Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Medzinárodná logistická a prepravná spoločnosť DHL Parcel minulý rok priniesla na slovenský trh novinku v podobe výdajných a podajných miest, tzv. DHL ParcelShopov. Ide o pohodlný spôsob doručovania zásielok s dlhodobou tradíciou naprieč Európou. U nás si za pomerne krátke obdobie fungovania táto služba získala mnoho pravidelných využívateľov.

„Parcelshopy sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou on-line nakupovania. Ich hlavná myšlienka – vyzdvihnutie tovaru na mieste, ktoré si zákazník sám vyberie, v termíne, ktorý mu najlepšie vyhovuje a bez potreby viazania sa na kuriéra, sa Slovákom zapáčila,“ hovorí výkonný riaditeľ spoločnosti DHL Parcel Slovensko Andrej Hozlár. ParcelShopy sú zároveň miestom, odkiaľ si balík môžete i poslať. Podľa údajov zo septembra ParcelShopy využíva stále viac zákazníkov a od januára 2016 narástol podaj zásielok o viac ako 45%. Z praktického hľadiska má teda táto služba široký potenciál.

Výhoda aj pre predajcov

DHL ParcelShopy sú vhodnou cestou aj pre e-shopy, ako vychádzať v ústrety zákazníkom a budovať si tak konkurenčnú výhodu. E-shopom stačí iba integrovať ponuku doručenia do DHL ParcelShopu ako možnosť voľby v nákupnom košíku. Široká sieť pobočiek s dobrou dostupnosťou je zaujímavou azda pre všetkých. Na našom území sa pritom jedná o ojedinelý spôsob preberania internetových zásielok svojho druhu.

ParcelShopy na vzostupe

Popularita ParcelShopov rastie v  Rakúsku, Poľsku, Francúzsku, Švédsku či Česku. V Nemecku napríklad v súčasnosti funguje viac ako 20 000 prevádzok. Spoločnosť DHL vyvíja iniciatívu smerujúcu k rozšíreniu pokrytia výdajných miest aj na Slovensku. „K 2. 11. 2016 registrujeme 520 ParcelShopov, pričom v septembri 95% z nich prijalo alebo vydalo minimálne jeden balík,“ vysvetľuje Andrej Hozlár zo spoločnosti DHL Parcel. „Do konca roka je našim cieľom zvýšiť ich počet na 660. Na umiestnenie vhodných ParcelShopov pritom používame analýzu výskytu ľudí v mestách, aby sme našli prienik lokalít, kde žijú ľudia, ktorým  takáto služba chýba. Prevádzky by zároveň mali spĺňať viacero podmienok, ako napríklad otváracie hodiny, vhodné parkovanie, dodržiavanie procesov, vzhľad či ochota personálu a pod.“

Vízia do budúcnosti

„Od januára 2016 zaznamenávame 28% priemerný medzimesačný nárast doručených zásielok do našich pobočiek. Zároveň za dané sledované obdobie vzrástol celkový počet príjemcov, ktorí využívajú služby výdajných miest o 74 percent. Pri pohľade na pomaly končiaci sa rok 2016 teda registrujeme pozitívne výsledky čo sa týka využívania ParcelShopov,“ informuje Hozlár. Vízia do budúcnosti je optimalizácia všetkých ParcelShopov z hľadiska hustoty, t.j. ich ideálna vzdialenosť od seba s cieľom priblížiť sa zákazníkom v mestách (do 10 min. chôdze) i mimo miest (do 10 min. autom). Veľký dôraz sa bude samozrejme klásť aj na už spomínané podmienky ako otváracie hodiny, vhodné priestory či príjemný personál. V neposlednom rade bude kľúčové celkové pokrytie v rámci celého Slovenska. Plánom pre budúci rok je 900 aktívnych ParcelShopov.

Značky: