Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Dáta spoločnosti Upgates za prvý polrok 2024 ukazujú, že odvetvie e-commerce zažíva oživenie.

Oproti prvému polroku 2023 vzrástol o 3 % celkový počet objednávok a o 6,2 % sa zvýšila aj priemerná výška objednávky. Súhrnný predaj vďaka tomu vzrástol o 8,3%. Spomedzi kategórií spotrebitelia najčastejšie nakupovali v prvom polroku 2024 vybavenie do domácnosti, kým v rovnakom období minulého roka dominovalo oblečenie a doplnky.

Počet objednávok v prvom polroku 2024 vzrástol oproti minulému roku o 3 %. Vyplýva to z údajov spoločnosti Upgates, ktorá vytvára a poskytuje platformu pre e-shopy. „Na číslach za prvý polrok 2024 je zaujímavý pokles priemerného počtu objednávok na jeden e-shop. Kým v prvom polroku 2023 pripadalo podľa našich údajov na jeden e-shop v priemere 1 020 objednávok, v tomto roku to už bolo len 854 objednávok. Pri náraste celkového počtu objednávok táto skutočnosť naznačuje, že na trhu naďalej vznikajú nové e-shopy, ktoré celkový priemer objednávok na jeden e-shop znižujú,“ približuje Michal Benatzky zo spoločnosti Upgates.

V porovnaní s priemerným počtom objednávok na jeden e-shop je priemerná výška objednávok relatívne stabilná. „V prvom polroku 2023 predstavovala priemerná výška objednávky v slovenských e-shopoch 24,20 eur, kým v prvom polroku 2024 mierne vzrástla na 25,70 eur. Zvýšenie priemernej výšky objednávky malo spolu s nárastom celkového počtu objednávok vplyv aj na súhrnný predaj, ktorý vzrástol o 8,3 %,“ dodáva Michal Benatzky.

Spotrebitelia už nenakupujú cez internet najviac oblečenie

Zaujímavé medziročné zmeny nastali aj v kategóriách sortimentu, ktorý si spotrebitelia z e-shopov objednávali. V prvom polroku 2023 dominovala kategória „oblečenie a doplnky“, ktorá mala celkový podiel až 27,1 %. Najbližšie k nej bola kategória „Hobby a voľný čas“, ktorá však mala o viac ako polovicu menší podiel – 12,5 %. V prvom polroku 2024 sa podiely výrazne zmenili, pričom kategória „Oblečenie a doplnky“ zaznamenala najvýraznejší prepad a to až o 63 %. Naopak, polepšili si a dominovali kategórie „Hračky a detský tovar“ (nárast o 133 %) a „Vybavenie domácnosti“ (nárast o 126 %). Zaujímavý nárast o 85 % zaznamenala aj kategória „Dekorácie“.

Značky: