroveň klientskeho servisu, a preto by sme tento fakt nemali v žiadnom prípade zanedbať,“ povedal M. Helcman.

Fulfillment na dlhšie trate

Založiť si eshop je dnes pomerne jednoduché. Závisí to od požiadaviek predajcu. Niekomu stačí jednoduchý, lacný eshop, napríklad ak sa doteraz venoval predaju produktov popri zamestnaní. Môže pomôcť aj drobným predajcom k prilepšeniu ohrozeného rodinného rozpočtu popri inej práci. Ani kvalitný eshop s marketingom však nemusí znamenať automaticky úspech.

Má vám kto po kliknutí na produkt zákazníkom tovar zabaliť, máte vlastný sklad, distribúciu a logistiku? Pravdepodobne ste na biznis počas korony, ktorý praje nakupovaniu cez internet, pripravení. Udržať biznis pri živote nielen počas krízy môže nováčikom vo svete eCommerce pomôcť profesionálny fulfillment. „Swiss Point zabezpečuje všetky tieto kroky pod jednou strechou a zákazník sa môže venovať svojmu hlavnému biznisu,“ vysvetľuje M. Helcman. Outsourcing fulfillmentu tak predajcovi zabezpečí balenie tovaru, jeho skladovanie, vybavovanie objednávok, vratiek, fakturácie, rozvoz tovaru a jeho distribúciu až k dverám zákazníka.

Odporúčania v dobe eCommerce

S presunom do virtuálneho sveta by mali počítať všetci podnikatelia, ktorí si chcú udržať alebo posilniť stabilitu svojho biznisu. Tu je niekoľko tipov a odporúčaní.

  • Založiť si eshop nie je len prispôsobením sa koronakríze, ale aj dôležitým krokom do budúcnosti, ktorá bude patriť internetovému predaju viac ako doteraz.
  • Aj keď ste malá firma, založte si eshop, postačí aj jednoduché riešenie. Zákazníci si teraz nepotrpia na dizajn ako predtým.
  • Nezabudnite však na dôležitosť zodpovedného zákazníckeho servisu a korektného kontaktu so zákazníkom. Aj toto môže odlíšiť úspešný eshop od menej úspešného.
  • Ak nemáte vlastné logistické kapacity a chcete sa naplno venovať predaju, obráťte sa na dodávateľa fulfillmentových služieb.

 

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.