Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Podľa nových údajov, ktoré zverejnilo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA)*, dosiahla značka Kia v treťom štvrťroku 2021 najvyšší podiel na európskom trhu vo svojej histórii, a to 4,2 %. Tento podiel na trhu predstavuje zlepšenie oproti predošlej rekordnej hodnote 3,9 %, dosiahnutej v prvom polroku.

Segment osobných automobilov v EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve zaznamenal oproti rovnakému obdobiu v roku 2020 celkový rast 6,9 %. Za toto obdobie narástol predaj vozidiel Kia o 24,5 %; tento rok sa k danému dátumu predalo 387 716 vozidiel, kým minulý rok to za rovnaké obdobie bolo 311 326 vozidiel. Vďaka takýmto hodnotám predaja a rastu získava značka Kia lepšie postavenie než mnohé porovnateľné mainstreamové automobilky.

V Žiline vyrábané SUV Sportage je tento rok zatiaľ najpopulárnejší model Kia s 88 580 predanými kusmi v Európe. Druhým najpredávanejším modelom bol crossover Niro. K zákazníkom – ktorých oslovil pôsobivý sortiment elektrifikovaných a nízkoemisných pohonných systémov – putovalo 70 537 týchto vozidiel. Ďalej nasledoval v Európe navrhnutý, skonštruovaný a vyrábaný model Ceed, ktorého sa predalo celkovo 67 230 kusov (vo variantoch hatchback, Sportswagon, ProCeed a XCeed).  

Jason Jeong, prezident spoločnosti Kia Europe, uviedol: „V období pokračujúceho zotavovania širšieho automobilového priemyslu z problémov spôsobených pandémiou Covid-19 a nedostatku polovodičových súčiastok naďalej dosahujeme mimoriadny rast, o čom svedčí náš doteraz najvyšší podiel na trhu. Je to dôkazom sily vynovenej značky Kia a nášho štýlového portfólia elektrifikovaných a nízkoemisných vozidiel.

„Najvzrušujúcejšie však je, že toto je pre značku Kia len začiatok. Vzhľadom na príchod nášho nového, plne elektrického crossoveru EV6 a blížiace sa predstavenie nového modelu Sportage môžeme očakávať, že do rodiny Kia privítame ešte viac nových zákazníkov.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.