Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Kia pokračuje vo svojom strategickom záväzku stať sa lídrom v oblasti udržateľnej mobility podľa plánu do roku 2030.

Tento plán vychádza z úspešnej stratégie spoločnosti Kia s názvom „Plán S“, ktorá bola prvýkrát ohlásená v roku 2020 a odhaľuje ďalšie podrobnosti o tom, ako spoločnosť naplní svoju víziu stať sa poskytovateľom riešení udržateľnej mobility. Túto firemnú víziu podporujú tri kľúčové piliere – „ľudia“, „planéta“ a „zisk“. Spoločnosť Kia sa bude riadiť týmito princípmi a bude sa snažiť zvyšovať hodnotu pre zákazníkov, vychovávať talenty, znižovať emisie uhlíka s ohľadom na životné prostredie a vytvárať zisk ako zodpovedná právnická osoba.

Spoločnosť Kia taktiež oznámila svoje štyri kľúčové obchodné ciele na rok 2030. Hlavné ciele sú tieto:

  1. urýchliť elektrifikáciu a dosiahnuť ročný predaj 1,2 milióna plne elektrických vozidiel do roku 2030,
  2. dosiahnuť do roku 2030 predaj 4 miliónov vozidiel ročne vrátane viac ako 2 miliónov elektrifikovaných modelov,
  3. rozšíriť využívanie funkcií pripojených vozidiel a technológií autonómneho riadenia na všetky nové vozidlá,
  4. stať sa do roku 2030 značkou číslo jeden na globálnom trhu špecializovaných vozidiel (PBV).

Ho Sung Song, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Kia Corporation, povedal: „Spoločnosť Kia prechádza rozsiahlou transformáciou, ktorej súčasťou sú zmeny podnikovej vízie, loga, produktov, dizajnu a stratégie. Aby sme dosiahli víziu spoločnosti stať sa poskytovateľom riešení udržateľnej mobility, zameriame sa na urýchlenie prechodu na budúce modely. V našom prístupe sa ešte viac zameriame na zákazníka a budeme pokračovať v dynamickej transformácii pri zachovaní zdravých obchodných operácií.“

Jason Jeong, prezident spoločnosti Kia Europe, dodal: „Stále prekonávame rekordy v kategórii predaja a podielu na európskom trhu, pretože náš nový a inovatívny modelový rad naďalej priťahuje zákazníkov k značke. Stabilne si budujeme silnú pozíciu v oblasti elektrifikácie a uvádzame revolučné nové produkty, napríklad model EV6. A čaká nás ešte viac. Rastú očakávania týkajúce sa úplne nového radu elektrifikovaných modelov Niro a batériového elektrického SUV EV9, ktoré vychádza z konceptu EV9. Keď budeme pokračovať v predstavovaní správnych produktov v správnom čase, staneme sa lídrami na poli elektrifikácie.“

Počas dvoch rokov od prvého predstavenia stratégie s názvom „Plán S“ sa spoločnosť Kia vypracovala do pozície poprednej globálnej značky elektromobilov (EV), pričom v roku 2021 zaznamenala svoj historicky najvyšší hrubý príjem a prevádzkový zisk. Spoločnosť Kia má v úmysle pokračovať v tomto pozitívnom ťažení a vytvárať ďalšie hodnoty z kvalitatívneho aj kvantitatívneho hľadiska od roku 2022 do budúcnosti.

Spoločnosť si okrem toho tento rok v Európe zaistila silný štart, keď v januári dosiahla najvyšší podiel na trhu na úrovni 5,7 %. Kia zaznamenala aj mesačný rekord v registráciách a umiestnila sa na štvrtom mieste v kategórii predaných nových osobných automobilov podľa výrobcu, čo je najlepšie hodnotenie v histórii. Prvé špecializované elektrické vozidlo Kia, model EV6, zožalo bezprecedentný úspech – získalo mnoho prestížnych ocenení a početné objednávky v celej Európe.

Dosiahnutie ročného predaja 4 miliónov kusov vďaka popularizácii elektrifikovaných vozidiel

Prvotným cieľom je globálny ročný predaj na úrovni 3,15 milióna kusov v roku 2022. Spoločnosť Kia sa snaží pokračovať v kvantitatívnom raste, pričom sa spolieha na špičkovú kvalitu svojich produktov. Kia predpokladá, že v Európe v roku 2022 predá 550 000 vozidiel, čo predstavuje 3-percentný nárast oproti roku 2021. Cieľom je dosiahnuť predaj 4 miliónov vozidiel v roku 2030, čo je 27-percentný nárast v porovnaní s cieľom spoločnosti Kia pre rok 2022. Európa zostane po USA pre spoločnosť Kia druhým najväčším zámorským trhom.

V rámci tohto kvantitatívneho rastu spoločnosť taktiež rozšíri predaj elektrifikovaných vozidiel (vrátane plne elektrických vozidiel, plug-in hybridných elektrických vozidiel (PHEV) a hybridných elektrických vozidiel (HEV)) vďaka využitiu a zrýchleniu svojho úsilia o elektrifikáciu. Spoločnosť svoj budúci obchodný rast založí na predaji týchto vozidiel a Európa sa stane hlavným regiónom.

Na hlavných trhoch so silnými environmentálnymi predpismi a rastúcim dopytom po elektrických vozidlách, ako je Kórea, Severná Amerika, Európa a Čína, plánuje Kia do roku 2030 zvýšiť svoj podiel na predaji elektrifikovaných vozidiel až o 78 percent. Modelový rad Kia bude v Európe čisto elektrický do roku 2035, pričom kľúčové globálne trhy budú nasledovať do roku 2040. Spoločnosť Kia sa zaviazala dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v celom svojom hodnotovom reťazci do roku 2045, a to prostredníctvom implementácie troch kľúčových pilierov – „udržateľná mobilita“, „udržateľná planéta“ a „udržateľná energia“.

Rad plne elektrických vozidiel sa v roku 2027 rozšíri na 14 modelov

Kia zrýchľuje svoj prechod na elektromobily, aby si upevnila pozíciu popredného svetového výrobcu elektromobilov. Ako prvé spoločnosť plánuje rozšíriť svoj produktový rad elektromobilov. Počnúc rokom 2023 plánuje Kia uviesť na trh aspoň dva elektromobily ročne a do roku 2027 predstaví celý modelový rad 14 elektromobilov. V porovnaní s predchádzajúcim plánom uviesť do roku 2026 na trh 11 modelov pridá Kia dva elektrické pickupy – špecializovaný elektrický pickup a strategický model pre rozvíjajúce sa trhy, plus základný model elektromobilu.

Spoločnosť Kia plánuje v roku 2030 predať 1,2 milióna elektromobilov

Vďaka novým modelom, ako je EV9, sa Kia snaží zvýšiť predaj elektromobilov. Tento rok je predaj naplánovaný na 160 000 elektromobilov. V roku 2026 plánuje Kia predať 807 000 vozidiel a v roku 2030 až 1,2 milióna – čo je 36-percentný nárast v porovnaní s cieľom do roku 2030, ktorý spoločnosť oznámila počas minuloročného podujatia CEO Investor Day. Spoločnosť Kia predpokladá, že viac ako 80 percent predaja elektromobilov v roku 2030 zaznamená v Kórei, Severnej Amerike, Európe a Číne, pričom elektromobily na týchto hlavných trhoch dosiahnu 45-percentný podiel na celkovom predaji vozidiel značky Kia. Európa zostane pre značku Kia hlavným regiónom predaja elektromobilov.

Aby spoločnosť zohľadnila tento rastúci objem elektrických vozidiel, musia sa vyvíjať úlohy jednotlivých výrobných závodov. Kórea bude slúžiť ako globálne centrum pre výskum, vývoj, výrobu a dodávky elektrických vozidiel, zatiaľ čo ostatné globálne výrobné závody budú vyrábať strategické elektrické vozidlá pre konkrétne krajiny. Napríklad v Európe sa budú od roku 2025 vyrábať malé a stredne veľké elektromobily. V Spojených štátoch, kde sú populárne stredne veľké SUV a pickupy, sa budú od roku 2024 lokálne vyrábať elektrické verzie týchto modelov. V Číne plánuje spoločnosť Kia od budúceho roka predstaviť stredne veľké modely elektrických vozidiel a od roku 2025 je naplánovaná výroba základných a stredne veľkých modelov elektromobilov v Indii.

Kia plánuje vytvoriť stratégiu ponuky a dopytu pri výrobe batérií, a taktiež modernizovať technológiu batérií, keďže sa očakáva, že dopyt sa v roku 2030 výrazne zvýši z 13 GWh na 119 GWh v dôsledku zvýšeného predaja elektrických vozidiel. Kia plánuje dodávať batérie z indonézskeho spoločného podniku na výrobu batérií a súčasne vytvorí stabilný systém ponuky a dopytu po batériách prostredníctvom outsourcingu pre globálne spoločnosti podnikajúce v oblasti batérií. Okrem toho spoločnosť plánuje do roku 2030 zvýšiť energetickú hustotu batérií o 50 percent a znížiť systémové náklady o 40 percent, čím sa zvýši výkon aj cenová konkurencieschopnosť.

Produktová stratégia zameraná na technológiu pripojeného vozidla a autonómneho riadenia

Spoločnosť Kia zdôraznila štyri kľúčové produktové oblasti, v ktorých dokáže naplno zmobilizovať svoje schopnosti, aby sa dostala na čelo budúceho priemyslu mobility: služby pre pripojené vozidlá, technológia autonómneho riadenia, výkon a dizajn. Od roku 2025 budú všetky nové vozidlá Kia vybavené špičkovými funkciami pre pripojené vozidlá. Vďaka dostupnosti služieb pre aktualizácie softvéru OTA (bezdrôtový prenos) a FoD (funkcie podľa požiadavky) v rámci celého modelového radu Kia budú môcť zákazníci využívať vo svojich vozidlách vždy aktuálny softvér s rozličnými funkciami a technológiami.

Ide o súčasť úsilia spoločnosti Kia nájsť nové obchodné príležitosti využívajúce softvér a pripojené služby pre vozidlá. Kia očakáva, že služby konektivity budú hrať dôležitú úlohu v rôznych oblastiach mobility, ako je napríklad zdieľanie vozidiel, vozidlá na zavolanie či doručovacie služby. Technológie autonómneho riadenia Kia pod názvom „AutoMode“ sa budú rýchlo rozširovať v rámci celého modelového radu – počnúc modelom EV9 v roku 2023.

Technológia Kia AutoMode podporuje optimalizáciu výkonu prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií a s vývojom technológie sa bude zlepšovať. Súčasťou bude aj funkcia Highway Driving Pilot, ktorá umožní jazdu bez zásahu vodiča na diaľničných úsekoch. Do roku 2026 budú všetky nové modely uvedené na hlavné trhy dostupné s technológiou autonómneho riadenia AutoMode. Z dlhodobého hľadiska spoločnosť plánuje ďalšiu aktualizáciu technológie AutoMode a implementáciu technológie plne autonómneho riadenia. Kia sa zameria aj na poskytovanie špecializovaných konštrukcií svojich produktov a rozširovanie ponuky vysokovýkonných modelov. Kia plánuje rozšíriť modelový rad GT o ďalšie špecializované modely elektromobilov, počnúc uvedením vysokovýkonného modelu EV6 GT.

Zabezpečenie vedúceho postavenia na globálnom trhu špecializovaných vozidiel (PBV)

Kia je spoločnosť orientovaná na zákazníkov, ktorým poskytuje flexibilné služby mobility, spĺňajúce rôznorodé potreby ľudí a firiem. Hlavná časť práce spoločnosti Kia v tejto oblasti sa zameria na kategóriu špecializovaných vozidiel. Kia je jedným z prvých výrobcov na globálnom trhu s vozidlami PBV a plánuje stať sa lídrom v tejto kategórii. Po zrýchlení elektronického obchodu počas pandémie ochorenia COVID-19 sa výrazne zvýšil dopyt po doručovacích a logistických službách.

Konečným cieľom v oblasti PBV je priniesť zákazníkom špecializované vozidlá prispôsobené podľa ich konkrétnych potrieb. Spoločnosť Kia preto plánuje vytvoriť vyhradený komunikačný kanál pre PBV, ktorý dokáže rýchlo a presne reagovať na požiadavky zákazníkov. Kia sa tiež zameriava na vytvorenie integrovanej dátovej platformy na poskytovanie prispôsobených služieb a riešení podľa rôznych firemných modelov zákazníkov vozidiel PBV v rôznych oblastiach, ako je napríklad nabíjanie, údržba a správa vozidiel. V strednodobom až dlhodobom horizonte bude Kia vyvíjať špecializované vozidlá kategórie PBV. Špeciálne modely PBV sa budú vyvíjať s flexibilnou konštrukciou využívajúcou plochú, vrstvenú platformu pre elektromobily, takže veľkosť a tvar bude možné upraviť podľa účelu a potrieb zákazníka.

Kia uvedie na trh svoj prvý špecializovaný model v roku 2025, keď sa očakáva zrelý trh s vozidlami PBV. Prvý model PBV bude mať podobnú veľkosť ako stredne veľké vozidlo, s neodmysliteľnou škálovateľnosťou použitia, napríklad ako vozidlo na zavolanie alebo na prevážanie malých nákladov. S rastúcim trhom PBV spoločnosť Kia plánuje postupne rozširovať svoju ponuku od malých vozidiel PBV na autonómne doručovanie bez posádky až po veľké PBV, ktoré môžu potenciálne predstavovať alternatívu k verejnej doprave, alebo dokonca slúžiť ako mobilné kancelárie.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.